;
coinex

10 نکته برای ساخت برند اجرایی

10 نکته برای ساخت برند اجرایی

ساخت یک برند اجرایی برای یک مدیر اجرایی به زمان انرژی و صبر نیاز دارد. هچنین برند اجرایی جنبه مهم شبکه‌یابی حرفه‌ای است. با ایجاد یک برند اجرایی قوی و حرفه‌ای برای خود به‌عنوان یک مدیر اجرایی، ارزش خود را به‌عنوان یک رهبر سازمانی بالا می‌برید و فرصت‌های جدید برای رشد حرفه‌ای پیدا می‌کنید.

اگر به دنبال پیشرفت شغلی هستید و یا می‌خواهید اعتبار ازدست‌رفته خود را بازگردانید یک برند اجرایی برای رسیدن به اهداف حرفه‌ایتان ضروری است. علاوه برآگاهی از تصوری که دیگران از شما در صنعت دارند، ساخت برند اجرایی به شما برای ارزیابی حرفه‌تان به‌عنوان یک هنر و صنعت که مستلزم توجه و تمرکز مداوم است نیاز دارد.

الکسیس شتو، بنیان‌گذار و مدیر الکسیس شتو پی‌آر (Alexis Chateau PR)، آژانس روابط عمومی مستقل برای کارآفرینان و کسب‌وکارهای کوچک می‌گوید:

یک نقاش را تصور کنید که بر مهارت بیشتر از خلاقیت تمرکز می‌کند و یا یک عمل‌گرا که به دانش حرفه‌ای بیشتر از صحبت کردن و گفتن حقیقت توجه می‌کند. این دسته از افراد در ارتباط با مخاطبانشان مشکل خواهند داشت و در صنعت خود زیاد موردتوجه و احترام قرار نمی‌گیرند.

اگر نمی‌دانید برای ساخت برند اجرایی برای خود از کجا شروع کنید، این ده نکته شما را در مسیر درست و مناسبی برای ایجاد وجهه حرفه‌ای عالی قرار می‌دهد.

برند خود را بشناسید

قبل از توسعه برند اجرایی، شخصی یا حرفه‌ای، شما باید یک تصویر واضح و روشن از هویتی که می‌خواهید پرورش دهید داشته باشید. اطمینان یابید اهدافی که تعیین کرده‌اید در صنعت و رشته شما قابل دستیابی هستند.

شتو می‌گوید:

ما فهمیدیم که بهترین راه ساخت یک برند شخصی به صنعت و هدف بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، دانشمندان بر اعتبار، وکلا بر تجربه و دانش حرفه‌ای؛ هنرمندان بر خلاقیت و بشردوستان بر اخلاق تمرکز می‌کنند. به دیگر مدیران و رهبران بانفوذ در صنعت خود توجه کنید و ایده‌ای درباره آنچه باید انجام دهید تا در حوزه خود اعتبار و احترام کسب کنید به دست آورید. این کار به شما کمک می‌کند یک ایده بهتر از مهارت‌ها، صفات و دستاوردهایی که باید بر آن‌ها تمرکز کنید به دست ‌آورید.

لینکدین را در اولویت قرار دهید

اگر در حال حاضر یک پروفایل لینکدین ندارید، وقت آن است برای توسعه برند اجرایی یا شخصی ثبت‌نام کنید و اگر یک حساب لینکدین دارید که مدت‌هاست از آن غافل بوده‌اید باید پروفایل خود را به‌روز کنید.

مربی حرفه‌ای و نویسنده «راهنمای بقای وال‌استریت: اسرار موفقیت یک مربی حرفه‌ای»، روی کوهن می‌گوید:

لینکدین باارزش‌ترین منبع برای ایجاد دید حرفه‌ای و با برندینگ اجرایی است و استفاده از توییتر و اینستاگرام به صنعت و نقش آن‌ها در توسعه برند اجرایی وابسته است.

این کار خردمندانه است اما ایجاد یک حساب کاربری و سپس نادیده گرفتن یا اولویت قرار ندادن آن، کار راحتی است. کارلوتا زیمرمن، مربی حرفه‌ای و استراتژیست موفقیت توصیه می‌کند روی پروفایل لینکدین خود سرمایه‌گذاری کنید. لینکدین فضایی عالی برای شروع است. تصویر چهره حرفه‌ای برای پروفایل خود انتخاب کنید. روی کوهن، همچنین استفاده یک تصویر یک سخنرانی، کارگاه، حضور در میزگرد و یا مراسم اهدای جایزه اخیر در هدر پروفایل برای افزایش اعتبار را توصیه می‌کند. فقط محتوا مهم نیست، شما می‌خواهید پروفایلتان به لحاظ بصری نیز بقیه را تحت تاثیر قرار دهد.

 گه‌گاهی می‌توانید وجهه را تغییر دهید

فقط به این خاطر که برند اجرایی وجهه حرفه‌ای شما است به این معنی نیست که شما همیشه باید آن را حرفه‌ای نگه‌دارید. بااین‌حال این توصیه به صنعت شما، فرهنگ و حوزه درون سازمان شما بستگی دارد. شتو می‌گوید:

حرفه‌ای گرایی (professionalism) بیش‌ازحد بها دادن به ساخت یک برند شخصی است.

با وجهه خود کمی شوخی کنید البته اطمینان یابید که با این کار بازهم شما باشخصیت و بزرگ باقی می‌مانید. اگر می‌خواهید وجهه مناسب خود را حفظ کنید از این به بعد از این مسئله نترسید که کمی در این زمینه آزادی عمل و اختیار به خود دهید.

 

در حوادث مربوط به صنعت خود در صحنه حاضر شوید

کوهن می‌گوید:

اگر بتوانید در یک میزگرد حضور یابید یا در یک رویداد و یا کنفرانس صنعت مربوط به خود سخنرانی کنید شهرت خود را افزایش می‌دهید و هم‌سنخان و جامعه همکاران اعتبار بیشتری برای شما قائل خواهند بود. برای شرکت یا سخنرانی در یک میزگرد درخواست دهید. با این کار همه شما را به‌عنوان یک رهبر متفکر شناخته و تایید می‌کنند.

هر بار که بتوانید در صنعت و حوزه‌تان خود را به‌عنوان متخصص و یک رهبر متفکر نشان دهید اعتبار خود را افزایش می‌دهید و برند اجرایی خود را تقویت می‌کنید. شما می‌توانید به‌سرعت به شخصی تبدیل شوید که هرگاه دیگران سوالی دارند یا یک فرصت جدید هیجان‌انگیز کشف می‌کنند، به او رجوع می‌کنند.

یک مرجع باشید

کوهن می‌گوید:

هرگز فرصت‌های مصاحبه‌ را از دست ندهید اما اول مطمئن شوید که این اختیار را دارید که به نمایندگی از شرکتتان صحبت کنید.

او در ادامه اضافه می‌کند:

اگر شرکت تردید دارد سخنگوی دیگری داشته باشد نشان دهید که “چرا صدای شما رسا و خواستنی است”. فعالیت به عنوان یک مرجع متخصص باعث می‌شود تصور کردن شما به‌عنوان یک متخصص تقویت شود. این کار باعث افزایش حضور آنلاین می‌‌شود، با شما به‌عنوان رهبر صنعت همکاری می‌کنند و نتایج جستجوی قوی‌تری در گوگل و لینکدین خواهید داشت.

دکمه share را بزنید

بخشی از فرایند توسعه برند مستلزم برقراری ارتباط آنلاین با مخاطبان و شبکه شما است. دیوید اریکسون معاون بازاریابی آنلاین شرکت روابط عمومی میناپولیس، Karwoski & Courage، می‌گوید:

یک راه آسان انجام این کار به اشتراک گذاشتن «برنامه روزانه» است. وقتی که به سطح رهبری اجرایی رسیدید زمانی را صرف مشاهده شبکه خبرهای صنعت می‌کنید. با اشتراک آنچه به صورت آنلاین می‌خوانید، تماشا می‌کنید یا گوش می‌دهید این عادت را تقویت کنید. در مورد اینکه چرا تصور می‌کنید یک مقاله خاص، ویدئو کلیپ و یا پادکست مهم است نظر دهید.

هر روز زمانی را برای به اشتراک گذاشتن مقالات جالب و نظارت بر پلتفرم‌هایی مانند توییتر، لینکدین و فیس‌بوک کنار بگذارید. اریکسون برنامه‌ریزی برای توییت‌ها و پست‌ها را پیشنهاد می‌کند بنابراین شما به‌طور منظم می‌توانید مقالات و توییت‌ها را در طول روز برای ورود به این برنامه به اشتراک بگذارید.

 محتوایی جدید و خلاقانه تولید کنید

برای به اشتراک گذاشتن تجربه، تخصص و افکارتان راه‌های آسان و فراوانی مثل پست‌های وبلاگ، مقالات لینکدین، توییتر و یا یک وب‌سایت شخصی وجود دارد و اگر نوشتن کار شما نیست می‌توانید نوع دیگری از محتوا که قابل اشتراک‌گذاری است را انتخاب کنید.

آیا سخنرانی‌هایی دارید که بتوانید در سایت خود منتشر کنید؟ آیا به برنامه ضبط‌شده از گفتگو‌هایی که انجام داده‌اید دسترسی دارید؟ همه‌ی این‌ها را می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی خود نیز به اشتراک بگذارید.

فارغ از نوع محتوا (مقاله، ویدئو و یا محتواهای دیگر) شما می‌خواهید نوعی محتوای تازه و خلاقانه را به‌صورت منظم برای افزایش وجهه حرفه‌ای خود تولید کنید.

 یک وب‌سایت بسازید

استفاده از لینکدین راحت است اما زمانی که به سطح اجرایی می‌رسید شما ممکن است بخواهید یک گام جلوتر بروید و دامنه خود را بسازید.

جاش استیمل، مدیرعامل شرکت Influencer و مربی برندینگ شخصی برای مدیران اجرایی و مدیرعاملان می‌گوید:

برای مشتریانم، اولین ابزاری که به آن توجه می‌کنم وب‌سایت شخصی است. هر چیز دیگری که ما برای ساخت یک برند شخصی استفاده می‌کنیم چه یک شبکه‌ی اجتماعی، روابط عمومی، کتاب و غیره باشد، درنهایت ترافیک را روانه‌ی آن وب‌سایتی می‌کند که در آن، یکی از اهداف ما برای ساخت یک فهرست ایمیل است.

استیمل استفاده از وردپرس را توصیه می‌کند و درصورتی‌که مهارت‌های توسعه وب را ندارید او استخدام یک فرد حرفه‌ای برای «طراحی سفارشی از ابتدا به‌جای استفاده از یک الگو» را پیشنهاد می‌کند. روی عکس و ویدئو تمرکز کنید به‌خصوص اگر قصد دارید روی سخنرانی و سخنوری عمومی در زندگی حرفه‌ای خود تمرکز کنید.

ببینید چه راهکاری مناسب شماست

شما راهکار و توصیه‌های زیادی برای ساخت برند شخصی خود پیدا می‌کنید، اما استیمل می‌گوید:

آنچه برای شما مناسب است به صنعت شما و نیازهای اجرایی بستگی دارد. بعضی از مردم از مدیران اجرایی که در توییتر و یا اینستاگرام نیستند انتقاد می‌کنند اما شاید حضور در توییتر بهترین راه برای ساخت برند اجرایی و شخصی برای آن مدیران اجرایی نباشد. شاید مخاطبان آن‌ها در آنجا حضور ندارند.

استیمل در ادامه بیان می‌کند:

بهترین راهکاری که می‌توانم ارائه دهم این است: جایی بروید که مخاطبان شما حضور دارند و به آن‌ها آنچه می‌خواهند را به شیوه‌ای که می‌خواهند ارائه دهید. اگر مخاطبانتان یوتیوب را ترجیح می‌دهند پس مخاطبان خود را در یوتیوب دنبال کنید اما اگر آن‌ها بیشتر مایل به استفاده از فیس‌بوک هستند، تلاش‌های خود را روی فیس‌بوک متمرکز کنید.

ارزشمند باشید

شما هنگام ساخت برند حرفه‌ای خود باید چیز باارزشی برای عرضه داشته باشید. اگر خود را به فردی باارزش تبدیل کنید، احتمال خیلی کمی هست که فراموش شوید.

استیمل می‌گوید:

یک برند شخصی نیازمند توجه است و توجه، تحت تاثیر ارزش است. اگر به‌صورت منظم به مخاطبان ارزش ندهید فراموش خواهید شد. این مسئله درباره “به‌تازگی چه‌کاری برای من انجام داده‌اید؟” نیست، بلکه درباره این است که اگر شما دیگر حضور نداشته باشید مخاطبان حتی این سوال را هم از شما نمی‌پرسند.

منبع: cio

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر