;
coinex

مجتمعی مسکونی در تورنتو که ساکنان آن می‌توانند در آن کشاورزی کنند!

مجتمعی مسکونی در تورنتو که ساکنان آن می‌توانند در آن کشاورزی کنند!جمعیت جهان روز به روز در حال افزایش است و با شلوغ شدن شهرها، شهروندان هر چه بیشتر گرفتار شهرنشینی می‌شوند و مشکلات حاصل، موضوع بحث بسیاری از معماران جهان است. از این رو در شهرهای پیشرو جهان، شاهد ظهور ساختمان‌هایی هستیم که هم فضای سبز را به شهرها می‌آورند و هم محیط مورد نیاز سکونت را فراهم می‌کنند. با وجود این مشکلات و همینطور نیاز بیشتر انسان‌ها به غذا و کشاورزی ، بزودی در محله غربی خیابان Queen شهر تورنتو کانادا، ساختمانی ساخته خواهد شد که فضایی هم برای کشاورزی ، و هم برای سکونت ایجاد می‌کند.

Gary Eisen از شرکت Curated Properties گفته:

شاید موضوع فضای سبز و کشاورزی در کنار خانه‌ای مسکونی، اغراق به نظر برسد، اما این پروژه با همین هدف یعنی تولید محصولات کشاورزی ، در کنار ایجاد فضایی مسکونی طراحی شده است. این اصل کار ما است که در حال انجام آن هستیم و نتیجه آن، ساختمانی است که زنده است و نفس می‌کشد، و زندگی با کیفت تری را به ساکنان و کارکنان آن ارائه می‌دهد. Plant (نام این ساختمان) مانند یک جامعه است که با فرهنگ غذا خوردن در تناسب است و برای تاثیر گذاری به خیابان Queen می‌آید.

اتاق مجتمعی مسکونی در تورنتو

این ساختمان توسط شرکت‌های Curated Properties و Windmill Developments ساخته خواهد شد و هر دو شرکت، تجربه خوبی در ساخت بناها در این منطقه دارند که این در ساخت مناسب Plant و پایداری آن در برابر کشت عمودی کمک بسیاری می‌کند. این ساختمان در محل سابق Dufflet Bakery، یکی از نوآورانه‌ترین شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی، قرار دارد.

فضای داخلی خانه

در این ساختمان، همچنین فروشگاه‌هایی در طبقه همکف و دفاتر اداری در طبقه دوم قرار دارد. هدف از این کار، درخواست از کسب و کارها و مستاجرها برای اشتراک گذاری پروژه ایده‌ آلشان است. علاوه بر این‌ها، واحدهای مسکونی یک و دو طبقه هم در طبقه بالایی قرار دارند و هر کدام، باغچه خودشان را دارند و صاحبان آن می‌توانند برای خودشان سبزیجات پرورش بدهند. کفی‌های کم عمق بکار رفته، باعث تابش نور کافی به واحدها می‌شود، و همینطور بالکن‌ها و تراس‌های شبکه بندی شده، از فضای مورد نیاز برای قرار دادن میز و صندلی، گیاهان و باربیکیو برخورداند.

فضای بیرونی

برنامه‌های همگانی با موضوع غذا که برای این ساختمان برنامه ریزی شده، شامل گلخانه‌های داخلی هستند که برای مراقب از گیاهان و بذرها و همینطور به عنوان آشپزخانه‌هایی برای میزبانی مهمانی‌ها ساخته شده‌اند.

Adam Ochshorn از شرکت Curated Properties گفته:

گزینه‌هایی که ما در ساختمان اعمال می‌کنیم، بر گرفته از سبک زندگی افرادی است که در ساختمان‌هایمان زندگی می‌کنند. زندگی شهری زمانی اینگونه معنی می‌داد: انتخاب بین “یک همسایه خوب بودن” یا “داشتن فضای کافی برای یک باغچه”. وقتی شما در نظر می‌گیرید که به زودی دو سوم آدم‌ها شهرنشین می‌شوند، دو انتخاب بین “یک سکونتگاه شهری” و “امکان آسان پرورش گیاهان” دیگر معنایی به خود نمی‌گیرد.

تراس و نمای شهر

در حال حاظر، این ساختمان 10 طبقه که توسط تیمی در شرکت Curated Properties و گروه طراحی داخلی tongtong+ طراحی شده، در دست ساخت است. سازندگان آن امید دارند این سازه نمونه‌ای از چگونگی هدایت درست شهر توسط شهروندان آن و همچنین راه حلی برای تولیدات غذایی و زندگی شهری شود که امروزه معماری را درگیر کرده است.

.

منبع: archdaily

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر