;
coinex

گوگل هوم ؛ محصول جدید و دوست داشتنی گوگل به بازار آمد

گوگل هوم

بالاخره بعد از مدت ها تلاش گوگل بر روی ساخت یک ابزارک خانگی، گوگل هوم (Google Home)، بلندگویی با قابلیت دریافت دستور صوتی از سوی بخش ساخت دستیارهای مختلف گوگل یعنی گوگل اسیستانت (Google Assistant) ساخته و به بازار عرضه شد. این دستگاه قابلیت پاسخگویی به سوالات و انجام دستورهای مختلف کاربر را دارد و دقیقا گوگل اختصاصی کاربر خواهد بود. گوگل هوم همیشه آماده کمک کردن است، آن هم با جمله معروف «OK Google»!

گوگل هوم نارنجی

این ابزارک ناز و دوست‌ داشتنی قابلیت پخش کردن موسیقی، پادکست و رادیو را از گوگل پلی موزیک، اسپاتیفای، یوتیوب موزیک، پاندورا و تیون این (TuneIn) دارد  و مثلا اگر دستور صوتی زیر را برایش بفرستید:

  • Ok Google, play my “Friday starts now” playlist

(خب گوگل، پلی لیست «جمعه شروع شده» رو پخش کن)

با چنین پاسخی مواجه خواهید شد و البته با موسیقی دل انگیز مدنظر خودتان:

  • Playing your Spotify playlist called “Friday Starts Now”

(پلی لیست اسپاتیفای شما با نام «جمعه شروع شده»در حال پخش است)

گوگل هوم خاکستری

با بهره  بردن از موتور جستجوی گوگل، گوگل هوم آماده پاسخ گفتن به سوالات شماست و جواب های حی و حاضری درباره آب و هوا، ترافیک، امور مالی، ورزش، کسب و کارهای محلی و غیره در آستین دارد. همچنین به راحتی می تواند مترجم دستی شما هم باشد:

  • ?Ok Google, what is “I’m allergic to shrimp” in Portuguese
  • Sou alérgica a camarão

(خب گوگل، «به میگو حساسیت دارم» به اسپانیایی چی میشه؟
Sou alérgica a camarão)

گوگل هوم سبز

برنامه ریزی هم دیگر چندان سخت نخواهد بود. ابزارگ گوگل با کسب رخصت از کاربر، اطلاعات کاربر را ذخیره کرده و شخصی و شخصی تر می شود. گوگل هوم اطلاعات پرواز و برنامه های روزانه کاربر را دریافت، آلارم ها و تایمیرهای روزانه را تنظیم و حتی ترافیک روزانه محل تردد کاربر را هم به او اطلاع می دهد.

  • Ok Google, tell me about my day
  • Good morning, Michelle. The time is 7:21 AM. The weather in San Francisco currently is 72 degrees and sunny. You may want some sunscreen. Today at 9:30 AM you have ‘5k run at Crissy Field’. Have a nice day!

(خب گوگل، بگو امروز چه خبره؟
صبحت بخیر، میشل! ساعت 7:21 صبحه. هوا در سان فرانسیسکو حالا 22 درجه است و هوا آفتابیه. شاید لازم بشه عینک آفتابی بزنی! امروز ساعت 9:30 صبح باید «5 کیلومتر در زمین کریسی» بدویی دیگه! روز خوبی داشته باشی.)

گوگل هوم سیاه

و در آخر نیز، مانند کروم کست، نست (Nest) و فیلیپس هیو (Phillips Hue)، گوگل هوم دستگاهی هوشمند و قابل کنترل با صوت است که به دستگاه های دیگر خانه متصل شده و دمای هوا را مثلا تنظیم و یا لامپ ها را خاموش می کند. قیمت پایه این ابزارک 129 دلار است که برای گارنتی 2 ساله، 14 دلار دیگر هم باید خرج کنید!

گوگل هوم با ملحقات

.

منبع: Google

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر