;
coinex

کمپانی NEXTEV ادعا می‌کند؛ ماشین NIO EP9 سریع ترین خودروی الکتریکی جهان!

کمپانی NEXTEV ادعا می‌کند؛ ماشین NIO EP9 سریع ترین خودروی الکتریکی جهان!

ماشین NIO EP9 سریع ترین خودروی الکتریکی جهان خواهد بود. این ادعای کمپانی چینی NEXTEV است که با نام جدید تجاری نیو (NIO)، دیروز از اتومبیل برقی جدید خود در یک گالری هنری در لندن پرده برداری کرد.

اما صحبت از چه مقدار سرعت است؟ و این سریع ترین خودروی الکتریکی جهان بودن، در واقع به چه معناست؟

کمپانی NextEV در مسابقات فرمول E دارای یک تیم بود و این تیم توانست در مسیر مسابقه سرعت نوربورگ رینگ یک رکورد جدید را از خود به جای بگذارد. در این مسیر مسابقه افسانه ای آلمانی، نیو EP9 توانست در 12 اکتبر (21 مهرماه) با پش سر گذاشتن مسافت 20.8 کیلومتر از این پیست در مدت زمان 7 دقیقه و 5.12 ثانیه رکورد جدید را به ثبت برساند. احتمالا این موفقیت به لطف موتور قدرتمند 1390 اسب بخار آن به دست آمده است.

شرکت NextEV بخشی از موج جدیدی از خودروسازانی است که قصد دارند تا با ماشین های الکتریکی خود، تسلا را به چالش کشیده و سهمی از این بازار آینده دار را از آنِ خود کنند.

 البته در این بین کمپانی های دیگری نیز وجود دارند. شرکت هایی چون فارادی فیوچر، لیکو، لیوسید موتورز و البته شرکت ورشکسته فیسکر کارما نیز از این دسته اند؛ اما اینکه آیا این کمپانی ها می توانند تسلا را از اوج به پایین کشیده و در بازار خودروهای برقی سهمی برای خود دست و پا کنند، موضوع دیگری است که گذر زمان آن را نشان خواهد داد.

استراتژی کمپانی نکست ایوی هنوز مشخص نیست. آیا این کمپانی قصد دارد تا برای انبوهی از مردم خودروهای الکتریکی تولید کند یا این که تنها به تولید سوپراسپرت های پرزرق و برق برای عده معدودی از مشتری های خود بسنده خواهد کرد؟

این طور که به نظر می رسد، نکست ایوی قصد دارد تا با عرضه تعداد محدودی از سوپراسپرت های الکتریکی ورود خود را به بازارهای جهانی جشن بگیرد؛ اما مسلما در ادامه، این تنها استراتژی این کمپانی چینی نخواهد بود.

ویلیام لی (William Li)، رئیس نکست ایوی می گوید: “ما باور داریم که وسایل نقلیه الکتریکی روزی تبدیل به یک انتخاب طبیعی برای عامه مردم خواهkد شد و چنین بینشی ما را برای آینده آماده تر می کند.”

سریع ترین خودروی الکتریکی جهان

آن طور که روشن است، این استارتاپ چینی (طبیعتا با یک دفتر در سیلیکون ولی) در آغاز بر سرعت و عملکرد محصول خود تاکید دارد. سریع ترین خودروی الکتریکی جهان با چهار موتور قدرتمند و 4 گیربکس منحصربفرد می تواند برای ماشین NIO EP9 چیزی در حدود 1 مگاوات قدرت فراهم کند.

 چنین نیرویی اجازه می دهد تا سریع ترین سوپراسپرت برقی جهان ، صفر تا 124 مایل بر ساعت (200 کیلومتر بر ساعت) را تنها در 7.1 ثانیه به دست آورد و با فشردن پدال گاز به حداکثر سرعت 313 کیلومتر بر ساعت برسد!

اما این خودرو در مقایه با مدل X تسلا چگونه خواهد بود؟ سوپراسپرت نکست ایوی با هر مدل شارژی، مسافت کمتری را طی خواهد کرد. محدوده حرکتی 265 مایلی (426 کیلومتر) آن به هیچ عنوان با محدوده 315 مایلی (507 کیلومتر) مدل ایکس تسلا قابل مقایسه نخواهد بود.

در شتاب صفر تا 100 نیز این تسلا مدل ایکس است که پیشی می گیرد. ماشین الکتریکی EP9 شتاب صفر تا 100 خود را در 2.7 ثانیه به دست می آورد و این درحالیست که مدل ایکس تسلا تنها 2.5 ثانیه زمان می خواهد. احتمالا ما هرگز نمی توانیم به طور دقیق بگوییم که کدام ماشین سریع ترین خودروی الکتریکی جهان خواهد بود؛ مگر آنکه هر دو خودرو را در “جهنم سبز” (لقب پیست مسابقه نوربورگ‌رینگ است) به جان یکدیگر بیندازیم!

سریع ترین خودروی الکتریکی جهان

طراحی نیو EP9 به طرز قابل توجهی چشمگیر است. چرخ هایی بزرگ، بدنه ای براق، چهره ای پر سر و صدا و البته چراغ هایی که حس مرموزی را به آن داده است، همگی به طرز عجیبی در کنار یکدیگر جفت شده‌اند.

نکست ایوی شاید کمپانی جدیدی باشد؛ اما اسامی بزرگی در پشت آن خوابیده است. سرمایه گذاران آن شامل Tencent، Temasek، Sequoia Capital، لنوو (Lenovo) و TPG و چند برند معروف دیگر است. این کمپانی به طور طبیعی ایده ماشین خودران نیز را در سر می پروراند.

در ماه اکتبر، نکست ایوی توانست مجوزهای لازم برای تست ماشین خودران در جاده های عمومی ایالت کالیفرنیا را نیز به دست آورد.

سریع ترین خودروی الکتریکی جهان

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر