;
coinex

مشخصات پردازنده اگزینوس 9610 به بیرون درز کرد

مشخصات پردازنده اگزینوس 9610 به بیرون درز کرد
نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه سامسونگ در حال کار کردن بر روی یک تراشه میان رده جدید به نام اگزینوس 9610 است. آخرین تراشه تولیدی سامسونگ، پردازنده اگزینوس 9610 است که درون پرچمدار گلکسی اس 8 قرار گرفته است. این تراشه در کنار پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 835 از کوالکام قرار می گیرد و اکنون با توجه به اینکه کوالکلم، پردازنده میان رده اسنپدراگون 660 را معرفی کرده است، سامسونگ نیز قصد دارد تا به منظور رقابت در بازار تراشه های میان رده، اگزینوس 9610 را راهی بازار کند.

بر اساس منابع مختلف، سری 9 اگزینوس، یک سری جدید از تراشه های سامسونگ است. اگر به یاد داشته باشید، این کمپانی چندی قبل با انتشار تیزری نشان داد که قصد راه اندازی پردازنده های سری 9 اگزینوس را دارد؛ اما به جای آن پردازنده اگزینوس 8895 معرفی شد.

اگزینوس 9610

در حال حاضر با نشانه هایی که از وجود اگزینوس 9610 وجود دارد، می توان دریافت که سری 9 پردازنده های اگزینوس واقعی بوده؛ اما در این مابین نکته ای توجه ما را به خود جلب کرده است! چرا سری 9 اگزینوس یک تراشه میان رده است؟!

گفته می شود که پیکره بندی اگزینوس 9610 بر پایه لیتوگرافی 14 نانومتری low power plus یا به اختصار LPP بنا نهاده شده است. این پردازنده دارای 4 هسته Cortex -A73 و 4 هسته Cortex-A53 است. گفته می شود که این پردازنده در کنار پردازنده گرافیکی G72MP3 قرار می گیرد که به نظر می رسد پردازنده گرافیکی انویدیا باشد.

انتظار می رود که تراشه اگزینوس 9610 در سه ماهه چهارم سال جاری معرفی شده و برای اولین بار توسط کمپانی میزو به کار گرفته شود. هنوز هیچ راهی برای تایید و یا رد این خبر وجود ندارد. باید اندکی صبر کرد، مسلما در روزهای آتی جزئیات و اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر