;
coinex

هشدار برای کلاه‌برداران مجازی! اپل برنامه های جعلی خرید آنلاین را می‌بندد

هشدار برای کلاه‌برداران مجازی! اپل برنامه های جعلی خرید آنلاین را می‌بندد

اپل برنامه های جعلی خرید آنلاین را  می‌بندد. این هشداری است که غول کوپرتینو به کلاه برداران مجازی می دهد.

با توجه به تعطیلات کریسمس که به زودی از راه می‌رسد، کلاه‌برداری‌های فروشگاه‌های تقلبی مجازی نیز به بیشترین حد خود خواهد رسید. یکی از انواع این نوع کلاه‌برداری‌ها استفاده از یک برنامه‌ تقلبی برای فروش اجناس در فضای مجازی است. بیشتر این برنامه های غیر قانونی در حقیقت ضرر جدی‌ به شما نمی‌رساند.

شما بعد از دانلود کردن آن ها متوجه می‌شوید که این نوع از برنامه‌ها برای تبلیغات بیشتر و کسب درآمد از این طریق بوده است و شما به سرعت می فهمید که این برنامه آنچه که مد نظرتان بوده است، نیست؛ اما بعضی از آن‌ها می‌توانند به راحتی حساب‌های شما را خالی کنند! این برنامه‌ها که از شما اطلاعات حساب بانکی و یا اطلاعات شخصی محرمانه‌تان را در خواست می‌کنند، می‌توانند تله‌ای حساب شده از طرف کلاهبرداران مجازی باشد!

با اینکه شرکت اپل ادعا می‌کند که در بررسی برنامه های اپ استور وسواس زیادی به خرج می‌دهد، به نظر می‌رسد پای این نوع برنامه‌ها به اپ استور اپلی ها نیز باز شده است. طبق تحقیقاتی که توسط نیویورک ‌تایمز در این باره انجام داده است، اپل ناچار شده که به سرعت صدها عدد از برنامه‌های این چنینی را از اپ استور حذف کند؛ اما باز هم شبیه به این برنامه‌ها کمابیش در میان برنامه‌های اپ استور ظاهر می‌شوند.

به نظر می‌رسد که این اتفاق همیشه می‌افتد. برنامه های جعلی خرید آنلاین بعد از آنکه توسط اپل شناسایی و حذف می‌شوند باری دیگر با کمی تغییر مضمون و جزئیات وارد اپ استور می‌شوند. همان طور که پیش از این نیز بعد از مدت کوتاهی از شناسایی کردن برنامه‌های کلاه ‌برداری و بستن آن‌ها توسط کارمندان اپل، همان برنامه‌ها دوباره در اپل استور ظاهر شدند. کریس ماسون مدیر شرکتی که به فروشندگان در طراحی برنامه‌های قانونی کمک می‌کند می‌گوید: بعضی اوقات به نظر می‌رسد که پاک سازی اپ استور و فضاهای مجازی از این نوع برنامه‌ها کار نا ممکنی است. شما از هر جایی که آن‌ها را شناسایی و تعطیل کنید باری دیگر راه خود را به اپ استور باز می‌کنند.

یا همه‌ی این تفاسیر اپل سعی کرده است که حداکثر تلاش خود را برای از بین بردن این مشکل انجام می‌دهد. اپل مبارزه‌ی خود با برنامه های جعلی خرید آنلاین را با شناسایی و حذف آن ها ادامه می‌دهد. Tom Neumayr، یکی از نمایندگان شرکت اپل، در مصاحبه‌ای به روزنامه‌ی تایمز گفته:

” تمام تلاش ما این است که بتوانیم بهترین تجربه را برای کاربران خود به ارمغان بیاوریم و در این مسیر مسائل امنیتی برای ما اهمیت بسیار بالایی دارند. ما برای برنامه نویسان و کاربران راهکارهایی را در نظر گرفته‌ایم که از طریق آنها بتوانند این نوع برنامه‌های کلاه‌برداری و یا برنامه‌های مشکوک را به ما اعلام کنند. ما به سرعت این گزارش‌ها را بررسی می‌کنیم تا بتوانم از امن بودن اپ استور اطمینان حاصل کنیم. “

ما نیز از خواننده‌های این متن می‌خواهیم که مراقب برنامه های جعلی خرید آنلاین باشند. شما می‌توانید با چند روش ساده نسبت به امنیت برنامه‌ی مورد نظرتان مطمئن بشوید. معمولاً در این برنامه‌ها خطاهای نوشتاری زیادی وجود دارد. همچنین تعداد زیاد نظرات کاربران و ورژن های قبلی نیز می‌تواند نشانه‌ی یک برنامه‌ی امن باشد. اگر شما به امن بودن برنامه‌ی مورد نظر خود اطمینان ندارید، بهتر است که سفارش خود را در جاهای دیگری مانند وبسایت اصلی فروشنده و یا یک فروشگاه اینترنتی قابل اطمینان ثبت کنید.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر