;
coinex

بررسی مزدا 3 آستینا SP25 مدل 2016

مزدا 3 آستینا

اگر شما به دنبال  آشنایی با بهترین، مجهزترین و معتبرترین مدل مزدا 3 در بازار هستید با تکرا همراه باشید تا قابلیت های مزدا 3 آستینا SP25 تولید سال 2016 را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

مزدا 3 آستینا
به عنوان بخشی از کارهای کمپانی مزدا در سال 2016  می توان به به‌روزرسانی مزدا 3 اشاره نمود. این مدل برخی از سیستم های خود را به طور جامع ارتقاء داده است و تجهیزاتی را به لیست تجهیزات خود از جمله مقدار زیادی از تجهیزات ایمنی که حتی برخی از رقبای اصلی مزدا 3 مانند هیوندای I30 و فولکس واگن گلف هم این استانداردها را ندارند، اضافه کرده است.

ترمز اضطراری مستقل  (AEB)

بیشتر سیستم‌های AEB در سرعت‌های پایین برای جلوگیری و یا کاهش شدت ضربه استفاده می‌شوند. این سیستم در سرعت‌های بالا فقط کمی از سرعت وسیله نقلیه کم می‌کند تا خسارات ناشی از تصادف را کم کند و یا از مرگ و میر جلوگیری کند؛ البته این سیستم در آینده رشد خواهد کرد و یا تجهیزات ایمنی دیگری در نظر گرفته می‌شود تا در سرعت‌ های بالا نیز عملکرد بهتری داشته باشد . اکثر خودرو های موجود در این کلاس، چنین سیستم پیشرفته ای را در اختیار ندارند؛ حتی مزدا 3 استاندارد.
یک اتومبیل مزدا 3 آستینا SP25 سدان با سانروف همراه با کیت ایمنی که ذکر شد و خط هشدار خروج از خط و کمک پارک دنده عقب و همچنین دوربین و سنسورهای پارک جلو و عقب و حتی یک صفحه نمایش با تصاویر علامت ترافیک، با قیمت 35490 دلار قابل خریداری است.

مزدا 3 آستینا
تودوزی داخلی از چرم کمرنگ است؛ صندلی های جلو گرمکن دارد و صندلی راننده قابلیت تنظیم برقی دارد و دارای حافظه است. کنترل هوای داخل اتاق دوگانه است در صورتی که در قسمت عقب خودرو دریچه های خروج  هوا وجود ندارد. اگر مدل مورد نظر را انتخاب کنید، سانروف وجود دارد که به انتقال هوای تازه و نور بیشتر کمک می کند اما تنها راننده می‌تواند کنترل خودکار بالا / پایین سانروف را داشته باشد .

مزدا 3 آستینا
سیستم صوتی مزدا 3 آستینا SP25 برای اتصال، تلفن بلوتوث و دستگاه های صوتی با USB هیچ مشکلی ندارد و بر خلاف برخی از رقبا یک درگاه کمکی برای دستگاه هایی که با اپل CarPlay و Android Auto کار نمی کنند نیز دارد. همچنین DAB + جهت دریافت سیگنال رادیویی دیجیتال و ناوبری ماهواره ای با به روزرسانی ترافیک نیز موجود است. دوستداران واقعی موسیقی ممکن است دوست نداشته باشند که دستگاه پخش سی دی در به روزرسانی مزدا 3 آستینا حذف شده است؛ اما مزدا این مشکل با ادغام رادیو اینترنتی با برنامه های Stitcher به پاندورا و AHA جبران نموده است.

چراغهای جلو مزدا 3 آستینا SP25 به صورت خودکار روشن / خاموش  می شوند و به سیستم چراغ  اتوماتیک در طول روز نیز مجهز است. چرخ های آستینا آلیاژ 18 اینچی هستند و یک فضای یدکی محافظ نیز دارند.

یک صفحه نمایش پلاستیکی کوچک بر روی شیشه جلو اتومبیل نیز قرار دارد که چنانچه شما چیزی را بر روی صفحه نمایش از دست دادید شما را مطلع سازد و حواستان را از رانندگی پرت نکند.

مزدا 3 آستینا
با این حال، مزدا از یک صفحه نمایش 7.0 اینچ سیستم MZD (لمسی خازنی) و رابط شماره گیری چرخشی بهره می‌برد که باعث می شود کارکرد با رسانه ها، تلفن و وضعیت منو، در حال رانندگی از تلاش برای ضربه زدن به آیکون ها در حالی که صفحه نمایش شما در حالت تاچ در امتداد یک جاده پر از دست انداز است، خیلی خیلی ساده تر باشد؛ اما این سیستم آهسته کار می‌کند. به معنی آنکه اگر هنگامی که شما عجله دارید و بخواهید از دنده عقب استفاده کنید، بوت کردن دوربین یک یا دو ثانیه طول می کشد و به همین ترتیب اگر شما نیاز به دریافت ناوبری هوشمندانه داشته باشید می تواند شما را معطل کرده و چند ثانیه وقت شما را بگیرد.

ماهیت موتور مزدا 3 آستینا اینگونه است که شما باید به آن فشار زیادی وارد کنید که بتوانید کارکرد بهتری از آن داشته باشید و بهترین راه برای انجام این کار درگیر کردن حالت انتقال اسپورت است که به شما اجازه می دهد تا انتقال قدرت آزادانه تر صورت گیرد؛ حتی در حالت اسپورت، دادن دنده معکوس به ماشین باعث ایجاد شوک در موتور خودرو شده و به یکباره قدرت فراوانی را آزاد می‌کند و در حالی که موتور دارای فشار زیاد است با کوچکترین اشاره، پاسخی فوری خواهد داد. توجه داشته باشید که قضیه مطرح شده باید در دور موتور تند انجام شود تا نتیجه خوبی به شما دهد.

مزدا 3 آستینا
موتور مزدا 3 آستینا از نظر پیشرفت به اندازه کافی تخت است؛ اما صدای آن را شبکه کندوی عسل مانندش می سازد. اگر شما از صدای موتور خودرو لذت می برید، می‌توانید صدای این خودرو را در سرعت بالا امتحان کنید.

مزدا 3 آستینا
چنانچه شما در جاده از این خودرو استفاده می‌کنید مصرف سوخت آن بالاتر از میانگین ادعا شده 6.1 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود. با تست هایی که از مصرف سوخت مزدا 3 آستینا به عمل آمد، مصرف سوخت این ماشین تا 8.6 لیتر در 100 کیلومتر هم رسید.

مزدا 3 آستینا
علاوه بر این که صندلی مزدا 3 آستینا SP25 رانندگی لذت بخشی به شما هدیه می دهد، نوع فرمان به کار گرفته شده در این ماشین هم کاری با شما می‌کند که این فرمان خوش دست را هیچ وقت رها نکنید.‌ نکته مهم در باره این فرمان خوش دست، این است که پاسخ گویی این فرمان بسیار سریع است و اگر به یکباره بخواهید تغییر جهت دهید، این فرمان شما را ناامید نمی کند.

لاستیک دانلوپ مدل اسپرت مکس TT 215/45/18 برای یک تجربه راحت و گرفتن یک سواری خوب از آن ساخته شده است. ساختار منظمی دارد ولی بی نهایت ساده طراحی شده است، ولی خب این چیز ها مهم نیست و باید به این توجه کنید که دوام آن بالا است و در پیچ های سخت یار و یاور شما خواهد بود.
سیستم ترمز مزدا 3 آستینا روی لاستیک هایش به خوبی جواب می دهد؛ هرچند شیارهایی که مزدا روی لاستیک ها ایجاد کرده خودرو را کمی به جلو می کشاند.

مزدا 3 آستینا

باید به این نکته توجه کرد که در هنگام تست این خودرو، فشار بیش از حدی به آن وارد شده و تا حد قابل قبولی موفق بوده است؛ البته باید توجه کرد که مطمئنا خریداران این ماشین، فشار تا این حد را به آن وارد نخواهند کرد و می توانند از خرید خود لذت ببرند.

مزدا 3 آستینا هر 12 ماه یا 10 هزار کیلومتر نیاز به معاینه فنی دارد که اگر شما نیاز به انجام بسیاری از سفرهای راه دور دارید، این موضوع می تواند آزار دهنده باشد. به طور متوسط هزینه در هر مراجعه برای معاینه فنی، در طی یک دوره پنج ساله در حدود 312 دلار خواهد بود. البته هزینه های دیگر مانند روغن ترمز هر دو سال یا 40 هزار کیلومتر، فیلتر کابین هوا هر 40 هزار کیلومتر را باید به هزینه های خود اضافه کنید. مزدا دارای یک گارانتی سه ساله، بدون محدودیت کیلومتر است؛ اما این بهترین گارانتی برای بهترین خودرو در این کلاس نیست.

اگر بخواهیم یک جمع بندی از تست های انجام گرفته از ماشین مزدا 3 آستینا در سال 2016 داشته باشیم باید بگوییم که بعد از خرید این ماشین، از خرید خود راضی خواهید بود و هیچ وقت پشیمان نخواهید شد.
شما هم می توانید نظر خودتان را درباره این ماشین با تکرا به اشتراک بگذارید.

.

منبع: Caradvice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر