;
coinex

برج باغ آگورا ؛ برج مارپیچی دوگانه DNA وینسنت کالبو در تایپه تایوان

برج باغ آگورا ؛ برج مارپیچی دوگانه DNA وینسنت کالبو در تایپه تایوان

وینسنت کالبو معمار شهیر، همیشه به دلیل طرح ها و کانسپت های ماجراجویانه و آینده نگرانه اش مشهور بوده. حال به نظر می رسد، سازه فوق العاده برج باغ آگورا این معمار بلژیکی در تایپه، تایوان، مراحل پایانی ساخت و ساز خود را طی می کند.

چنانچه پیش از این در گزارش ها داشتیم، ساخت و ساز این سازه از سال 2013 آغاز شده است. وینسنت کالبو در سال 2010 برنده مناقصه طراحی این سازه شده بود. برج باغ آگورا یا تائو زو یین یوان، ساختار مارپیچی دوگانه ای به شکل DNA دارد.

برج باغ آگورا 20 طبقه را در خود جای داده و دارای انحرافی 4.5 درجه ای در هر طبقه است که در مجموع انحنای 90 درجه ای را تشکیل می دهد.  وینسنت کالبو در این مورد می گوید، این انحنا به ساکنان برج امکان لذت بردن از نمای پانورامایی نزدیک تایپه 101 را می دهد. تایپه 101 آسمانخراش 106 طبقه ای در تایپه است که پس از برج الخلیفه دبی، بلندترین برج جهان محسوب می شود.

برج باغ مارپیچی دوگانه DNA وینسنت کالبو در تایپه تایوان

این برج مسکونی همچنین 23 هزار درخت را در طبقات و بالکن های خود جای می دهد، چیزی که بنا به برآورد کالبو، امکان جذب سالانه 130 تن دی اکسید کربن را خواهد داشت.

باغ برج آگورا در نگاه اول جنگل عمودی بوسکو ورتیکاله را به خاطر می آورد. بوسکو ورتیکاله سازه طبیعی مسکونی در ناحیه تاریخی پورتانوآ شهر میلان و زادگاه لوکینو ویسکونتی، هنرمند نامی ایتالیایی است که در امتداد خیابان ویا فدریکو (مهمترین خیابان شهر میلان) بنا شده است.

برج باغ مارپیچی دوگانه DNA وینسنت کالبو در تایپه تایوان

برج باغ آگورا 40 آپارتمان لوکس با بالکن های سبز را در خود جای داده و دارای مساحت 42.335 متر مربع است. این برج همچنین امکاناتی همچون استخر شنا، مرکز ورزشی و تناسب اندام و تراس های پشت بام را در خود جای داده است.

وینسنت کالبو همچنین به دنبال دریافت گواهینامه لید برای برج باغ آگورا هم است. استاندارد لید یا پیشرو در طراحی محیطی و انرژی، استاندارد حوزه تهویه مطبوع و مرجع انتخاب ساختمانهای سبز در اروپا و آمریکا است.

برج باغ مارپیچی دوگانه DNA وینسنت کالبو در تایپه تایوان

به این ترتیب، کالبو به دنبال تعبیه سیستم جذب و بازیافت آب باران بر روی پشت بام برج باغ است تا امکان تامین آب سرویس های بهداشتی (در این مورد با وجود برخی چالش های فنی، هنوز صحبتی از بهره بردن از این آب جهت آبیاری درخت های ساختمان نشده) را فراهم کند. همچنین یک آرایه پنل خورشیدی بزرگ به مساحت 1000 متر مربع مصارف برق ساختمان را به طرز چشم گیری کاهش خواهد داد.

برج باغ مارپیچی دوگانه DNA وینسنت کالبو در تایپه تایوان

انتظار می رود، مراحل ساخت و ساز این ساختمان تا سپتامبر 2017 به پایان برسد.

.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر