;
coinex

کالبدشکافی هدفون‌های اپل AirPods ؛ غیر قابل تعمیر و مخرب محیط زیست

هدفون های بدون سیم شرکت اپل، AirPods به تازگی وارد بازار شده است اما این هفدون دارای مشکلات بسیار زیادی است که باعث می‌شود AirPods را خریداری نکنیم

کارشناسان سایت iFixit اقدام به کالبدشکافی و تشریح هدفون‎‌های بی‌سیم شرکت اپل، AirPods ها کرده‌اند و به نتیجه باورنکردنی و بسیار جالبی رسیده‌اند. هدفون‌های اپل AirPods کیفیت ساخت خوبی ندارند و قابل تعمیر نیستند همچنین این هدفون‌ها به دلیل بازیافت نشدن به محیط زیست آسیب وارد می‌کنند. در ادامه با تکرا همراه باشید تا نگاهی به بخش سخت افزاری این هدفون‌های جنجالی بیندازیم.

کارشناسان مجرب iFixit بعد از عرضه هدفون‌های بی‌سیم شرکت اپل، ایرپادزها به جان آن‌ها افتاده‌اند تا با مشاهده کیفیت تعمیر پذیری و سخت افزار استفاده شده در آن، کاربران را نسبت به خرید و استفاده از آن مطلع کنند. گفتنی است که تست انجام شده با شرایط فنی بسیار دقیقی انجام شده است و هیچ شکی در صحت این کالبد شکافی وجود ندارد.

کالبد شکافی هدفون AirPods

 

کالبد شکافی و تشریح هدفون‌های اپل AirPods از شرکت اول مانند هر دستگاه دیگری با خشونت شروع می‌شود اما چون در این هدفون هیچ بستی وجود ندارد باید پلاستیک شکافته شود؛ به همین سبب دستگاه کاملا از بین خواهد رفت. بعد از شکافتن هدفون با ابزار مخصوص، نوعی ورودی و مسیر برای تشریح اجزای این هدفون باز خواهد شد اما بدانید برای نگاه کردن به سخت افزار استفاده شده در AirPods، این محصول کاملا تخریب و غیر قابل استفاده خواهد شد.

اجزای هدفون اپل AirPods با مقدار زیادی چسب به هم متصل شده‌اند به همین سبب جدا کردن هر یک از بخش‌ها بدون شکستن آن بخش یا شکستن کامل ایرپادز غیر ممکن است در واقع اجزای تشکیل دهنده هدفون AirPods با استفاده از چسب صنعتی در کنار هم قرار گرفته‌اند به همین سبب تلاش برای جدا کردن قسمتی سخت افزای از این هدفون سبب آسیب جدی و غیر قابل استفاده شدن آن خواهد شد. گفتنی است که باتری‌های بسیار کوچک لیتیوم یونی استفاده شده در هدفون اپل ایرپادز نیز با استفاده از چسب متصل شده است.

کالبد شکافی شارژر هدفون AirPods

در کالبد شکافی شارژر مخصوص هدفون ایرپادز شاهد مشکلاتی همچون تشریح سخت افزار اصلی هدفون هستیم. بدنه این شارژر هیچ بست یا پیچی ندارد به همین سبب باید به آن آسیب زد تا بتوان راهی برای دیدن سخت افزار درون این شارژر پیدا کرد. مهمترین نکته در مورد شارژر هدفون اپل AirPods موضوع صد در صد غیر قابل تعمیر بودن است، چرا که برای رسیدن به این باتری باید ساعت‌ها تلاش کرد و به آب کردن پلاستیک پرداخت؛ هر چند که یک اتصال دهنده ZIF به جای چسب صنعتی برای اتصال سخت افزار شارژر هدفون اپل ایرپادز استفاده شده است.

طبق گفته کارشناسان، یکی از میکرو کنترولرهای داخلی شارژر تحت استانداردهای کیفی بسیار پایینی تولید شده است تا حدی که حبا‌ب های هوای بسیار کوچک در آن وجود دارد که ممکن است بر روی عملکرد دستگاه تاثیر بگذارند. امیدواریم این حباب‌های هوا سبب منفجر شدن این محصول نشود چرا که این‌بار این محصول قرار است در گوش عاشقان و طرفداران اپل باشد و شاید اتفاقات جبران ناپذیری رخ دهد.

جمع بندی؛ ایرپادرز یک محصول با ریسک بالا برای خرید است!

هدفون های بدون سیم شرکت اپل، AirPods به تازگی وارد بازار شده است اما این هفدون دارای مشکلات بسیار زیادی است که باعث می‌شود AirPods را خریداری نکنیم

بعد از کالبد شکافی سخت افزار اصلی هدفون و شارژ این هدفون به این نتیجه می‌رسیم که AirPods غیر قابل تعمیر است و هر گونه تلاشی برای تعمیر آن‌ها سبب شکستگی و خرابی کامل هدفون خواهد شد. همچنین هدفون بی‌سیم اپل به دلیل استفاده از باتری‌های لیتیوم یونی در صورت عدم بازیافت صحیح آسیب زیادی به محیط زیست وارد خواهد کرد و حتی در صورت قرار گرفتن در ماشین‌های بازیافت، امکان آتش سوزی وجود دارد.

همانطور که برایتان گفتیم، هدفون اپل AirPods چندان قابل اطمینان نیست تا حدی که امتیاز تعمیر آن از سوی سایت iFixit صفر است و اکنون می‌توان فهمید چرا هزینه 69 دلاری برای سرویس و تعمیر خارج از گارانتی یا در واقع تعویض هدفون اپل یا شارژر آن کاملا یکسان است چرا که هیچ راهی برای تعمیر آن وجود ندارد و اپل فقط مجبور به تعویض آن با هزینه یا بدون هزینه مجدد خواهد بود که این خبر ممکن است کسانی که قصد خرید این هدفون را داشتند به سمت گیر آیکون ایکس از شرکت سامسونگ جذب کند چرا که هدفون بی‌سیم سامسونگ از چنین مشکلاتی رنج نمی‌برد.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر