;
coinex

آواتک، برنده‌ای در پشت پرده!

آواتک، برنده‌ای در پشت پرده!
نهمین جشنواره وب و موبایل ایران در حالی به کار خود پایان داد که به گفته شایان شلیله، بنیانگذار این جشنواره، برنده های واقعی، کسب و کارهایی هستند که مورد پذیرش مردم قرار گرفته و کاربران خود را راضی نگاه داشته اند.

جشنواره امسال نیز با لبخندها و ناراحتی‌های فراوانی همراه بود، برخی خوشحال از بُرد و برخی مغموم از دست نیافتن به تندیس جشنواره؛ اما بهرحال این ماهیت این قبیل از جشنواره های رقابتی است و مسلما عده ای در آن خوشحال و عده ای دیگر ناراحتند. هر چند که در شکلی کلی تر، روال معمول زندگی نیز همین است؛ همیشه برندگانی وجود دارد و در مقابل افرادی نیز به عنوان بازنده معرفی خواهند شد.

با این وجود، تمامی کسانی که در این دوره از جشنواره شرکت کردند، علی‌رغم دست نیافتن به تندیس های جشنواره، می توانند برنده باشند، درست همانگونه که شلیله می گوید!

جمع شدن چند جوان تحصیلکرده و پر تلاش که یک تیم را تشکیل داده و در این وانفسا، برای خود کسب و کاری دست و پا کرده اند، اگر موفقیت نیست، پس چه می تواند باشد؟!

اما شاید از زاویه‌ای دیگر، این جشنواره برندگانی نیز در پسِ پرده داشت. برندگانی که اسمی از آنها برده نشد؛ اما تاثیرات زیادی در شکل گیری و برنده شدن این تیم‌ها داشته‌اند.

در نهمین جشنواره وب و موبایل ایران یک نام در پشت 2 برنده و 7 کاندیدای این دوره قرار گرفته است. آواتک یک شتاب دهنده است با شعار شتاب آور و آینده باور. شاید بهترین معرفی درباره این تیم که خود نیز یک استارتاپ است، همین دو خطی است که خود درباره خود گفته‌اند:

حقیقت وجودی آواتک، نه یک برنامه است، نه یک فضا برای کار کردن و نه یک شرکت. آواتک یک تفکر است. این جا، جایی است که شما می‌توانید ایده‌های خود را توانمند کنید و به آرزوهایی که  دارید برسید و از طریق افرادی که هم فکر شما هستند، حمایت شوید. محرکه‌های آواتک، نه پول است و نه افتخار، بلکه تشویق کردن و حمایت از کارآفرینان در مسیر سفرشان است.

فرانش، وب‌سایتی است که در گروه آموزش آنلاین منتخب داوران شد، اخبار رسمی در گروه تبلیغات آنلاین و سرویس های تبلیغاتی کاندید شد و در گروه بلاگ‌های سازمانی به دریافت تندیس مفتخر شد. این دو تیم در اولین دوره شتابدهی آواتک حضور داشتند.

ریحون در گروه سفارش غذای آنلاین، دونیت در گروه دیگر سرویس های آنلاین، تسکولو در گروه سرویس‌های ابری، رنگیتر در عکاسی، نیک پرینت در دیگر سرویس‌های آنلاین و هایپرکا در گروه فروشگاه های اینترنتی استانی کاندید شدند. این تیم ها به دوره اول، دوم و چهارم شتابدهی آواتک تعلق دارند. 4 کاندید از دوره اول، سه کاندید از دوره دوم و یک کاندید از دوره چهارم آواتک.

باید به آواتک و تیم هایی از این قبیل تبریک گفت. تیم‌هایی که شاید به راحتی بتوان آنها را برندگانی در پشت پرده نامید!

.

منبع: تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر