;
coinex

موزه پینو فامیلیا در سئول از طراح کره ای، مون هوون

موزه پینو فامیلیا در سئول از مون هوون

موزه پینو فامیلیا که توسط معمار کره ای مون هوون طراحی شده به شخصیت داستانی پینوکیو اختصاص یافته است.  عروسک بزرگی از این شخصیت محبوب جلوی نمای ورودی موزه پینو فامیلیا قرار گرفته است.

این موزه سه ساختمان اصلی را در خود جای داده، همچنین در کنار این ساختمان های اصلی، محوطه جنگلی به همراه یک برکه و یک قطار مینیاتوری قرار دارند. همچنین عروسک بزرگی در سقف موزه قرار داده شده است.

اولین ساختمان به نمایش عروسک های پینوکیو اختصاص یافته است. ساختمان دوم به دیگر شخصیت های داستان پینوکیو مختص بوده و ساختمان سوم هم میزبان یک فروشگاه، یک کافه و یک سالن برای برگزاری رویدادها است.

هر کدام از ساختمان ها نام هایی مرتبط به داستان پینوکیو دارند. به این ترتیب ساختمان ها دارای اسامی همچون نهنگ و موج، ماجرای نهنگ و فواره دماغ هستند.

این موزه سه ساختمان اصلی را در خود جای داده،

مون هوون در این مورد توضیح می دهد: “اولین ساختمان تلاش می کند، فضا و فُرمی را که از ماجرای طوفان و نهنگ پینوکیو الهام گرفته شده، به نمایش بگذارد.”

اولین ساختمان به نمایش عروسک های پینوکیوی اختصاص یافته است

این معمار خلاق کره ای در ادامه گفت: “طرح منحنی سازه، یادآور جنینی است که در رحم مادر قرار دارد. این طرح همچنین ترکیبی از نهنگ و موج است.”

ساختمان سوم هم میزبان یک فروشگاه، یک کافه و یک سالن برای برگزاری رویدادها است.

همچنین ساختمان ماجرای نهنگ که کلکسیونی از عروسک ها را در خود جای داده، دارای بخشی برای نمایش فیلم و اجرای کنسرت موسیقی است. و در نهایت منحنی ساختمانی سوم که به شکل دماغ معروف پینوکیو است، یک بخش فضای سبز و فواره آب را در خود جای داده است. بالکن های طبقه دوم ساختمان هم نمای بسیار عالی از جنگل مجاور، حیاط و کافه را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

.

منبع: dezeen

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر