;
coinex

میزان مصرف قهوه و چای در افراد موفق و خلاق مثل بتهوون و ایلان ماسک، چقدر است؟

میزان مصرف قهوه و چای در افراد موفق و خلاق مثل بتهوون و ایلان ماسک، چقدر است؟

در کتاب مزه های بهشتی (Tastes of Paradise) که در سال 1993 به چاپ رسیده، بارها اشاره شده که ماده واسطه پشت پرده انقلاب صنعتی، کافئین بوده است؛ به خصوص کافئینی که از نوشیدن قهوه بدست می‌آید. همینطور قهوه یک ماده محبوب در سراسر جهان است، و شاید جالب باشد که بدانید، کارآفرینان موفق و افراد سرشناس مانند ایلان ماسک، دیوید لینچ و بتهوون، در روز چقدر قهوه می‌نوشند. با تکرا همراه باشید. [مقدار مجاز مصرف قهوه در روز حداکثر چهار فنجان، یا 400 میلی گرم کافئین است.]

مصرف قهوه و چای در افراد موفق و خلاق چقدر است؟

1. ایلان ماسک: 2 فنجان در روز

ایلان ماسک

موسس تسلا و اسپیس ایکس که برخی او را فردی با ذهنی آشفته می‌دانند، روزانه دو فنجان قهوه می‌نوشد. اما این میانه روی در نوشیدن قهوه برای ایلان ماسک، همیشه برقرار نیست. گفته شده مقدار کافئین مصرفی او در گذشته شامل میزان غیر مجازی از نوشیدنی Coke رژیمی در روز بود که در حال حاضر آن را ترک کرده است.

2. دیوید لینچ: 7 فنجان در روز (در زمان ایده پروری یا اصطلاحا brainstorm)

دیوید لینچ

دیوید لینچ در مصاحبه‌ای از رازش گفته که “من قبلا در رستوران Bob’s Big Boy غذا می‌خوردم. ساعت 2:30، بعد از شلوغی وقت ناهار، به آنجا می‌رفتم. من یک شیک شکلات، و چهار، پنج، شش، هفت فنجان قهوه می‌خوردم؛ با مقدار زیادی شکر. همینطور شیک شکلات نیز شکر زیادی است. این شیک، غلیظ، و در ظرفی نقره‌ای بود. من با این همه شکر انرژی می‌گرفتم و ایده‌های زیادی به ذهنم می‌رسید. و آن‌ها را روی دستمال سفره می‌نوشتم. مثل این بود که میزی با کاغذ داشتم.تنها کاری که باید می‌کردم، این بود که یادم باشد خودکارم را با خودم بیاورم. اما گارسون آن را به من می‌داد. من ایده‌های زیادی در Bob بدست آوردم.”

3. ریچارد برانسون: 20 فنجان (چای)

ریچارد برانسون

وقتی قرار باشد هر روز ساعت 5:30 صبح بیدار شوید تا کایت بوردینگ (kiteboarding) انجام دهید، به چیزی نیاز دارید تا شما را در طول روز فعال نگه دارد. طبق گفته وب سایت Virgin که بنیانگذار آن خود برانسون است، برای او آن چیز بییش از 20 فنجان چای بدون شکر است.

4. لودویگ فان بتهوون: دقیقا 60 دانه قهوه در هر فنجان

لودویگ فان بتهوون

لودویگ فان بتهوون در شنوایی کمی مشکل داشت، اما برای رسیدن به علاقه‌اش کم نیاورد. او یکی از بهترین نوازنده‌های تمام دوران محسوب می‌شود و حتی در تعداد دانه‌های قهوه در هر فنجان نیز دقت زیادی داشت؛ 60 عدد.

5. تئودور روزولت: یک گالن در روز

تئودور روزولت

پسر تئودور روزولت قبلا گفته که بیست و ششمین رئیس جمهور آمریکا “بیش از مقدار طبیعی قهوه مصرف می‌کرد”، و این مقدار برابر یک گالن در روز به همراه پنج حبه قند بود.

6. مارک زاکربرگ: اصلا مصرف نمی‌کند

مارک زاکربرگ

بنیانگذار فیسبوک در سال 2010 گفته که به کافئین علاقه‌ای ندارد.

.

منبع: entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر