;
coinex

اپل حدود ۵۰ هزار اپلیکیشن را از اپ استور حذف کرد!

اپل حدود ۵۰ هزار اپلیکیشن را از اپ استور حذف کرد!

همه کاربران اپل، اپ استور بزرگ این کمپانی را شناخته و با آن آشنایی کامل دارند. اما اخیرا اهالی کوپرتینو تصمیم گرفته‌اند تا حدود ۵۰ هزار اپلیکیشن را از این فروشگاه حذف نمایند.

حذف این تعداد اپلیکیشن به دلیل عدم کاربردی بودن یا عدم به‌روزرسانی آنها بوده که در ماه اکتبر اتفاق افتاده است. این آمار، حدودا ۲۳۸ درصد نسبت به ماه گذشته رشد داشته و تقریبا ۷۵ درصد از میانگین ماهانه بالاتر بوده است.

بازی‌ها، بخش عظیمی از این موضوع را به خود اختصاص داده‌اند. حدود ۲۸ درصد از ۴۷۳۰۰ اپلیکیشن حذف شده به بازی‌ها مربوط می‌شود. با توجه به اینکه بازی‌ها یک شاخه معروف در اپ‌ استور به حساب آمده و ماهانه و سالانه، تعداد زیادی گیم توسط برنامه نویسان و شرکت‌ها تولید می‌شود، این میزان از حذف اپلیکیشن‌ها، برای کاربران و برنامه نویسان خبری شوکه کننده‌ به حساب نمی‌آید.

اپلیکیشن‌های مربوط به بخش سرگرمی، آموزشی، زندگی روزمره و کتاب‌ها بعد از بازی‌ها، بیشترین آمار مربوط به حذف برنامه از اپ استور را به خود اختصاص داده‌اند. اپلیکیشن‌های سرگرمی و کتاب‌ها، حدود ۹ درصد و سایر موارد اشاره شده تقریبا ۷ درصد این آمار را شامل می‌شوند.

اگرچه اپل اقدام به حذف اپلیکیشن‌هایی که کاربردی نبوده، کرده است؛ اما این میزان از حذف اپلیکیشن تقریبا در کارنامه فروشگاه نرم‌افزاری اهالی کوپرتینو بی سابقه به نظر می‌رسد. این آمار، حدودا ۷۵ درصد از میانگین حذف اپلیکیشن از اپ استور بالاتر است.

تصویر بالا که به این موضوع اشاره می‌کند، نشان می‌دهد که مسئولان اپل، توجه خود را بیش از پیش روی فروشگاه نرم‌افزاری خود صرف کرده‌اند و می‌خواهند کیفیت آن را بالاتر ببرند. طبق گزارشات، حدود نیمی از اپلیکیشن‌های حذف شده، از ماه مه سال ۲۰۱۵ تا به حال آپدیت نشده‌اند. حدود ۲۵ درصد آنها نیز از ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ به‌روز نشده بودند.

بسیاری از این اپلیکیشن‌های تاریخ مصرف گذشته، از قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شامل صفحه نمایش بزرگ آیفون‌های جدید، قابلیت‌های تاچ آیدی، لمس سه بعدی و نظیر آنها بهره نمی‌برند و پشتیبانی از آنها نیز تقریبا قطع شده بود و حذف این موارد، کاملا طبیعی به نظر می‌رسید.

کاربرانی که تا پیش از حذف این اپلیکیشن‌ها، اقدام به دانلود آنها کرده بودند، می‌توانند همچنان از سرویس‌های ارائه شده توسط این نرم‌افزارها استفاده کنند و اختلالی در عملکرد اپلیکیشن‌های اشاره شده پیش نخواهد آمد. همچنین در صورتی که این موارد را در نرم‌افزار آیتونز داشته باشید و به ناگاه از آیفون خود حذف کرده باشید، می‌توانید از طریق آیتونز مجددا اقدام به نصب آن کنید. ولی قادر به دانلود مجدد آن از اپ استور نخواهید بود.

.

منبع: iDownloadBlog

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر