;
coinex

4 اشتباه در آغاز راه اندازی استارتاپ ها که هر کارآفرینی باید از آن خودداری کند

4 اشتباه در آغاز راه اندازی استارتاپ ها که هر کارآفرینی باید از آن خودداری کندراه اندازی یک استارتاپ و هدایت آن در یک مسیر مشخص برای دستیابی به موفقیت های بزرگ، آرزوی بسیاری از افراد در سراسر جهان است. بسیاری از کارآفرینان تنها روی پاداش های مورد انتظار و ارزشمند تاسیس یک شرکت جدید تمرکز می کنند، این در حالیست که تعداد زیادی از آنها اطلاعات کافی نداشته و نمی دانند که باید از چه مشکلاتی عبور کرده یا از آن اجتناب کنند. اگر از پیش بدانید که در روند راه اندازی کسب و کار با چه مشکلاتی روبرو هستید، می توانید شانس موفقیت کسب و کارتان را افزایش دهید. متخصصان عرصه کارآفرینی و کسب و کار، برخی از مشکلات رایج را به اشتراک گذاشته اند که باید از آنها خودداری کنید:

اشتباه شماره 1: انتخاب شریکی که مهارت های متفاوتی ندارد

اگر استارتاپ خود را با یک شریک یا همراه آغاز کنید، از مزایای بیشماری بهره مند خواهید شد؛ اما به خاطر داشته باشید که این شریک باید مهارت ها و توانایی های متفاوتی داشته باشد، مواردی که شما نمی توانید آنها را ارائه دهید.

جان کینگ، مدیر ارشد اجرایی در PlacementSEO.com می گوید: “بزرگ ترین اشتباهی که من در آغاز استارتاپ خود مرتکب شدم این بود که با فردی شریک شدم که مهارت هایی مشابه با من داشت و نمی توانست توانایی های متفاوتی ارائه دهد. این مشکل حقیقتا توانایی ما برای تیم بودن را کاهش داد و در نتیجه باعث شد که در طول سه سال، ماهانه بیش از 4 میلیون دلار را از دست بدهیم. توصیه من این است: زمانی که یک کسب و کار جدید را با یک شریک یا همکار آغاز می کنید، مطمئن شوید که هر کدام از شما می تواند توانایی ها و مهارت های منحصر به فرد خود را به نمایش بگذارد، به این ترتیب می توانید ترکیبی از مهارت هایتان را برای عملی کردن یک برنامه به اجرا بگذارید که در نهایت می تواند به افزایش درآمد و رشد استارتاپ منجر شود.”

اشتباه شماره 2: فقدان یک استراتژی بازاریابی مناسب

جهان پیرامون ما دائما در حال تغییر است؛ به ویژه در زمینه ابزارها و استراتژی های بازاریابی. برخورداری از یک استراتژی بازاریابی مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ علاوه بر این باید آن را در جهان تکنولوژی محور امروزی به خوبی پیاده سازی کنید.

استیون کانگ، بنیانگذار Relevancystacking.com در این باره می گوید: “بازاریابی در حقیقت به ارائه یک پیام تاثیرگذار مربوط می شود. عدم برخورداری از یک استراتژی خوب می تواند در نهایت به فرسودگی و شکست منجر شود. من بازاریابی آنلاین را از سال 1998 شروع کردم و از آن زمان تا به حال، شاهد انقلاب در چشم انداز بازاریابی آنلاین در شرکت های بزرگ و کوچک بودم. کسانی که می توانند بازاریابی را به سطوح بالاتر ارتقا دهند، بازاریاب هایی هستند که می توانند به سرعت تغییرات مورد نیاز را از طریق دریافت بازخوردهای مختلف در بازار اعمال کنند.”

اشتباه شماره 3: ترس از شکست

بنیانگذاران استارپ ها و کارآفرینان باید از اشتباهات زیادی خودداری کنند، اما ترس از شکست و اینکه مبادا مرتکب اشتباهی شوند، می تواند بیشتر از مفید بودن، آسیب رسان باشد. برخی از کارآفرینان هرگز نمی توانند به اهدافی که در نظر دارند، دست پیدا کنند؛ چرا که از برداشتن گام های مورد نیاز برای رسیدن به آن هدف، هراس دارند. حتما باید قبل از تصمیم گیری های بزرگ، شرایط را آنالیز و بررسی کنید، اما مراقب باشید که بیش از حد این کار را انجام ندهید و قبول کنید که باید ریسک هایی را به جان بخرید تا استارتاپ به رشد خود ادامه دهد.

حتی اگر مطمئن نیستید که موفق می شوید، باز هم باید ریسک ها را محاسبه کنید. بسیاری از کارآفرینان بزرگ امروزی، به خاطر استفاده از فرصت ها و ریسک کردن توانستند به موقعیت فعلی خود دست پیدا کنند.

مت استاک، یکی از شرکای Web20Ranker.com می گوید: “یکی از مولفه های مورد نیاز برای موفقیت این است که عدم قطعیت ها و شکست ها را نیز با آغوش باز قبول کنید. اگر بخواهید قبل از امتحان کردن راهکارهایتان، از همه چیز مطلع شوید، در واقع به نوعی کارها را به تعویق انداخته اید. بهتر این است که کار را شروع کرده و در این مسیر، اشتباهاتی را مرتکب شوید. چیزهایی که اشتباهات و شکست هایم به من آموختند، از آموزه های موفقیت هایم بیشتر بوده است.”

اشتباه شماره 4: تنها به پول فکر کردن

قطعا درآمد و سودهای هنگفت برای بسیاری از کارآفرینان، انگیزه ایجاد می کند، اما به یاد داشته باشید که این کسب و کار باید از اهداف مالی فراتر رفته و به رشد فردی منجر شود. اگر از کارهایی که در استارتاپ خود به اجرا می گذارید، لذت می برید، پس بیشتر از موفق شدن به آن اهمیت می دهید. اگر وظایفتان می تواند چیزهایی جدیدی را به شما بیاموزد و مهارت هایتان را نیز تقویت کند، فوق العاده خواهد بود.

رایان آمن، مدیر بازاریابی در Niftymarketing.com می گوید: “قبلا اعتقاد داشتم که کارهایی با درآمد بالا، قطعا ارزش تلاش کردن را دارند. اما به مرور زمان فهمیدم که تنها خوشایند بودن ظاهر چیزها، دلیلی بر ارزشمند بودن آن نیست.” اگر شغل و کار شما در انجام دادن یکی از سه مورد زیر به شما کمک نمی کند، پس ارزش نخواهد داشت:

  • دانش یا مهارت های شما و یا هر فرد دیگری در شرکت باید افزایش یابد.
  • حداقل یک نفر باید از مسیری که کسب و کار پیش گرفته، لذت ببرد و از آن راضی باشد.
  • این کار باید به گونه ای باشد که در مسیر از پیش تعیین شده استارتاپ برای رشد حرکت کند.

رایان آمن همچین معتقد است: “اگر شغل هایی که در نظر دارید، حداقل با یکی از موارد بالا سازگاری ندارد، پس احتمالا زمان زیادی که می تواند برای حرکت در مسیر بهتر صرف شود را هدر می دهد. علاوه بر این، به کاهش انگیزه کارمندان، کاهش روحیه در محیط کار یا کاهش انرژی برای توسعه مهارت های جدید منجر می شود. نتیجه ی این موارد در دراز مدت، هزینه های هنگفتی را به همراه خواهد داشت، حتی بیشتر از سودی که شرکت کسب می کند.”

کارآفرینان همیشه نگرانی های بیشماری دارند، اما اگر بدانند که باید از چه اشتباهاتی خودداری کنند، شانس موفق شدن آنها بیشتر خواهد شد. اگر به توصیه های این متخصصان که مسیر کارآفرینی را طی کرده و از این اشتباهات دوری کرده اند، توجه کنید، می توانید مسیر نزدیک شدن به اهدافتان را به درستی ادامه دهید؛ کافیست که از خطر کردن نترسید.

.

منبع: tech

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر