;
coinex

رونمایی از طرح عظیم استودیو معماری زاها حدید،‌ آسمانخراشی برای کوشنر

رونمایی از طرح عظیم استودیو معماری زاها حدید،‌ آسمانخراشی برای کوشنر
همه ما نیویورک را با برج‌های معروفش می‌شناسیم. شهری که به داشتن بیشترین آسمان‌خراش‌ها در میان کلان‌شهرهای دنیا معروف است. ۵۳ آسمان‌خراش معروف در این شهر جای دارند. به‌تازگی استودیوی معماری زاها حدید (ZHA)  از طرح آسمان‌خراشی جدید رونمایی کرده است.

این آسمان‌خراش متعلق به خانواده داماد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا است، در محل ساختمان اداری که متعلق به دهه‌ی ۱۹۵۰ است، احداث خواهد شد.

پس از مرگ غیرمنتظره خانم زاها حدید، معمار شهیر و موسس استودیوی معماری زاها حدید (ZHA)، این شرکت هم اکنون توسط پاتریک شوماخر که به‌تازگی مسکن اجتماعی و فضاهای عمومی را در حوزه کاری خود قرار داده اداره می‌شود.

این ساختمان ۴۰ طبقه بلندتر از ارتفاع برج قبلی است و برای ساخت آن هزینه‌ای ۱۲ میلیارد دلاری نیاز است. این دومین پروژه در شهر نیویورک است که توسط استودیوی معماری زاها حدید (ZHA) طراحی‌شده است .

آسمان خراش ۶۶۶ ، دومین پروژه دفتر زاها حدید در نیویورک
آسمان خراش ۶۶۶ ، دومین پروژه دفتر زاها حدید در نیویورک

ساختمان اصلی که در این محل وجود داشت را کارسون و لوندین در سال ۱۹۵۷ طراحی کرده بودند که ساختمان Tishman نامیده می‌شد. این ساختمان در لابی خود چشم‌اندازی از ابرها و مجسمه‌ای از ایسامو نوگوچی (مجسمه‌ساز شهیر ژاپنی) را جای‌داده بود که همه این جذابیت‌های معماری هنری با توجه به ساخت آسمان‌خراش جدید، جایگاهی ندارند.

این آسمان‌خراش که 666 نام دارد، به دومین آسمان‌خراش بلند نیویورک تبدیل خواهد شد. بزرگی آن به حدی خواهد بود که بسیاری از امکانات را در دل خود جای خواهد داد. این پروژه توسط کمپانی کوشنر ساخته می‌شود که تا پیش از این متعلق به جارد کوشنر(‌مشاور ارشد ترامپ و همسر دخترش ایوانیکا) بود. کوشنر بعد از ورود به کاخ سفید از سمت خود به عنوان مدیر عامل کمپانی کوشنر استعفا داد و سهام خود را به پدرش فروخت.

این آسمان‌خراش تنها چهار بلوک (از جانب شمال) با برج معروف ترامپ فاصله دارد که در خیابان پنجم قرار دارد. به گزارش وال‌استریت ژورنال، پروژه آسمان‌خراش 666 چند عملکردی است و ۱۱ طبقه هتل و ۴ طبقه خرده‌فروشی را هم دربرمی گیرد. بخش مسکونی پروژه ۴۳ هزار مترمربع مساحت دارد.

تشبیه آسمانخراش به برج فیلم ارباب حلقه ها
تشبیه آسمانخراش به برج فیلم ارباب حلقه ها

بعد از رونمایی از این طرح، کاربران توییتر، این طراحی را به جهت ظاهرش، با انگشت میانی و مواردی شبیه به آن مقایسه کرده‌اند. همچنین بنا به گزارش‌ها، توسعه‌دهندگان این پروژه به دنبال تغییر نام آن آسمان‌خراش از ۶6۶ به ۶۶۰ هستند، تا از هرگونه ارتباطی با 666 عددی شیطانی اجتناب کنند. موردی که مضمون پارودی­ها و طنزهای کاربران شبکه‌های اجتماعی بوده است. برخی کاربران آن را با برج راد-دور مجموعه ارباب حلقه‌ها مقایسه کرده‌اند و در رندرهای خود چشم‌هایی را در ساختمان قرار داده‌اند.

اگر پروژه این آسمان‌خراش طبق برنامه پیش برود، شروع ساخت آن سال ۲۰۱۹ خواهد بود و در سال ۲۰۲۵ به اتمام می‌رسد.

.

منبع: dezeen

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر