;
coinex

مرکز فرهنگی بین المللی جوانان نانجینگ اثر زاها حدید به زودی تکمیل می شود

 مجموعه فرهنگی بین المللی جوانان نانجینگ اثر زاها حدید ، به مراحل پایانی ساخت و ساز خود رسید

عکس های جدید مرکز فرهنگی بین المللی جوانان، از مراحل پایانی عملیات ساخت و ساز این بنا خبر می دهد. این مرکز فرهنگی که در شهر نانجینگ چین واقع شده، توسط معمار نامی زاها حدید طراحی شده است.

این مجموعه 465 هزار متر مربع مساحت دارد و بر روی رودخانه محلی شهر واقع شده است. این سازه شامل دو آسمان خراش و پایه ای بتنی است که فضاهایی برای کنفرانس ها و دیگر رویدادها را در خود جای داده است.

برج بلندتر 314 متر ارتفاع دارد و دفاتری علاوه بر یک هتل پنج ستاره در طبقه 68 آن گنجانده شده است. برج کوتاه تر 255 متر ارتفاع  دارد و در طبقه 59 آن، یک هتل دیگر و مرکز کنفرانس قرار گرفته است.

بنا به گفته استودیو معماری زاها حدید (ZHA): “این برج، انتقال پویایی از توپوگرافی عمودی شهری مرکز فرهنگی بین المللی جوانان را به توپوگرافی افقی از رودخانه، ایجاد کرده است. این ترکیب معماری، توپوگرافی عمودی (شهر) و افقی (رودخانه) را در کنار هم قرار داده است.”

مجموعه فرهنگی بین المللی جوانان نانجینگ اثر زاها حدید، به مراحل پایانی ساخت و ساز خود رسید

یک سالن کنفرانس، سالن کنسرت، محوطه اختصاصی برای برگزاری رویدادهای رسانه ای و جایگاه VIP، در بلوک های مختلفی در اطراف محوطه بیرونی قرار گرفته اند. بلوک ها به شکلی بهم پیوسته اند که محوطه حجیمی را تشکیل می دهد؛ همچنین تمام بنا، از پانل های بتن الیافی پوشانده شده است.

مجموعه فرهنگی بین المللی جوانان نانجینگ یکی از ده ها پروژه در حال توسعه این استودیوی معماری، از زمان مرگ موسس استودیو زاها حدید بوده است. زاها حدید معمار عراقی الاصل بریتانیایی، و یکی از برجسته ترین معماران معاصر، اوایل سال جاری (۱۲ فروردین ۱۳۹۵ -۳۱ مارس ۲۰۱۶) بر اثر حمله قلبی درگذشت.

مجموعه فرهنگی بین المللی جوانان نانجینگ اثر زاها حدید، به مراحل پایانی ساخت و ساز خود رسید

.

منبع: dezeen

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر