;
coinex

پارلمان شناور در رودخانه تیمز لندن؛ طرح شرکت گنسلر برای کاهش هزینه های بریتانیا

شرکت گنسلر به عنوان بزرگترین شرکت معماری جهان، پیشنهاد کرد که برای کاهش هزینه های کاخ وست مینستر، مجلس عوام و اعیان بریتانیا را به ساختمانی حبابی شکل در رودخانه تیمز لندن منتقل کند.

شرکت گنسلر به عنوان بزرگترین شرکت معماری جهان، پیشنهاد کرد که برای کاهش هزینه های کاخ وست مینستر، مجلس عوام و اعیان بریتانیا را به ساختمانی حبابی شکل در رودخانه تیمز لندن  منتقل کند.

شرکت گنسلر که یکی از بزرگترین دفاتر آن در لندن قرار دارد، قصد دارد، پارلمان موقتی به طول 250 متر و عمق 42 متر را از جنس ماژول های فولاد و قاب های چوبی با پانل های منحنی شیشه ای بسازد. این ماژول ها که توسط شرکت های کشتی سازی بریتانیا ساخته می شوند، به سکویی در پشت کاخ نئو گوتیک وست مینستر در رودخانه تیمز منتقل می شوند.

این ساختمان مانند یک حباب شناورِ دراز خواهد بود، و به دو بخش جداگانه (یک بخش به مجلس عوام و دیگری به مجلس اعیان)  اختصاص داده می شود. این بخش با دو برجستگی ملایم در دو انتهای ساختمان مشخص می شود.

طرح کانسپت (مفهومی) شرکت گنسلر ، مبتنی بر طاق نوک تیز سالن وست مینستر بوده که قدیمی ترین طاق کاخ است. طاق این ساختمان همچنین، بزرگترین طاق قرون وسطی در اروپا است که در سال 1393 توسط ریچارد دوم بنا شده است.

گنسلر در بیانیه ای اعلام کرد: “این ساختمان، بنایی شگرف با تکنولوژی پیشرفته و سازه های قاب چوبی با مساحت 8600 متر مربع خواهد بود که می تواند تمام محدودیت های ضروری زیست محیطی و صوتی را فراهم کند.”

طرح پیشنهادی گنسلر، برای پارلمان شناور در رودخانه تیمز، لندن

در ادامه بیانیه شرکت گنسلر می خوانیم: “این سازه می تواند بنای برجسته نمادین دیگری را به لندن اضافه کند و همچنین هیچ تاثیری بر روی چشم انداز کاخ وست مینستر نخواهد داشت.”

کاخ وست مینستر که بین سال های 1840 و 1870- همچنین به نام کاخ پارلمان شناخته می شود- توسط چارلز بری و آگوستوس پوگین طراحی شده است. این ساختمان همچنین شامل بناهای قدیمی تری است که به دهه 1000 تعلق دارند.

کاخ وست مینستر در حال حاضر، نیاز به نوسازی فوری دارد؛ چیزی که بنا به برآوردها، هزینه ای بین 4 میلیارد تا 7  میلیارد پوند در بر خواهد داشت. همچنین برای پیشبرد این پروژه، ساختمان مجلس عوام و اعیان باید به مدت شش سال به جای دیگری منتقل شوند.

گنسلر اعلام کرد که این طرح پیشنهادی، 160 میلیون پوند هزینه خواهد داشت و همچنین می تواند باعث صرفه جویی 1.8 میلیارد دلاری در هزینه های اجاره و نگهداری شود. به این ترتیب، پارلمان تا زمان نوسازی کامل کاخ، می تواند به جای دیگری منتقل شود.

طرح پیشنهادی گنسلر، برای پارلمان شناور در رودخانه تیمز، لندن

انتظار می رود، طرح نوسازی از سال 2020 آغاز شود، اما با توجه به پیچیدگی های پروژه به نظر می رسد که پروژه با تاخیر آغاز شود. شرکت گنسلر دارای 46 دفتر بین المللی با بیش از 5000 پرسنل در نقاط مختلف جهان است. بنا به گزارش ” WA100″، گنسلر به عنوان بزرگ ترین شرکت معماری جهان برگزیده شده است.

دومین برج بلند جهان در شانگهای چین، از پروژه های اخیر شرکت گنسلر به شمار می رود. گنسلر در سال 2015، پیشنهاد داده بود که تونل های متروی لندن را به شبکه زیر زمینی تبدیل کند که با  تردد مردم با دوچرخه و همچنین پیاده روی، برق تولید کند.

.

منبع: dezeen

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر