;
coinex

ال‌سی‌دی‌های انعطاف‌پذیر از سال آینده در دسترس خواهند بود

ال‌سی‌دی‌های انعطاف‌پذیر Japan Display

کمپانی جپن دیسپلی (Japan Display)، یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان صفحه نمایش برای آیفون، به زودی از نمایشگرهای انعطاف پذیر LCD رونمایی می‌کند؛ این صفحات نمایشی مانند نمایشگرهای OLED که در دستگاه‌هایی مثل گوشی‌های سری Edge سامسونگ به کار رفته، عمل خواهد کرد. طبق گفته مدیر عامل شرکت Japan Display، این اسکرین‌های LCD از سال 2018 در دسترس خواهند بود.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، این نمایشگرها از لایه‌های پلاستیکی ساخته شده‌اند، که جایگزین لایه‌های شیشه‌ای می‌شوند. هر چند که تکنولوژی این نمایشگرها به اندازه‌ی صفحه نمایش‌های OLED نیست، اما در گوشی‌های خمیده مثل گوشی‌های سری Edge سامسونگ قابل استفاده است.

این کمپانی گفته است که تا کنون مشتری‌های کمی برای این محصول داشته‌ایم. همچنین اشاره کرد، استفاده اپل از این تکنولوژی به این معنی نیست که این کمپانی در آینده ای نزدیک از نمایشگرهای خمیده LCD استفاده کند. در مقابل، شایعه‌هایی هم در مورد استفاده اپل از نمایشگرهای OLED در آیفون امسال یا 2018 وجود دارد.

طبق گزارش‌های Apple Insider، نمایشگرهای خمیده LCD می‌توانند بر روی آیفون‌های متوسط یا دستگاه‌های دیگر مثل مک‌بوک و یا شاید بر روی خودروهای اپل استفاده شوند؛ البته این موضوع بعید به نظر می‌رسد.

Japan Display، رقابتی طولانی با شرکت‌های چینی و کره‌ای دارد همچنین به این کمپانی، انتقاداتی هم به دیر در اختیار گرفتن تکنولوژی OLED وارد شده است. این شرکت در ماه دسامبر، یک طرح نجات مالی برگزار کرد و بخشی از آن هم، خرید Joled مخفف Japan OLED بود که توسط واحدهای سابق وابسته به سونی و پاناسونیک ساخته شده بود.

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر