;
coinex

پلیس فتا با شایعه سازان حادثه زلزله مشهد در فضای مجازی برخورد جدی می‌کند

زلزله مشهد

بعد از حوادث دلخراش اخیر نوروزی مانند تصادفات جاده‌ای و حادثه‌ی تصادف زنجیره‌ای در مسیر مشهد – باغچه، آزاد راه شهید شوشتری و برخورد 130 خودرو با یکدیگر، با زلزله‌های شهر مشهد و اطراف آن رو به رو شدیم که بسیار ناراحت کننده بود. در این میان کاربرانی در فضای مجازی شروع به شایعه پراکنی در باب این موضوع کرده‌اند که نه تنها کمکی به حادثه دیدگان نمی‌کند، بلکه باعث تضعیف روحیه آن‌ها و بقیه افراد پیگیر حادثه می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى با اشاره به انتشار شایعات و اخبار کذب برخی کاربران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در رابطه با حادثه زلزله مشهد گفت:

 پلیس فتا با افرادی که اخبار دروغین و شایعه سازی پیرامون زلزله مشهد می‌کنند و باعث تشویش اذهان عمومی و تخریب روحیه مردم می‌شوند، برخورد جدى مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران را خواهد داشت.

زلزله مشهد

به گزارش تکرا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ جواد جهانشیری از شهروندان درخواست کرد به اخبار و پیام های کذب منتشر شده در فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی مانند پیام رسان تلگرام، توجه نکنند و برای پیگیری اخبار صحیح، از طریق رسانه های ملی یا خبرگزاری‌های رسمی پیگیر موضوع باشند.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه انتشار این دسته از اخبار دروغین فقط و فقط باعث تخریب روحیه و اذهان عمومی می‌شود، خواستار نادیده گرفتن این اخبار در فضای مجازی شد.

سرهنگ جهانشیری افزود:

انتشار اخبار و شایعات هیچ کمکی به شهروندان نمی‌کند و تنها باعث تشویش اذهان عمومی در جامعه می‌شود. باید به کاربران هشدار داد که بهترین راه برای کاهش استرس و اضطراب در این شرایط، انتشار و اشتراک گذاری پیام‌ها، هشدارها و نکات ایمنی است که در مواقع بحرانی به کمک مردم می‌آیند تا کمتر صدمه ببینند

جهانشیری خاطر نشان کرد:

از کاربران عزیز تمامی پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی خواهشمندیم به هیچ عنوان با اشتراک گذاری و بارگذاری مجدد این دسته اخبار کذب و شایعات، به این افراد سودجو و فرصت طلب، اجازه‌ی فعالیت ندهند.

سرهنگ جهانشیری در پایان سخنانش به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir اشاره کرده و از شهروندان درخواست کرد، اخبار مورد اعتماد را از صدا و سیما، روزنامه های معتبر و سایت‌های مرتبط با سازمان‌ها و نهادهای معتبر دریافت نمایند و از مردم خواست تا گزارش های خود را در سایت پلیس فتا به ثبت برسانند .

بهتر است از همین حالا شروع به فرهنگ سازی کنیم و از شایعه سازان در فضای مجازی حمایت نکنیم و مانع پیشروی اخبار کذب‌شان شویم .

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر