;
coinex

طرح رجیستری موبایل احتمالا از اول تیر اجرا خواهد شد

طرح رجیستری موبایل احتمالا از اول تیر اجرا خواهد شد

سال گذشته سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در روزهای انتهایی سال 95 اعلام کرده بود که احتمالا طرح رجیستری موبایل از اول تیر سال 96 اجرایی می شود. حال معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از احتمال اجرایی شدن این طرح از ابتدای تیرماه امسال خبر داد.

یدالله صادقی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص گفت:

اجرای طرح رجیستری تلفن همراه دارای دو بخش است که یکی از این بخش‌ها به قواعد تجاری و دیگری به  زیرساخت‌های فنی مربوط می‌شود.

صادقی که تاکید داشت با اجرای این طرح قاچاق موبایل نیز کاهش خواهد یافت در ادامه گفت:

در حوزه قوانین و قواعد تجاری ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌ایم، اما در بخش زیرساخت‌های فنی موضوع در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد تا با استفاده از دستگاه‌های خاص شرایطی ایجاد شود که امکان رجیستری تمام تلفن‌های همراه وجود داشته باشد و در عین حال در موارد مبادله تلفن همراه وخرید و فروش آن، فرد با مشکلی مواجه نشود.

صادقی در سخنان خود بر این موضوع اذعان داشت که یکی از مهم ترین مسائل در اجرای طرح رجیستری موبایل، عدم به وجود آمدن مشکل برای مردم است و به این موضوع اشاره کرد که طی ماه های گذشته وزارت ارتباطات با جذب پیمانکاران مختلف در حال انجام این بخش است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین خاطر نشان کرد که با توجه به اطلاعاتی که از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا دریافت کرده اند، کارهای مربوط به این بخش در حال انجام است و احتمالا طرح رجیستری موبایل از پایان خرداد ماه اجرایی خواهد شد.

پیش از این محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از هماهنگی این سازمان با وزارت صنایع و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبرداده بود و گفته بود که “امیدواریم این فرایند تا تیرماه اجرایی شود”.

البته شایان ذکر است که واعظی این نکته را یادآور شده بود که مرحله پایلوت رجیستری انجام شده و دستگاه های ذی ربط خریداری شده و بدین ترتیب مسائل سخت افزاری حل شده اما در بعد نرم افزاری هنوز مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم تا تیر ماه 1396 به نتیجه برسد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر