;
coinex

لاکهید مارتین زیستگاه فضایی ناسا را می‌سازد

ناسا به شرکت لاکهید مارتین سفارش ساخت یک نمونه اولیه کامل زیستگاه فضایی را داده است. این زیستگاه فضایی برای برنامه نکست استپ (NextSTEP) ساخته می‌شود. به‌این‌ترتیب، لاکهید مارتین ظرف 18 ماه، تست تکنولوژی‌های فضایی جدید را برای آژانس فضایی آغاز می‌کند. این تست‌ها نه در مدار زمین، بلکه در مرکز فضایی کندی ناسا انجام خواهند گرفت.

شرکت هوافضایی لاکهید مارتین برای رسیدن به اهداف مقرون‌به‌صرفه بودن ناسا، ساختمان زیستگاه را از ابتدا نخواهد ساخت، بلکه در عوض یک شاتل فضایی قدیمی که برای انتقال محموله به ایستگاه  فضایی بین‌المللی استفاده می‌شد را بازسازی می‌کند. علاوه بر این، این شرکت هوافضایی از تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در این نمونه اولیه بهره خواهد برد.

ناسا برنامه نکست استپ را در سال 2016 راه‌اندازی کرد. در این برنامه ناسا تلاش می‌کند، یک زیستگاه مناسب برای اقامت فضانوردان در مدارهای دور زمین بسازد. ایده پشت این برنامه این است که زیستگاهی مناسب باقابلیت حمل محموله‌ها و آذوقه‌های کافی باشد و فضای کافی برای استراحت و زندگی فضانوردان فراهم کند تا در طول سفرهای طولانی چندماهه و حتی چندساله به کمک خدمه فضایی بیاید.

از آنجایی که این زیستگاه می‌تواند به عنوان پایگاه دائمی برای فضانوردانی که در مدارهای دور زمین قرار دارند، مورد استفاده قرار گیرد، دارای سیستم هدایت خودکار خواهد بود و می‌تواند به تنهایی و بدون اتکای سرنشین‌ها سفر کند. این زیستگاه فضایی با اتصال به فضاپیمای اوریون ناسا تبدیل به یک محیط زندگی مناسب برای فضانوردان می‌شود.

بیل پرات، مدیر برنامه نکست استپ لاکهید مارتین، در این مورد می‌گوید: “وقتی در خانه زندگی می‌کنید، راحتی برای شما تضمین شده است، اما فضانوردانی که اخیرا انتخاب‌شده‌اند، چالش‌های منحصربه‌فردی را پیش روی خود خواهند دید. کارهای ساده‌ای همچون تماس با خانواده وقتی در خارج از مدار زمین قرار دارید، کاملا متفاوت خواهد بود. برای ساختن این زیستگاه (فضایی) باید موارد مختلفی را مدنظر قرار دهیم که بیشتر به هدف سفرهای طولانی به مریخ نزدیک باشد تا از ایمنی، سلامتی و تأثیرگذاری این مأموریت‌ها اطمینان حاصل شود.”

شرکت لاکهید مارتین تنها شرکتی نیست که نمونه اولیه زیستگاه نکست استپ ناسا را می‌سازد. ماه ژوئن بود که این آژانس فضایی مرحله دوم قرارداد خود با شرکت NanoRacks را امضا کرد. این شرکت قصد ساخت زیستگاه فضایی با استفاده از مراحل فوقانی یک موشک را دارد.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر