;
coinex

هواوی در سال گذشته بیشتر گوشی فروخت؛ اما کمتر سود کرد!

هواوی در سال گذشته بیشتر گوشی فروخت؛ اما کمتر سود کرد!
دیگر کمتر است که نام هواوی را نشنیده باشد. این کمپانی چینی یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشی هوشمند است و در حال حاضر به عنوان سومین فروشنده بزرگ تلفن های همراه در جهان شناخته می شود. هواوی به طرفداران خود وعده داده که چیزهای بیشتری در راه است. برنامه های این کمپانی نشان می دهد که آنها قصد دارند تا سال 2021 به تولید کننده برتر جهان تبدیل شوند و بر جایگاه اول فروش تکیه زنند. این به معنای پشت سر گذاشتن غول های بزرگی همچون اپل و سامسونگ است.

به نظر می رسد که هواوی در مسیر سخت پیش روی خود تا حدودی موفق بوده است. این کمپانی چینی توانست در سال 2016 رشد فروش 30 درصدی سالانه را تجربه کند. این مقدار از رشد فروش می تواند برای هواوی بسیار چشمگیر باشد.

اما جالب است که هر چقدر این کمپانی در فروش گوشی های هوشمند خود موفق بوده، نتوانسته در سود حاصل از این فروش موفق عمل کند. سود این کمپانی از فروش گوشی های هوشمند خود در سال گذشته میلادی چیزی در حدود 2 میلیارد دلار بوده است. این مقدار در مقایسه با سود 2.2 میلیارد دلاری این شرکت در سال 2015، حدود 10 درصد کاهش یافته است. درآمد هواوی در سال گذشته با 42 درصد رشد به 26 میلیارد دلار رسید؛ اما سود حاصل از فروش، کمتر شد.

به طور معمول هر چه دستگاه های بیشتری فروخته شود، سود به دست آمده نیز افزایش خواهد یافت؛ اما برای هواوی این نتیجه معمول، حاصل نشده است. قیمت فروش گوشی های هواوی در حال افزایش است، ولی در واقع این آمار نشان می دهد که با بالاتر رفتن درآمد هواوی، هزینه های آنان نیز بالاتر رفته است.

البته این مساله می تواند به عوامل مختلفی مربوط باشد. این کمپانی در حال بزرگتر شدن است و مسلما هزینه های این شرکت نیز رو به افزایش است. به طور طبیعی بازاریابی برای محصولات این کمپانی در سراسر جهان می تواند هزینه های مختلفی را به هواوی تحمیل کند. احتمالا این شرکت با تمرکز برای گرفتن جایگاه اول فروش جهان در سال 2021، در حال پرداختن هزینه های سنگینی است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، هواوی اهداف داخلی دشواری برای خود تعیین کرده است. آنها قصد دارند تا سال 2017 سود خود را به دو برابر، یعنی چیزی در حدود 4 میلیارد دلار افزایش دهند. مسلما دست یافتن به چنین هدفی برای آنها می تواند بسیار سخت باشد، آن هم با حضور کمپانی های بزرگی چون اپل و سامسونگ و همچنین کمپانی های دیگری که به تدریج در این بازار، در حال قدرت گرفتن هستند. باید دید که هواوی در مسیر پیش روی خود چه عملکردی خواهد داشت. باید دید!

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر