;
coinex

توافق ناسا با چهار گروه تحقیقاتی برای مطالعه منظومه شمسی

توافق ناسا با چهار گروه تحقیقاتی برای مطالعه منظومه شمسی
باوجودی که خود ناسا دانشمندان زیادی دارد، اما بازهم با گروه‌های تحقیقاتی دیگر از دانشگاه و مؤسسات مختلف همکاری می‌کند. ناسا حتی موسسه‌ای به نام تحقیقات مجازی اکتشاف منظومه شمسی (SSERVI) تأسیس کرده تا وظیفه نظارت بر این همکاری‌های آژانس فضایی را بر عهده داشته باشد.

اکنون آژانس فضایی ناسا، چهار گروه جدید را به فهرست SSERVI اضافه کرده، این چهار گروه، وظیفه مطالعه ماه، سیارک‌های نزدیک زمین و اقمار مریخ، فوبوس و دیموس را بر عهده خواهند داشت. گروه اول از دانشگاه کلرادو مطالعاتی در زمینه سیستم‌های رباتیک، کیهان‌شناسی، اخترفیزیک و منظومه شناسی را با هدف پیشبرد اکتشافات فضایی سرنشین دار انجام خواهد داد.

گروهی دیگر، وظیفه انجام پروژه‌ای به نام “جعبه‌ابزاری برای مطالعه و کاوش(TREX) را بر عهده دارد که ابزارها و روش‌هایی برای مأموریت‌های سرنشین دار به اجرام کیهانی پوشیده از غبار، همچون سیارک‌ها و ماه را توسعه خواهد داد. گروه سوم از موسسه تکنولوژی جورجیا، چگونگی تأثیر تابش‌های کیهانی را بر روی مواد کامپوزیتی موردمطالعه قرار خواهد داد. این گروه، می‌خواهد ببیند، چگونه آشکارسازهایی در زمان واقعی می‌توانند در به حداقل رساندن تأثیر تابش‌های کیهانی مضر به فضانوردان کمک کنند.

آخرین گروه که نام پروژه خود را  ESPRESSO (مخفف، تحقیقات اکتشاف علمی پیشگام برای بهبود مشاهدات منظومه شمسی) گذاشته‌اند، به ناسا کمک خواهد کرد، آسیب‌های پرمخاطره‌ای که ممکن است در کاوش‌های رباتیک و سرنشین دار رخ دهد را پیش‌بینی کند.

ناسا، این 4 گروه را از بین 22 طرح پیشنهادی ارائه شده برگزیده است. هم‌اکنون، با احتساب این 4 گروه، 13 گروه در فهرست پروژه‌هایSSERVI قرار دارند. ناسا  بودجه 3 تا 5 میلیون دلاری را برای تأمین بودجه تحقیقات این گروه‌های تحقیقاتی در پنج سال آینده اختصاص داده است.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر