;
coinex

تاکسی های خودران پرنده در آسمان دبی!

تاکسی های خودران پرنده در آسمان دبی!

تاکسی های خودران پرنده به بخشی از زندگی روزمره انسان ها در امارات متحده عربی تبدیل خواهد شد؟!

مقامات رسمی دبی از طرح خود در راستای فرستادن تاکسی های خودران پرنده پرده برداری کرده و ادعا داشته اند که تا ماه جولای امسال این طرح را عملی خواهند کرد.

در نشست دولت، مسئول راه و ترابری دبی، متار الطایر اذعان داشت که پهپاد خودران EHang 184 که در اصل ساخت کشور چین است، در حال حاضر شروع به پرواز بر فراز برج العرب کرده است؛ اما این روش حمل و نقل به زودی، دیگر چیز تازه ای نخواهد بود و همه جا از آن استفاده خواهد شد.

طبق گزارش های خبرگزاری آسوشیتد پرس، این که آیا این تاکسی های خودران تخم مرغی شکل پرنده، جایگزین تاکسی های معمولی در خیابان های آن منطقه می شود یا خیر، همچنان در هاله ای از ابهام است. البته سرمایه‌گذاری های دبی در تکنولوژی هایی که آینده روشنی دارند تا حدودی می تواند نشان دهنده این موضوع باشد که این تکنولوژی هم موفق خواهد شد!

پهپادهای خودران برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی CES در سال 2016 رونمایی و در صحرای نوادا آزمایش شدند. این پهپادها قابلیت حمل بار تا 100 کیلوگرم و یا تنها یک مسافر را دارند.

ای هانگ می گوید: به محض اینکه مسافر مقصد خود را بر روی صفحه نمایش لمسی این پهپاد وارد می کند، EHang 184 این توانایی را پیدا می کند که به مدت 23 دقیقه در آسمان و یا با حداکثر سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تا 10 دقیقه در ارتفاعات بالاتر، در جاهایی که احتیاج به ارتفاع گرفتن دارد (مانند رد شدن از آسمان خراش ها و برج های بلندی که شاخصه اصلی دبی هستند)، پرواز کند.

حداکثر سرعت ای هانگ، 160 کیلومتر بر ساعت است و تا شعاع 50 کیلومتر را پوشش خواهد داد.

سال گذشته، ای هانگ اعلام کرد که این شرکت با کمپانی بیوتکنولوژی لانگ همکاری خواهد کرد و پهپادهای تک سرنشینش را جهت انتقال سریع اعضای بدن به کار خواهد برد؛ اما الطایر گفته است که این وسایل نقلیه در حال حاضر در آسمان های دبی مرحله آزمایش خود را با موفقیت گذرانده و به زودی به عنوان یک وسیله نقلیه عمومی، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

.

منبع: zdnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر