;
coinex

رقابت تیم‌های دانش‌آموزی المپیاد کامپیوتر از فردا آغاز می شود

رقابت تیم‌های دانش‌آموزی المپیاد کامپیوتر از فردا آغاز می شود.

اولین المپیاد جهانی کامپیوتر در سال 1989 در پراوتس بلغارستان برگزار شد و امسال المپیاد کامپیوتر 2017 در کشور ایران برگزار می گردد و در آن ۳۲۰ دانش آموز از ۸۴ کشور دنیا حضور دارند.

هر کشور با یک تیم ۴ نفره در این رقابت شرکت می کند اما جمهوری اسلامی ایران به دلیل میزبانی با دو تیم در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

تیم‌های دانش‌آموزی شرکت کننده در بیست و نهمین دوره المپیاد کامپیوتر 2017، از فردا یکشنبه ۸ مرداد ماه در ساعت 9 صبح در هتل‌های اوین و پارسیان آزادی به رقابت خواهند پرداخت.

قرار است آزمون تمرینی المپیاد کامپیوتر ۲۰۱۷ امروز شنبه ۷ مرداد ماه برگزار شود و در آن دانش‌آموزان به صورت آزمایشی به ۴ مساله پاسخ دهند.

پاسخ به سوالات این آزمون تمرینی شبیه آزمون اصلی خواهد بود و یک روز قبل از شروع رقابت‌ها برگزار می‌گردد، بنابراین هیچ امتیازی برای شرکت کنندگان نخواهد داشت.

آزمون اصلی رقابت المپیاد کامپیوتر، از روز یکشنبه آغاز خواهد بود و تیم‌های شرکت کننده در این رقابت، باید در مدت زمان ۵ ساعت به آزمون اول پاسخ خواهند داد.

روز سه شنبه، 10 مرداد آزمون دوم بیست و نهمین دوره المپیاد کامپیوتر برگزار خواهد شد و در آن تیم‌های دانش آموزی شرکت کننده به ۳ سوال پاسخ خواهند داد.

به گفته رئیس کمیه ی علمی، در المپیاد کامپیوتر 2017، هر تیم می‌تواند برای هر سوال ۵۰ بار تلاش کند. یعنی اگر برنامه‌ای نوشته و ارسال شد و امتیاز آن کم بود تیم مورد نظر می تواند تا ۵۰ بار پاسخ خود را اصلاح نماید.

ارزیابی پاسخ‌ سوالات هر تیم، به صورت اتوماتیک بوده و یک دقیقه بعد از ارسال پاسخ، امتیاز تیم محاسبه و به تیم اعلام خواهد شد.

امتیاز کامل المپیاد کامپیوتر 600 است و هر مساله مطرح شده 100 امتیاز دارد. امتیاز هردانش آموز بر اساس پاسخ‌ آنها به ۶ مساله در نظر گرفته می‌شود.

پس از پایان این رقابت‌ها به یک دوازدهم تیم‌ها مدال طلا، به دو سوم تیم‌ها مدال نقره و سه دوازدهم حائز مدال برنز خواهند شد و بر این اساس نیمی از تیم‌های دانش آموزی مدال دریافت خواهند کرد.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر