;
coinex

رییس پلیس فتا: تلگرام باید سازماندهی شود؛ برخورد با فروشندگان مواد محترقه و پول مجازی

رییس پلیس فتا: تلگرام باید سازماندهی شود؛ برخورد با فروشندگان مواد محترقه و پول مجازی

رییس پلیس فتای ناجا، سردار هادیانفر، در حاشیه اولین همایش رویارویی با جرائم سایبری و در جمع عده‌ای از خبرنگاران و اصحاب رسانه به سازماندهی و آخرین فرصت برای ثبت کانال‌های تلگرامی در فرآیند سازماندهی این پیام رسان و همچنین موضوع فروش پول مجازی در فضای اینترنت اشاره داشت.

به نقل از ایسنا و به گزارش تکرا، رییس پلیس فتای ناجا، سردار هادیانفر در حاشیه اولین همایش رویارویی با جرائم سایبری صحبت‌هایی مهمی در مورد پیام رسان تلگرام، فروش پول مجازی در فضای آنلاین و مسئله فروش مواد محترقه در فضای مجازی برای چهارشنبه سوری کرده است.

رییس پلیس فتای ناجا، سردار هادیانفر در این نشست خبری گفت:

رییس پلیس فتا در نشست خبری در حاشیه اولین همایش رویارویی با جرائم سایبری و در جمع عده‌ای از خبرنگاران و اصحاب رسانه صحبت‌هایی در رابطه با تلگرام کرده است.

این همایش، اولین همایش در حوزه سایبری بوده است و علیرغم روزآمدی جرائم و ظهور جرائم نوظهور، ضرورت دارد که قوانین ما بازنگری شود چراکه قانونی فعلی ما مربوط به سال 88 است. در گذشته برخی از جرائم در چهار روز کشف می‌شد؛ اما امروزه جرایم نوظهوری داریم که طی 44 روز کشف می‌شود و این نشان‌دهنده پیچیده شدن جرائم است.

هادیانفر در رابطه با سازماندهی و ثبت کانال‌های تلگرامی برای دریافت تاییده گفت:

کانال‌های بالای پنج‌هزار عضو باید اطلاعات خود را ثبت می‌کردند که از حدود 11 هزار کانال، چهار هزار کانال اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند. ثبت این اطلاعات ادامه دارد و در آینده افرادی که برای ثبت اطلاعات اهتمام نداشته‌اند فراخوان می‌شوند.

همچنین وی در موضوع فروش پول مجازی (بیت کویین) و فروش مواد محترقه در فضای مجازی گفت:

در سراسر دنیا 63 نوع پول مجازی وجود دارد که برخی از کشورها آزاد و در برخی از کشورها ممنوع است؛ اما در کشور ما هنوز قانون خاصی وجود ندارد و مشاهده می‌شود که یک نوع از این پول در بازار سیاه کشور ما تا 1000 دلار هم به فروش می‌رود. ما اکنون در حال شناسایی و برخورد با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی نیز هستیم.

.

منبع: ایسنا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر