;
coinex

بررسی اجمالی گوشی های هوشمند وان پلاس 3 تی و لنوو زوک اج


بررسی اجمالی گوشی های هوشمند وان پلاس 3 تی و لنوو زوک اج

در این متن به مقایسه ی دو گوشی وان پلاس 3 تی و لنوو زوک اج می پردازیم؛ با تکرا همراه شوید:

پس از موفقیت بزرگ گوشی وان پلاس 3، این کمپانی بزرگ چینی اخیراً یک نسخه بهینه تر و سریع تر از این دستگاه را با نام وان پلاس 3 تی منتشر کرده است. این گوشی دارای آخرین پردازنده قدرتمند کوالکام است، وان پلاس 3 تی با قیمت بسیار کم خود، چیزی حدود نصف قیمت دیگر پرچمداران، بقیه آن ها را تحت فشار قرار داده است و درحال حاضر در میان سایر پرچم داران حکمرانی می کند. با این حال، از آن جایی که لنوو به تازگی زوک اج را ارائه کرده، ممکن است وان پلاس 3 تی کمی با مشکل مواجه شود، چرا که پرچم دار لنوو قصد رقابت با وان پلاس را خواهد داشت. بنابراین، به نظر شما کدام پرچم دار می تواند بهتر عمل کند؟ مطلب زیر را بخوانید تا متوجه شوید که گوشی های وان پلاس 3 تی و زوک اج در چه زمینه هایی متفاوت اند و در کدام ویژگی ها از رقیب خود بهتر عمل می کنند.

طراحی و صفحه نمایش

طراحی گوشی های وان پلاس 3T و ZUK Edge

از نظر طراحی، وان پلاس 3 تی یک کپی از گوشی قبلی این کمپانی در این سری است. در واقع، به غیر از انواع رنگ های جدید، 3T چیز جدید دیگری را به ارمغان نیاورده، این گوشی به نوعی دارای همان طراحی بدنه فلزی با انحنای پشت و لبه های مشابه است. جالب است بدانید، با وجود قرار دادن یک باتری بزرگتر در وان پلاس 3T، وزن آن همان 158 گرم با حفظ ضخامت 7.6 میلی متری وان پلاس 3 است.

در مقابل، ZUK Edge با تغییرات قابل توجهی می آید. درحالی که شایعات اخیر به گودی کمتر صفحه نمایش اشاره می کردند، اما این گوشی هوشمند همچنان سعی بر ایجاد ناهنجاری های بسیار باریک دارد، که نتیجه آن را می توان در نسبت صفحه نمایش به بدنه 86.4 درصدی چشم گیری مشاهده نمود. انحنای 2.5 بعدی منحنی گلس مقابل نیز بیش از آن چیزی که برروی Z2 پلاس قرار داشت مشاهده می شود. هردو گوشی هوشمند در جلو خود دارای سنسور حسگر اسکنر اثر انگشت هستند، گرچه از آنجایی که کمپانی لنوو از U-Touch استفاده می کند، اسکنر  زوک اج  حرکات مختلفی را پشتیبانی می کند. هم چنین این سنسور می تواند با انگشت های خیس و چرب نیز کار کند.

صفحه نمایش

در رابطه با صفحه نمایش ها، هردو گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی فول اچ دی هستند. با این حال، تکنولوژی صفحه نمایش Optic AMOLED که وان پلاس در  مدل 3T به کار برده است قابلیت های کمی بهتر نسبت به زوک اج که از تکنولوژی IPS LCD استفاده می کند برای مصرف کننده دارد.

عملکرد، ذخیره سازی و نرم افزاری

عملکرد نرم افزاری گوشی های وان پلاس 3T و ZUK Edge

حال به مهم ترین جنبه پرچم داران رسیدیم، کارایی و عملکرد هر یک از این گوشی های هوشمند نسبت به دیگری. پردازنده به کار رفته در هر دو گوشی اسنپدراگون 821 با قدرت پردازش 2.35 گیگاهرتز است که با رم 6 گیگابایتی کار می کند. کافی است بگوییم، هر دو گوشی قادر به اجرای هرچیزی که شما بخواهید بدون هیچ مشکلی هستند.

اما ما می خواهیم به موضوعاتی توجه کنیم که در آن ها وان پلاس 3 تی و زوک اج دارای تفاوت هستند. درحالی که وان پلاس 3T دارای نسخه های 64 گیگی و 128 گیگاباتی است، زوک اج با دو مدل رم 4 گیگابایت و 6 گیگابایتی که هردو دارای حافظه داخلی 64 گیگابایتی هستند آمده است. از آن جایی که هیچ کدام از این دو گوشی قابلیت ارتقا حافظه را ندارند، وان پلاس 3 تی با مدل 128 گیگابایتی که ارائه کرده در این بخش بهتر عمل کرده است.

گوشی های وان پلاس 3T و ZUK Edge

در بخش نرم افزاری، بر روی وان پلاس 3 تی سیستم عامل اندروید مارشمالو پس از بوت اول اجرا می شود، با این حال کمپانی وعده داده که تا آخر سال با انتشار به روزرسانی پرچم دار خود را به اندروید نوقا ارتقا خواهد داد. اما لنوو برای ZUK، نسخه اولیه اندروید نوقا را قرار داده تا خریداران این گوشی بتوانند از کار با آخرین سیستم عامل و نرم افزار های اندروید لذت ببرند.

دوربین، باتری و اتصالات

دوربین گوشی های وان پلاس 3T و ZUK Edge

وان پلاس 3 تی یک برآمدگی بزرگ برروی قسمت دوربین خود دارد که باعث می شود این پرچم دار را با یک دوربین جلو 16 مگاپیکسلی بزرگتری مشاهده کنیم. با این حال سنسور عقب بدون هیچ تغییری باقی مانده است و همانند ماژول IMX298 سونی 16 مگاپیکسلی است که بر روی وان پلاس 3 وجود داشت. اما گوشی زوک اج لنوو بدون هیچ تغییری در قسمت دوربین ها می آید و همانند Z2 PLUS دارای سنسور دوربین های 13 و 8 مگاپیکسلی است. از آنجایی که وان پلاس سنسور های عقب و جلو بهتری ارائه می دهد، در بخش عکاسی قطعاً گرایش ها سمت وان پلاس بیشتر خواهد بود. این درحالی است که امروزه کیفیت دوربین های عکاسی یکی از ویژگی های مهم برای گوشی های هوشمند است.

مقایسه وان پلاس 3T و ZUK Edge

با توجه به این موضوع که هردو گوشی دارای پردازنده و صفحه نمایش های مشابه ای هستند، قطعاً باتری 3400 میلی آمپری که بر روی وان پلاس 3 تی قرار گرفته است بیش از باتری 3100 میلی آمپری بر روی زوک اج دوام خواهد داشت. از نظر اتصال، هر دو گوشی دارای قابلیت دو سیم کارته و پشتیبانی 4G VoLTE هستند.

قابلیت هایی هم چون باتری بزرگتر، سنسور های دوربین بهتر و فضای داخلی بیشتر، وان پلاس 3 تی را به یک گوشی هوشمند بهتر تبدیل می کنند. با این حال، خریداران امید دارند که بتوانند نسخه رم 4 گیگی ZUK Edge را با قیمت ارزان تری نسبت به دستگاه وان پلاس 3T تهیه کنند.

بررسی گوشی وان پلاس 3T و ZUK Edge

با این تفاسیر شما می توانید با جمع بندی گوشی برتر خود را اعلام کنید. لطفاً نظرات خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید.

.

منبع: 91mobiles

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر