;
coinex

برج Varso ، چهارمین آسمان خراش اروپا در لهستان ساخته می شود


برج Varso ، چهارمین آسمان خراش اروپا در لهستان ساخته می شودساخت و ساز آسمان خراش جدیدی در ورشو، لهستان آغاز شده است. آسمان خراش Varso  توسط شرکت معماری فاستر + همکاران طراحی شده و 310 متر ارتفاع دارد تا به دومین برج بلند لهستان و چهارمین آسمان خراش اروپا تبدیل شود. قرار است، مراحل ساخت و ساز برج Varso در سال 2020 تکمیل شود.

با پایان مراحل احداث برج Varso، این برج به نخستین آسمان خراش فوق بلند لهستان و چهارمین آسمان خراش بلند اروپا تبدیل خواهد شد.

مساحت این آسمان خراش در مجموع 140 هزار متر مربع است و عمدتا به فضای اداری اختصاص می یابد. برج Varso همچنین شامل یک محوطه فضای باز عمومی، رستوران ها، کافه ها و فروشگاه هایی در طبقه همکف خواهد بود. طبقه 46 و 47 برج دارای رستوران های بیشتری هستند و همچنین ساختمان دارای فضای نمای شیشه ای 230 متری خواهد بود که می تواند، نمای دیدنی و چشم گیری از شهر ورشو در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.

برج Varso، چهارمین آسمان خراش اروپا در لهستان ساخته می شود

شرکت معماری فاستر + همکاران همچنین به دنبال دریافت گواهینامه بسیار معتبر برییم (BREEAM، گواهینامه ای که به معماری های سبز اختصاص یافته) است. به این ترتیب، می توان انتظار داشت، برج جدید Varso در ورشو، دارای میزان قابل توجهی بهره وری انرژی باشد. البته هنوز در مورد مشخصات چنین ویژگی هایی (معماری سبز) اطلاعاتی منتشر نشده است.

این آسمان خراش بخشی از طرح بزرگتر شرکت بزرگ املاک و مستغلات HB Reavis به نام Varso Place، است. در این طرح همچنین دو ساختمان دیگر هم گنجانده شده که به ترتیب 19 و 21 طبقه خواهند داشت.

برج Varso در ناحیه براونفیلد (ناحیه ای که پیش از این برای اهداف تجاری-صنعتی مورد استفاده قرار می گرفت) در کنار ایستگاه راه آهن مرکزی ورشو احداث می شود و دارای وضعیت حمل و نقل بسیار مطبوعی خواهد بود. همچنین از بودجه برج هم صحبتی نشده است.

.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر