;
coinex

فروش اپل در اواخر 2016 از سامسونگ بیشتر بوده است

فروش اپل در اواخر 2016 از سامسونگ بیشتر بوده است

خسارات گوشی نوت 7 سامسونگ، هنوز برای این شرکت جبران نشده است. اپل هم از فرصت استفاده کرده و فروشش از این غول کره‎ای در سه ماهه چهارم سال 2016 عبور کرده است.

اگر بخواهیم دقیق بگوییم، طبق گزارش Gartner، فروش اپل در سه ماهه چهارم سال قبل، 77.04 میلیون گوشی هوشمند بوده است. این رقم 256,000 گوشی، بیشتر از سامسونگ است که 76.78 میلیون دستگاه فروخته است.

این دومین بار است که سامسونگ در فروش، از اپل شکست می‌خورد و از طرفی، اولین بار بعد از اواخر سال 2014 بوده که اپل فروش بیشتری را تجربه کرده است.

فروش آیفون 7 و آیفون 7 پلاس هم در کمک به فروش بالا، نقش مهمی داشتند؛ اما Gartner گفته که اپل از کاهش تقاضای مردم برای خرید گوشی‌های هوشمند سامسونگ در بازارهایی مثل آمریکای شمالی و اروپای غربی سود برده و البته در برخی بازارهای بزرگ آسیایی مثل استرالیا و کره جنوبی نیز فروش خوبی داشته است. اگر محاسبه کنیم، فروش گوشی‌های سامسونگ در سه ماهه چهارم سال قبل، هشت درصد کاهش داشته است.

اگر در کل سال 2016 حساب کنیم، اندروید برای رسیدن به 84.8 درصد از سهم بازار، 3.2 درصد رشد داشته است. فروش گوشی‌های هوشمند هم پنج درصد نسبت به سال 2015 رشد نشان می‌دهد، یعنی حدود 1.5 میلیارد موبایل.

رقابت در چین هم داغ شده است، اما BBK Electronics که صاحب برندهایی از گوشی‌های هوشمند مثل ویوو، اوپو و وان پلاس است، توانسته جایگاه دوم را در چین به خود اختصاص دهد. در سه ماهه چهارم سال 2016، این شرکت توانست از هواوی جلو بزند و شاهد رشدی استثنایی در هند باشد. BBK در لیست پرفروش ترین‌ گوشی‌های هوشمند، در جایگاه پنجم است.

عملکرد اوپو جدای از BBK است و خود این برند به تنهایی، در سه ماهه چهارم سال در جایگاه اول بوده است. یعنی در فروش در کنار شرکت مادر BBK قرار گرفته است.

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر