;
coinex

ناسا: ما برای سفر به مریخ با اسپیس ایکس رقابت نمی کنیم

ناسا: ما برای سفر به مریخ با اسپیس ایکس رقابت نمی کنیم

مدیر جدید هیئت مدیره ماموریت علمی آژانس فضایی ناسا، روز دوشنبه گفت، چشم انداز یک شرکت خصوصی برای سفر به مریخ ، گزینه های جدیدی برای بازگرداندن نمونه های کلیدی مریخ به زمین برای ناسا محسوب می شود.

توماس زوربوکن، مدیر جدید هیئت مدیره ماموریت علمی گفت: “اگر اسپیس ایکسِ ایلان ماسک بتواند به مریخ برسد و قبل از ایالات متحده نمونه هایی را به زمین بیاورد، این امر می تواند دلیلی برای جشن گرفتن باشد.” وی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: “من فکر می کنم، این می تواند موفقیت بزرگی باشد. صنعت خصوصی واقعا به قابلیت هایی رسیده که 10 سال پیش در دسترس نبوده اند.”

توماس زوربوکن، پیش از پیوستن به ناسا، استاد علوم فضایی و مهندسی هوا فضا در دانشگاه میشیگان در آن آربور بوده است. حوزه های تخصصی و تجربه های وی عبارتند از: فیزیک خورشیدی و هلیوسفری، تحقیقات فضایی تجربی، نوآوری و کارآفرینی. زوربوکن دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای رشته فیزیک از دانشگاه برن سوئیس است. زوربوکن ماه سپتامبر، به عنوان جانشین جفری یودر معرفی شد که از ماه دسامبر بازنشسته می شود.

ایلان ماسک سپتامبر جاری در کنفرانس بین المللی فضانوردی در مکزیک از طرح بزرگش برای استعمار و سفر به مریخ سخن گفته بود. وی اعلام کرده بود، شرکتش قصد دارد، کپسول فضایی بدون سرنشین رِد دراگون را تا سال 2018 و انسان را تا سال 2024 به مریخ بفرستد. اما چیزی که ایلان ماسک در این کنفرانس از جواب دادن به آن طفره رفت، نحوه تامین بودجه ماموریت استعمار مریخ و همچنین شایعات پیرامون توافق با ناسا بود. حال با توجه به اظهارات زوربوکن، و همچنین ادعای برخی منابع، به نظر می رسد، احتمال وجود توافقی بین ناسا و اسپیس ایکس بیش از پیش باشد.

.

منبع: seeker

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر