;
coinex

اولین باغ عمودی آسیا با بیش از 3000 گیاه در چین قد علم می‌کند!

 اولین باغ عمودی آسیا با بیش از 3000 گیاه در چین

اولین باغ‌ عمودی با بیش از 3,000 گیاه در شهر نیانجینگ چین قد خواهد کشید. این باغ عمودی که یک برج باغ است، روزانه 132 پوند یعنی 60 کیلوگرم اکسیژن از دی اکسید کربن تولید می‌کند. علاوه بر این مزیت بزرگ، این آسمان خراش، زیبایی زیادی هم به شهر داده است.

نام این ساختمان‎ “برج نیانجینگ” است و در سال 2018 تکمیل می‌شود .برج‎های زیادی در آسیا وجود دارند که با گیاهان و درختان پوشیده شده‎اند؛ اما برج نیانجینگ اولین ساختمانی در آسیا است که می‌توان آن را برج باغ نامید؛ چرا که با این هدف ساخته شده است و کاملا پوشیده از گیاهان است.

این باغ عمودی توسط معمار ایتالیایی، استفانو بویری (Stefano Boeri) طراحی شده است. این مجموعه از دو برج تشکیل شده که برج کوچک 354 فوت یعنی 107 متر و برج بزرگ 656 فوت یعنی حدود 200 متر ارتفاع دارد و بین آنها هم بیش از 1000 درخت و تقریبا 2500 درختچه از 23 گونه متفاوت کاشته می شود. برج بلندتر شامل دفاتر اداری، موزه، مدسه معماری سبز و بخش‌های دیگر است. برج کوچک هم دارای هتل Hyatt با بیش 247 اتاق است و در بام آن هم استخر قرار دارد.

از بالکن‌های این برج‌ها، چشم‌اندازهای خیره کننده‎ای از گیاهان و باغ عمودی دیده می‎شود که برای تنوع زیستی مردم این شهر طراحی شده است.

برج‌های طراحی شده در میلان
باغ‎های عمودی طراحی شده در میلان

استفانو باغ‎های عمودی دیگری هم طراحی کرده است. او دو برج دیگر شبیه این برج در میلان طراحی کرده است و قرار است برجی در شهر لوزان سوئیس ساخته شود. امروزه که شهرهای جهان پر از آلودگی است، این برج‎ها به شهر، حیاتی دوباره می‎بخشد. در زیر شاهد تصاویر این برج‌های زیبا هستید:

 

نمایی از دو برج

تنوع گیاهی در این برج‌ها به 23 گونه می‎رسد که حدود 60 کیلوگرم اکسیژن در روز تولید می‎کنند

نمایی از شهر

این برج‎ها توسط معمار ایتالیایی، Stefano Boeri طراحی شده‎اند که در سال 2018 افتتاح می‎شوند

 باغ عمودی آسیا

برج‎هایی مشابه در شهر لوزان سوئیس توسط همین معمار ساخته خواهند شد که نمای آن را در زیر می‌بینید

باغ عمودی لوزان سوئیس

نمایی از شهر از کنار باغ‎های عمودی

 

منابع: stefanoboeriarchitetti.net ، boredpanda

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر