;
coinex

پل گره خوش شانسی ؛ روبان سرخ موجداری از استودیوی معماری NEXT

پل گره خوش شانسی ؛ روبان سرخ موجداری از استودیوی معماری NEXT

استودیوی معماری نکست (NEXT) پل گره خوش شانسی را که شبیه روبان سرخ موجداری است، در چانگشای چین، کامل کرد. این پل مسیرهای مختلفی را در اختیار عابران پیاده ای که از رودخانه پادشاه اژدها عبور می کنند، قرار می دهد. استودیوی معماری NEXT ، این پل را بر روی دریاچه میکسی چانگشا طراحی کرده است. این منطقه مساحتی در حدود 6.5 میلیون متر مربع دارد.

این پل فولای سرخ رنگ، 185 متر طول و 24 متر ارتفاع دارد، پل گره خوش شانسی با وجود مسیرهای مختلف و ارتفاع پیاده روهایش، نماهای دلپذیر و جذابی از دریاچه میکسی، شهر و رشته کوه های اطراف پل در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد.

پل گره خوش شانسی، روبان سرخ موجداری از استودیوی معماری NEXT

دنباله این پل به برآمدگی و شیب های رودخانه، جاده و یک پارک می رسد که همه در ارتفاعات مختلف قرار گرفته اند که جاذبه های دل انگیزی برای عابران فراهم می کند. استودیوی معماری NEXT برای نخستین بار در سال 2013 از این طرح رونمایی کرد، طرحی سینوسی که به شکلی غیر مستقیم از نوار موبیوس الهام گرفته است.

پل گره خوش شانسی، روبان سرخ موجداری از استودیوی معماری NEXT

شریک جان ون دواتر (John van de Water)، یکی از طراحان استودیو در این مورد توضیح داد: “شکل گره خوش شانسی از حلقه موبیوس، و همچنین هنر گره چینی الهام گرفته است. در هنر باستانی تزئین چینی ها گره، نماد شانس و خوشبختی بوده است. و حقیقتا از لحاظ استعاری، فُرم نهایی پل نتیجه گره زدن همه این مسیرها  به هم بوده است.”

گره خوش شانسی یکی دیگر از مجموعه طرح های پل استودیوی معماری NEXT بوده است. این استودیو پیش از این پل خفاش ها را با راه پله های تپه ای-موجی در هلند طراحی کرده بود.

.

منبع: dezeen

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر