;
coinex

مقایسه سرفیس پرو 2017 با لپ تاپ سرفیس مایکروسافت

مقایسه سرفیس پرو 2017 با لپ تاپ سرفیس مایکروسافت

مایکروسافت در ماه جاری محصولات سری سرفیس خود را با معرفی یک لپ تاپ سرفیس جدید و آخرین نسل از سرفیس پرو به روزرسانی کرد. در ادامه این دو محصول فوق العاده جذاب مایکروسافت را بررسی کرده و به مقایسه جزء به جزء مشخصات آن ها می پردازیم. با تکرا همراه باشید.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]ساختار طراحی (فرم فکتور)[/box]

بزگترین تفاوت بین سرفیس پرو 2017 و لپ تاپ سرفیس مایکروسافت در ساختار طراحی یا فرم فکتور (Form Factor) آن هاست. سرفیس پرو 2017 در درجه اول یک تبلت است که با اضافه کردن کیبورد مخصوص Type Cover به آن می تواند به عنوان یک لپ تاپ نیز از آن استفاده کرد (این کیبورد به صورت جداگانه به فروش می رسد)؛ اما لپ تاپ سرفیس همان طور که از نامش پیداست، یک لپ تاپ کلاسیک تاشو است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]اندازه[/box]

اندازه تبلت سرفیس پرو 201 در 292 در 8.5 میلی متر و لپ تاپ سرفیس مایکروسافت 223 در 308 در 14.5 میلی متر است.

اندازه هایی که برای سرفیس پرو در تصویر مشاهده می کنید برای حالت تبلت آن است و اضافه کردن کیبورد Type Cover کمی به اندازه آن می افزاید، اما در مجموع لپ تاپ سرفیس مایکروسافت نسبت به سرفیس پرو 2017، دستگاه بزرگتری به شمار می آید.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]وزن[/box]

وزن تبلت سرفیس پرو 2017 برای نسخه های مختلف، متفاوت است. نسخه Core m3 سرفیس پرو 0.77 کیلوگرم و در نسخه های Core i5/i7 نیز 0.79 کیلوگرم است. لپ تاپ سرفیس مایکروسافت نیز وزنی معادل 1.25 کیلوگرم دارد.

وزنی که برای سرفیس پرو 2017 در تصویر قابل مشاهده است برای حالت تبلت آن بوده و همان طور که ملاحظه می کنید، سرفیس پرو به صورت قابل توجی از لپ تاپ سرفیس سبک تر است. شایان ذکر است که اضافه کردن کیبورد تایپ کاور به سرفیس پرو، حدودا 0.31 کیلوگرم به وزن این تبلت می افزاید.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]ساخت (جنس بدنه)[/box]

مایکروسافت برای کلیه محصولات سرفیس خود از آلیاژ منیزیوم استفاده می کند به جز لپ تاپ سرفیس که جنس آن از آلومینیوم است.

اگر شما تا به حال از سرفیس پرو و یا لپ تاپ مایکروسافت استفاده کرده باشید، قطعا متوجه شده اید که جنس کیبورد آن ها با آنچه که در بالا به آن اشاره شد متفاوت است. جنس کیبورد لپ تاپ مایکروسافت از پارچه آلکانترا (Alcantara) است که باعث می شود کاربر هنگام کار با آن احساس خوشایندی را تجربه کند. همچنین در کیبورد تایپ کاور سرفیس پرو نیز از پارچه آلکانترا استفاده شده است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]اندازه صفحه نمایش[/box]

صفحه نمایش نسخه 2017 تبلت سرفیس پرو 12.3 اینچی و اندازه صفحه نمایش لپ تاپ مایکروسافت نیز 13.5 اینچ است. به گونه ای می توان گفت که اندازه کوچکتر صفحه نمایش تبلت سرفیس پرو، به اندازه 83 درصد از کل صفحه نمایش لپ تاپ سرفیس است.

نسبت تصویر هر دو دستگاه نیز 3 به 2 است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]صفحه نمایش لمسی[/box]

هر دو دستگاه سرفیس پرو 2017 و لپ تاپ سرفیس مایکروسافت دارای صفحه نمایش لمسی هستند.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]رزولوشن صفحه نمایش[/box]

رزولوشن صفحه نمایش تبلت سرفیس پرو از لپ تاپ سرفیس بالاتر است اما در استفاده های روزمره، این اختلاف اندک، چندان تفاوت چشمگیری به شمار نمی آید.

رزولوشن صفحه نمایش سرفیس پرو 2736 در 1824 پیکسل است که تراکم پیکسلی 267 پیکسل بر هر اینچ را برای این تبلت به ارمغان می آورد. رزولوشن صفحه نمایش تبلت سرفیس نیز 2256 در 1504 و تراکم پیکسلی آن 207 پیکسل در هر اینچ است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]سنسور اثر انگشت[/box]

هیچ کدام از دستگاه های سرفیس پرو 2017 و لپ تاپ مایکروسافت دارای یک سنسور اثر انگشت خودکار نیستند؛ اما برخی از نسخه های قدیمی تر کیبورد تایپ کاور برای سرفیس پرو به سنسورهای اثر انگشت مجهز هستند و انتظار می رود که آن نسخه از کیبوردها نیز با سرفیس پرو 2017 سازگار باشند.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]تشخیص چهره[/box]

هر دو دستگاه سرفیس پرو و لپ تاپ سرفیس از طریق ویندوز هلو (Windows Hello) از ویژگی تشخیص چهره پشتیبانی می کنند و شما می توانید تنها با استفاده از چهره خود، با سرعت و امنیت زیاد، به دستگاه خود وارد شوید.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]پشتیبانی از قلم استایلوس[/box]

در پشتیبانی از قلم استایلوس سرفیس پن (Surface Pen) نیز هر دو دستگاه کاملا موفق عمل کرده اند اما در هنگام خرید هر کدام از این دستگاه ها، این قلم با آن ها همراه نیست. سرفیس پن را می توانید از طریق خرده فروشی ها و با قیمت 99 دلار خریداری کنید. در ایران قیمت سرفیس پن چیزی نزدیک به 300 تا 320 هزار تومان است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]پردازنده[/box]

آخرین نسل از پردازنده های اینتل Core در سرفیس پرو 2017 و لپ تاپ مایکروسافت جای گرفته اند. سرفیس پرو 2017 در سه مدل مجهز به پردازنده های نسل هفتم Kaby Lake اینتل Core m3، i5 و i7 است و لپ تاپ سرفیس مایکروسافت نیز در دو مدل مجهز به پردازنده های مشابه اینتل Core i5 و i7 است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]گرافیک[/box]

هر کدام از پیکره بندی های متفاوت این دستگاه های دارای گرافیک های جاسازی شده بوده و غیرقابل ارتقا هستند.

در سرفیس پرو 2017 در نسخه m3 از اینتل اچ دی 615، در نسخه i5 از اینتل اچ دی 620 و در i7 نیز از اینتل Iris 640 استفاده شده و نسخه i5 لپ تاپ سرفیس مجهز به اینتل اچ دی 620 و نسخه i7 لپ تاپ سرفیس نیز مجهز به اینتل Iris 640 است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]رم[/box]

هر دو دستگاه سرفیس پرو و لپ تاپ سرفیس مایکروسافت دارای نسخه های رم 4، 8 و 16 گیگابایتی هستند که بسته به نوع پردازنده انتخابی، متفاوت خواهد بود.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]حافظه ذخیره سازی[/box]

هر دو دستگاه دارای نسخه های 128، 256 و 512 گیگابایت برای حافظه داخلی هستند و همچنین تبلت سرفیس پرو 2017 از یک نسخه 1 ترابایتی نیز برخوردار است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]فاقد فن[/box]

برای اینکه بتوانید کارهای خود را در کمال آرامش انجام دهید، دستگاه شما باید فاقد فن باشد. این ویژگی برای تمامی نسخه های لپ تاپ مایکروسافت و همچنین نسخه های m3 و i5 سرفیس پرو در دسترس است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]درگاه[/box]

مایکروسافت هر دوی این دستگاه ها را به یک درگاه USB 3.0 و همچنین یک درگاه کوچک DisplayPort مجهز کرده است. هنوز خبری از استاندارد جدید یو اس بی نوع سی در دستگاه های سری سرفیس مایکروسافت نیست.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]کارت خوان SD[/box]

سرفیس پرو دارای یک اسلات میکرو اس دی است اما لپ تاپ سرفیس فاقد چنین اسلاتی است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]درگاه مخصوص به شارژ[/box]

در هیچ کدام از این دستگاه ها مجبور نیستید که یک درگاه یو اس بی را به منظور شارژ کردن دستگاه اشغال کنید. این دستگاه ها به درگاه Surface Connect که مخصوص به شارژ بوده، مجهز شده اند.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]بلندگو[/box]

تبلت سرفیس پرو 2017 از بلندگوهای استاندارد استریو برخوردار است در حالی که در لپ تاپ سرفیس از بلندگوی Omnisonic در زیر کیبورد آن استفاده شده است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]باتری[/box]

طول عمر باتری های مایکروسافت بسیار چشمگیر است. محاسبات نشان می دهند تبلت سرفیس پرو تا 13.5 ساعت و لپ تاپ سرفیس نیز تا 14.5 ساعت می تواند بدون نیاز به شارژ روشن باشند. اگر این اعداد دقیق بیان شده باشند، به راحتی پاسخگوی نیازهای روزانه کاربران هستند.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]دوربین[/box]

ساختار دوربین های سرفیس پرو 2017 همانند سایر تبلت هاست. این تبلت در پشت دارای یک دوربین 8 مگاپیسلی بوده و دوربین سلفی آن نیز 5 مگاپیکسل است. لپ تاپ سرفیس مایکروسافت نیز دارای یک وبکم 720p است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]نرم افزار[/box]

سرفیس پرو از نسخه نهایی ویندوز 10 بهره می برد در حالی که گزینه پیش فرض برای لپ تاپ سرفیس مایکروسافت، ویندوز 10 اس است. ویندوز 10 اس نسخه ای از ویندوز 10 بوده که به کاربر اجازه می دهد تا برنامه های خود را تنها از طریق ویندوز استور دانلود کنند.

البته مایکروسافت اعلام کرده که کاربران لپ تاپ سرفیس تا انتهای سال جاری میلادی می توانند به صورت رایگان نسخه ویندوز خود را به نسخه نهایی آن تغییر دهند اما از سال آینده کاربران ملزم به پرداخت هزینه ای جداگانه برای این کار هستند.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]تاریخ عرضه[/box]

هر دوی این دستگاه ها در تاریخ 17 ژوئن (27 خرداد) عرضه خواهند شد اما هم اکنون نیز برای پیش فروش در دسترس هستند.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]قیمت[/box]

سرفیس پرو مایکروسافت برای نسخه m3 با برچسب قیمتی 799 دلار، نسخه i5 با قیمت 999 دلار و نسخه i7 با قیمت 1599 دلار عرضه خواهند شد. لپ تاپ مایکروسافت نیز برای نسخه i5 با قیمت 999 دلار و نسخه i7 با قیمت 1599 در دسترس است.

قیمت های مذکور برای تبلت سرفیس پرو 2017 بدون در نظر گرفتن کیبورد Type Cover است، این کیبورد 160 دلار قیمت دارد و در مجموع اگر قصد داشته باشید برخی از لوازم جانبی های مورد نیاز سرفیس پرو را تهیه کنید، قیمت آن از قیمت پایه لپ تاپ سرفیس نیز بیشتر خواهد شد.

به نظر می رسد تنها تفاوت عمده ای که این دو دستگاه با یکدیگر دارند، ساختار طراحی (فرم فکتور) آن هاست. برای برخی از افراد قابل حمل بودن و انعطاف پذیری از جمله فاکتورهای بسیار مهم به شمار می رود و برای برخی دیگر نیز کاملا بی اهمیت است. بنابراین پیش از آنکه اقدام به خرید تبلت سرفیس پرو 2017 و یا لپ تاپ سرفیس مایکروسافت کنید، به تمامی مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره شد فکر کرده و بسته به نیاز خود، دستگاه مورد نظرتان را خریداری کنید.

اگر شما نیز از هر کدام از این دستگاه ها استفاده کرده اید، تجربیات خود را با ما و دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    اقا خیلی وبسایتتون عالیه

    پاسخ

    ممنون از توجه شما دوست عزیز.

    پاسخ

    با سلام‌ تشکر از معلومات تان ولی شما نکته اصلی و مهم را ذکر نکردید اینکه من در یک سایت خواندم که تفاوت اصلی سورفیس پرو و سورفیس در عنر باطری شان است یعنی اینکه مدت زمان نهای سورفیس در حالت تبلیت یک و نیم ساعت است در حالیکه در حالت استفاده سورفیس پرو ده ساعت میباشد ایا این صحیح است؟
    تشکر

    پاسخ

    سلام، ممنون از شما. دوست عزیز در بخش باتری به این موضوع پرداخته شده. “تبلت سرفیس پرو تا ۱۳.۵ ساعت و لپ تاپ سرفیس نیز تا ۱۴.۵ ساعت می تواند بدون نیاز به شارژ روشن باشند.”

    پاسخ