;
coinex

نگاهی به مشخصات سخت افزاری فاش شده از گوشی سامسونگ گلکسی نوت 8

برخی از مشخصات سخت افزاری گلکسی نوت 8 به همراه تصویری شماتیک از طراحی اولیه گلکسی نوت 8 در یک وبلاگ چینی منتشر شده است که نشان از آغاز طراحی آن دارد.
تصویر و اطلاعاتی جدید از گوشی آینده سری محبوب نوت از شرکت کره‌ای سامسونگ در یک وبلاگ چینی منتشر شده است. در ادامه با تکرا همراه باشید تا به مشخصات سخت افزاری فاش شده از گوشی سامسونگ گلکسی نوت 8 نگاهی داشته باشیم.

همانطور که می‌دانید، شرکت سامسونگ در روز نهم فروردین ماه قصد دارد تا از نسل جدید سری کهکشانی خود یعنی گوشی‌های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس در شهر نیویورک به صورت رسمی رونمایی کند به همین دلیل به احتمال زیاد به زودی و در اواخر تابستان سال جاری شاهد رونمایی از گوشی جدید سری نوت یعنی سامسونگ نوت 8 خواهیم بود که احتمالا دارای سبکی مانند پرچمداران جدید سری کهکشانی خواهد بود.

جالب است بدانید که یکی از مدیران سامسونگ، دی جی کو در رابطه با گلکسی نوت 8 گفت:

گوشی نوت 8، بهتر، امن‌تر و بسیار خلاقانه‌تر طراحی خواهد شد.

چندی پیش در یک وبلاگ چینی در حوزه فناوری اطلاعات یک نقاشی شماتیک از طرح موبایل گلکسی نوت 8 به همراه برخی از مشخصات سخت افزاری این گوشی منتشر شد که نشان از مراحل اولیه طراحی و مهندسی این نسل جدید سری محبوب نوت دارد.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بخش طراحی، پردازنده، صفحه نمایش، حافظه رم و حافظه داخلی احتمالی گوشی گلکسی نوت 8 که به زودی به عنوان نسل جدید و آبروی پرچمدار سری نوت شرکت کره‌ای سامسونگ بعد از فجایع رخ داده برای گلکسی نوت 7 معرفی و عرضه خواهد شد.

طراحی

برخی از مشخصات سخت افزاری گلکسی نوت 8 به همراه تصویری شماتیک از طراحی اولیه گلکسی نوت 8 در یک وبلاگ چینی منتشر شده است که نشان از آغاز طراحی آن دارد.

طبق اطلاعات جدید و تصویر منتشر شده باید گفت که گوشی گلکسی نوت 8 نسبت به سایر اعضای خانواده فبلت‌های نوت و پرچمداران جدید سری کهکشانی، دارای طراحی جدیدتری باشد اما همچنان شاهد طراحی نسبتا نزدیکی به گوشی گلکسی نوت 7 خواهیم بود.

در پنل جلویی گوشی گلکسی نوت 8 شاهد دو دایره نسبتا بزرگ مانند پنل جلویی گوشی گلکسی S8 هستیم که نشان از  دوربین سلفی و تکنولوژی تشخیص چهره دارد. همچنین در پنل سمت راست گوشی کلیدهای فیزیکی افزایش و کاهش صدا و کلید روشن و خاموش دستگاه قرار گرفته است.

در پنل بالایی دستگاه شاهد قرارگیری شکاف مخصوص سیم کارت و کارت حافظه جانبی، سنسور مادون قرمز و اسپیکر هستیم. در پنل پایینی دستگاه نیز جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت یو اس بی نوع C، اسپیکر و جایگاه قلم معروف S Pen قرار گرفته است. همچنین در قسمت سمت چپ دستگاه یک کلید قرار گرفته است که احتمالا دکمه فیزیکی اختصاصی دستیار صوتی بیکسبی خواهد بود که فقط در گلکسی S8 شاهد آن بوده‌ایم.

شایان ذکر است که سامسونگ توانسته است تا چندی پیش کمپانی معروف هارمن کاردن در حوزه صنایع صوتی را خریداری کند به همین سبب ممکن است که این غول کره‌ای در گلکسی نوت 8 برای ایجاد صدایی بسیار درجه یک و ساخت اسپیکرهایی رویایی از فناوری‎های هارمن استفاده کند.

چیپست پردازنده

برخی از مشخصات سخت افزاری گلکسی نوت 8 به همراه تصویری شماتیک از طراحی اولیه گلکسی نوت 8 در یک وبلاگ چینی منتشر شده است که نشان از آغاز طراحی آن دارد.

طبق اطلاعات منتشر شده تا به امروز، گوشی گلکسی نوت 8 از چیپ ست پردازنده‌ای قدرتمندتری نسبت به گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس بهره خواهد برد که فعلا تنها دو گزینه برای استفاده یعنی چیپست پردازنده اسنپدراگون 835 و چیپست پردازنده اگزینوس سری 9 با نام اگزینوس 9810 احتمال داده شده است.

در هر صورت فعلا پردازنده اگیزینوس سری 9 معرفی نشده است اما این ممکن است که این پردازنده که نسبت به اگزینوس 8895 بسیار قدرتمندتر خواهد بود، در موبایل سامسونگ گلکسی نوت 8 استفاده شود. همچنین یکی از نکات مهم برای سامسونگ در فروش بالا در بازار کشور ایالات متحده آمریکا استفاده از پردازنده اسنپدراگون در قالب یک نسخه جهانی یا یک نسخه مخصوص است به همین سبب شاید اسنپدراگون 835 یا نمونه بهتری از آن به عنوان پردازنده اصلی گلکسی نوت 8 استفاده شود.

صفحه نمایش و دوربین

طبق شایعات و اطلاعات منتشر شده، گوشی سامسونگ گلکسی نوت 8 قرار است به یک صفحه نمایش 6.4 اینچی از نوع سوپر آمولد با وضوح 4K یو اچ دی مجهز شود اما طبق اطلاعاتی که ما از جدیدترین نسل سری کهکشانی سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 داریم باید بگوییم که احتمالا نوت 8 به یک صفحه نمایش 6.4 اینچی از نوع سوپر آمولد با رزولوشن ۴۴۲۸ در ۲۱۶۰ پیکسل با نسبت 18 به 9 با دکمه‌های ناوبری در قسمت پایین با اندازه 100 پیکسل مجهز شده است. همچنین گفته می‌شود که کمپانی سامسونگ قرار است برای اولین بار در تمامی اسمارت فون‌های خود، گوشی نوت 8 را به یک دوربین دوگانه مجهز کند.

حافظه رم و حافظه داخلی

طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده، گوشی سامسونگ گلکسی نوت 8 به 6 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود. در واقع باید گفت که میزان 6 گیگابایت حافظه رم قبلا توسط سامسونگ در تلفن هوشمند گلکسی C9 Pro به عنوان یک فبلت استفاده شده است و به احتمال زیاد مسئله مجهز شدن گلکسی نوت 8 به 6 گیگابایت رم صحت داشته باشد.

گفتنی استکه تا به امروز سامسونگ در هیچ کدام از پرچمداران و گوشی‌های خود از 256 گیگابایت حافظه داخلی استفاده نکرده است و به جای آن از 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است به همین دلیل شاید دوباره شاهد نسخه 128 گیگابایتی باشیم.

جمع بندی؛ منتظر تحقق یک رویا باشید!

شرکت کره‌ای و معروف سامسونگ تمام توان تولید و طراحی خود را پس از معرفی و عرضه گلکسی S8 و گلکسی  S8پلاس به کار خواهد گرفت تا با یک گوشی هوشمند تمام عیار، ایمن و با طراحی بسیار زیبا از تمامی خریداران گلکسی نوت 7 و عاشقان سری محبوب نوت عذرخواهی کند به همین دلیل اگر می‎توانید منتظر باشید و در چند ماه آینده برای خرید یک گوشی هوشمند اقدام کنید بهتر است به سراغ گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس نروید چرا که فبلت نوت 8 با سخت افزار و ظاهری بهتر در راه است.

نظر شما در رابطه با گلکسی نوت 8 چیست؟

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر