;
coinex

دستگاه های بلیط فروش ایستگاه های راه آهن سوئیس، بیت کوین می فروشند

دستگاه های بلیط فروش ایستگاه های راه آهن سوئیس، بیت کوین خواهند فروخت

سوئیس گام دیگری برای ترویج واحد ارز دیجیتالی بیت کوین برداشت. شرکت SBB، اپراتور بخش خصوصی شبکه راه‌آهن ملی سوئیس (با همکاری SweePay) در حال راه اندازی سرویس آزمایشی دو ساله ای است که طی آن به شهروندان این کشور، امکان خرید و تبادل بیت کوین در تمام دستگاه های بلیط فروشی این کشور را می دهد. به این ترتیب، شهروندان این کشور می توانند با استفاده از گوشی تلفن و اسکن کد QR، مبلغی بین 20 تا 500 فرانک سوئیس (20 تا  505 دلار آمریکا) ارز دیجیتال خریداری کنند. به این ترتیب، امکان خرید کالا بدون استفاده از کارت و یا پول نقد فیزیکی به راحتی برای این افراد فراهم می شود.

همچنین افراد برای خرید بیت کوین حتماً باید دارای شماره تلفن سوئیس باشند، تا به طور کامل ناشناس نباشند. از این رو، امکان هرگونه سودجویی و داد و ستدهای غیرقانونی (عمدتاً شهروندان غیر سوئیسی) از طریق بیت کوین از میان خواهد رفت. پیش از این در اولیل سال جاری، بزرگ‌ترین پلتفرم تجاری بیت کوین در هند، با توجه به خطرهای انجام معامله با این ارز دیجیتالی، بسیاری از معاملات را به حالت تعویق درآورد. بانک مرکزی این کشور اعلام کرد بود، این ارزهای دیجیتالی ممکن است برای مقاصدی مانند پول‌ شویی و یا به‌ عنوان تأمین مالی فعالیت‌ های تروریست‌ ها مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین امکان خرید بلیط هم با استفاده از بیت کوین وجود نخواهد داشت. اما اینکه بازار بیت کوین در سوئیس رونق خواهد گرفت و یا خیر، موضوع قابل بحثی است. حتی برای کشور نسبتاً پذیرایی مانند سوئیس، تعداد محدودی فروشگاه های فیزیکی وجود دارند که بیت کوین قبول کنند و همچنین به احتمال زیاد، افرادی کمی هستند که حاضر شوند، پول رایج را با بیت کوین تعویض کنند. اما از سوی دیگر، سرویس SBB ممکن است، مورد توجه قرار گیرد، چرا که سوئیس ایستگاه های راه آهن زیادی دارد، و حتی افرادی که ممکن است، چیزی در مورد بیت کوین نشنیده باشند هم از آن مطلع شوند.

دستگاه های بلیط فروش ایستگاه های راه آهن سوئیس، بیت کوین خواهند فروخت

بیت‌ کوین ارز دیجیتالی است که در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد. این ارز، برای انجام معاملات مالی امن که نیاز به هیچ‌ گونه سلطه مرکزی، بانک و  قوانین دولتی ندارد، طراحی‌شده است. بیت‌کوین این امکان را به دو طرف معامله می‌ دهد که ناشناس باقی بمانند، معاملات بسیار ایمنی داشته باشند و هزینه واسطه‌ ها به‌کلی حذف شود. هدف بیت‌کوین در ابتدا توسعه ارز خالص دیجیتالی بوده که از کنترل قوانین دولت‌ها خارج باشد. وقتی یک بانک مرکزی تصمیم به چاپ پول کاغذی می‌گیرد، ارزش دیگر ارزها دائماً در حال بالا و پائین رفتن است. اما از آنجایی‌که بیت‌ کوین ارزی دیجیتالی است و محدودیت ‌هایی در تعداد دارد، انتظار نمی ‌رود در معرض چنین ریسک‌ هایی قرار گیرد.

.

منبع: engadget 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر