;
coinex

هتل یخی 365 ؛ پذیرشی سرد در هتل یخی که هرگز ذوب نمی شود!

هتل یخی 365؛ پذیرشی سرد در هتل یخی که هرگز ذوب نمی شود!یوکاسژروی در شمال سوئد ساخته می شود، به همان نسبت که زیبا و دلفریب است، به همان نسبت به سرعت آب می شود تا در عرض کمتر از دو ماه از آن هیچ چیزی باقی نماند. اما به نظر می رسد، بیست هفتمین هتل یخی که هتل یخی 365 نام گذاری شده، برای تمام سال دایر باشد.

هتل یخی 365 دارای زیربنای 2100 متر مربع با دیوارهای بتنی بیرونی است که امکان ساخت دیوارهای دائمی و همچنین دیوارهای یخی داخلی که از برف و یخ هستند را فراهم کرده است. در ساخت هتل یخی 365 از 6600 گالن آب در قالب یخ و برف که از رودخانه تورن برداشت شده، بهره برده شده است. پوشش دیوارها و سقف، مخلوطی از یخ و برف است و دمای داخلی هتل هم همیشه در منفی 5 درجه سانتیگراد نگهداری می شود.

مجسمه ای در یکی از سوئیت های لوکس هتل یخی 365 به نام "Don't get Lost" اثر Tommy Alatalo
مجسمه ای در یکی از سوئیت های لوکس هتل یخی 365 به نام “Don’t get Lost” اثر Tommy Alatalo

برای حفظ این دما، یک کارخانه برودتی که از آرایه ای متشکل از 875 متر مربع پنل خورشیدی بهره می برد، سالانه 130 هزار کیلووات ساعت برق تولید می کند. همچنین انتظار می رود این برق تولیدی از انرژی خورشیدی علاوه بر حفظ دمای هتل، برای تامین برق تاسیسات دیگر ساختمان از جمله رستوران ها، دفترها و اتاق های گرم مورد استفاده قرار گیرد.

مجسمه ای در یکی از سوئیت های هنری به نام "Dancers in the Dark" اثر Tjåsa Gusfors و Patrick Dallard
مجسمه ای در یکی از سوئیت های هنری به نام “Dancers in the Dark” اثر Tjåsa Gusfors و Patrick Dallard

این سیستم خورشیدی از مزیت ناحیه یوکاسژروی بهره می برد که در فاصله 200 کیلومتری مدار قطب شمال قرار دارد، به این ترتیب، در این ناحیه خورشید برای 100 روز پیاپی در طول فصل تابستان غروب نمی کند.

هتل یخی 365 به نحوی طراحی شده تا یادآور هتل های یخی سنتی باشد. این هتل دارای 20 سوئیت، یک کافه بار یخی، و یک گالری از آثار هنری یخی است. همچنین مهمانان امکان اقامت در سوئیت های هنری و یا سوئیت های لوکس را دارند که هر کدام آثار هنری منحصر به فردی را در خود جای داده اند. البته مشخصا سوئیت های لوکس به سبب گرم بودن، سونای خصوصی، دوش، وان و امکانات اضافی دیگر، مطبوع تر خواهند بود.

لوستر یخی در سالن اصلی هتل یخی 365
لوستر یخی در سالن اصلی هتل یخی 365

برای ساخت و نگهداری هتل یخی 365 از وجود بیش از 40 هنرمند، طراح و معمار بهره برده شده است. در واقع برخی از این آثار هنری یخی در طول سال ذوب می شوند، و به طور مداوم جایگزین هایی برایشان طراحی و ساخته می شود. در واقع دکور و آثار هنر یخی هتل 365 دائما در حال تغییر هستند.

تابلوی یخی در یکی از سوئیت های لوکس هتل یخی الهام گرفته شده از "بوسه" گوستاو کلیمت اثر Kestutis و Vytautas
تابلوی یخی در یکی از سوئیت های لوکس هتل یخی الهام گرفته شده از “بوسه” گوستاو کلیمت اثر Kestutis و Vytautas

سوئیت های هنری دارای دنیای تندیس های فرشتگان و پری های دریایی است؛ اما در سوئیت های لوکس از یخ برای ساخت و بازآفرینی داستان های تعاملی دهه 1920 با وجود ماز (هزارتو)، یک جنگل کریستالی و طرحی الهام گرفته شده از تابلوی مشهور “بوسه” اثر هنرمند بزرگ اتریشی، گوستاو کلیمت بهره برده شده است.

یکی از سوئیت های لوکس هتل یخی 365 به نام "Wishful Thinking" اثر Marjolein Vonk و Maurizio Perron
یکی از سوئیت های لوکس هتل یخی 365 به نام “Wishful Thinking” اثر Marjolein Vonk و Maurizio Perron

از جمله فعالیتهای در دسترس برای مهمانان می توان از امکان ساخت مجسمه های یخی، ساخت سرپناه و آتش با استفاده از چخماق در یک دوره بقا در طبیعت نیم روزه و سفر به روستای یوکاسژروی نام برد. همچنین در این هتل انواع غذاهای محلی هم سرو می شود.

یونگو برگکویست مدیر هتل یخی 365 می گوید: “این برای نخستین بار در جهان است که چنین چیزی ساخته می شود.”

icehotel-365-opening-14

گفتنی است، برای ساخت هتل یخی 365 تنها پنج ماه زمان صرف شده است.

.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر