coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بازگشت حس لامسه به فرد فلج با استفاده از ایمپلنت های عصبی و بازوهای رباتیک

بازگشت حس لامسه به فرد فلج با استفاده از ایمپلنت های عصبی و بازوهای رباتیک

ایمپلنت های عصبی و بازوی رباتیک، حس لامسه را به ناتان کوپلند بازگرداند.

ناتان کوپلند، فردی است که بیش از یک دهه قبل دچار شکستی در ناحیه گردن شده بود؛ در پی این جراحت، او حس لامسه خود را از دست داد. حال کوپلند با استفاده از یک بازوی روباتیک و مجموعه ای از الکترودهای بسیار کوچک (ایمپلنت های عصبی) که توسط محققان مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ پنسیلوانیا در مغزش تعبیه شده، قادر به حس کردن است.

بر اساس مطالعه ای که روز پنجشنبه در نشریه ” Science Translational Medicine” منتشر شد، این سیستم به طور کامل، مسیر حسی طبیعی کوپلند که در پی سانحه قطع شده بود را پس زده و به جای آن، سیگنال های الکتریکی را به طور مستقیم به قشر حسی و حرکتی مغز انتقال می دهد. این سیستم نه تنها او را قادر به لمس اشیا کرده، بلکه امکان کنترل بازوی مکانیکی که با ذهن کنترل می شود را فراهم کرده است. در واقع از لحاظ فنی، ذهنیات کوپلند نخست با استفاده از یک کامپیوتر کد گشایی می شوند، سپس به دستورات ترجمه شده ای تبدیل می شوند که بازوی رباتیک را به حرکت در می آورد. کوپلند برای یادگیری استفاده از این سیستم تنها به یک ماهه آموزش نیاز داشته است.

واضح است که این تکنولوژی هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و به این زودی امکان خارج شدن از مراحل آزمایشی و آزمایشگاه را نخواهد داشت. محققان باید به دنبال روش های بهتری برای کوچک تر کردن اندازه تجهیزات و یکپارچه کردن آن با بدن بیماران باشند. این محققان همچنین، باید دانسته های خود از مکانیسم های بیولوژیکی که در قشر حسی مغز رخ می دهند، را افزایش دهند. با این وجود، این سیستم، ایده فوق العاده هیجان انگیزی است و گام رو به جلویی برای توسعه اعضای مصنوعی با امکان کنترل از طریق ذهن است.

.

منبع: engadget

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر