;
coinex

چیپ های بالارده جدید شرکت مدیاتک رونمایی شدند

چیپ های بالارده جدید شرکت مدیاتک

چیپ های بالارده جدید شرکت مدیاتک رونمایی شدند. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

مدیاتک، شرکت تایوانی تولید کننده چیپ های گوشی های هوشمند از دو چیپست جدید خود به نام های Helio X23 و Helio X27 رونمایی کرد. اینها چیپ های بالا رده ای هستند که نسخه بروز شده ی پردازنده قدرتمند Helio X20 silicon به حساب می آیند.

این چیپ های جدید در بخش کارایی، کیفیت فیلمبرداری و نیاز به توان کمتر انرژی، بهبود یافته اند.  این چیپ های ساخت شرکت مدیاتک دارای معماری با 3 کلاستر و 10 هسته پردازشی است. همچنین این چیپ ها دارای 2 هسته قدرتمند Cortex-A72 و 8 هسته پردازشی نه چندان قدرتمند Cortex-A53 هستند.

تراشه Helio X27 دارای فرکانس کاری تا سقف 2.6 گیگاهرتز است و همچنین پردازنده گرافیکی آن هم فرکانس کاری 875 مگاهرتز دارد. کمپانی مدیاتک ادعا کرده است که این چیپ شاهد 20 درصد بهبود عمومی نسبت به تراشه Helio X25 است.

همچنین، هر دوی این تراشه ها با نسخه جدید فناوری پردازش سیگنال تصاویر Imagiq هستند که به وسیله دو هسته، فوکوس سریعی را فراهم می آورد و همچنین عمق رنگ ها را در تصاویر ثبت شده با وضوح بیشتری نشان می دهد. این فناوری باعث می شود که شفافیت تصاویر به همراه اشباع رنگ عالی بدست آید و همچنین کنترل نوردهی و تنظیم دریچه دیافراگم برای کاربر در دسترس قرار گیرد.

علاوه بر این، هر دو تراشه Helio X23 و Helio X27دارای یک ویژگی هستند که زمان بندی وظایف و استفاده بهینه از هسته ها را برای کاربر به ارمغان می آورد و باعث افزایش کارایی و همچنین 15 درصد کاهش مصرف انرژی می شود.

کمپانی مدیاتک اعلام کرده است که گوشی های مجهز به پردازنده های Helio X23 و Helio X27 به زودی به بازار عرضه خواهند شد.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر