;
coinex

بهترین دوربین ها و لنزهای 2017 [مناسب برای فیلمسازان مستقل و عکاسان حرفه ای]

بهترین دوربین ها و لنزهای 2017 به انتخاب EISAانجمن صدا و تصویر سازی اروپایی (EISA) که بیش از 50 مجله تصویر، صدا و چندرسانه‌ای در سراسر اروپا راتحت پوشش دارد، 40 سال است که جوایزی به بهترین محصولات صوتی و تصویری اهدا می‌کند. امسال نیز بهترین دوربین ها و لنزهای 2017 را مشخص کرده است. این جوایز عموما بر روی محصولات مصرفی عمومی تاکید دارد، اما دسته‌هایی هم برای محصولات با کیفیت بالا و برای حرفه‌ای‌ها وجود دارد. امروزه فاصله بین تکنولوژی‌های عمومی و حرفه‌ای بسیار باریک است، و  از همین رو انتخاب‌های این انجمن نیز بیش از پیش به هم مرتبط هستند.

این لیست از بهترین دوربین ها و لنزهای 2017 می‌تواند انتخاب خوبی برای فیلمسازان مستقل باشد که در زیر مشخصات و قیمت آن‌ها را مشاهده می‌کنید. با تکراتو همراه باشید.

بهترین دوربین:

Sony α9

Sony α9

Sony α9، دوربینی خلاقانه و بدون آینه است که در اکثر موارد بسیار بهتر از رقیبان DSLR سنتی خود عمل می‌کند و توانست بهترین دوربین در بین بهترین دوربین ها و لنزهای 2017 باشد. به لطف طراحی نوآورانه آن، سنسور فول فریم 24.2 میلیون پیکسلی آن می‌تواند در رزولوشن کامل و بدون اختلال در نمایاب الکترونیکی (EVF)، تا 20 فریم بر ثانیه ویدیو ثبت کند و در 1/32,000 ثانیه، ثبت تصاویر را کاملا بی صدا و بدون لرزش انجام می‌دهد. سیستم جدید و خیلی سریع فوکوس خودکار آن نیز با نقطه کانونی تشخیص فاز 693، می‌تواند 93 درصد از سطح تصویر را پوشش دهد؛ که این تضمین کننده تحت فوکوس بودن اشیا در حال حرکت پر سرعت است. تثبیت تصویر 5-محوره نیز سرعت شاتر 5 درجه کم‌تر را ارائه می‌دهد. ویدیوهای 4K نیز در بهترین کیفیت ممکن ارائه می‌شوند. قیمت این دوربین 4,499.99 دلار است.

بهترین دوربین ویدیو و عکس:

Panasonic Lumix GH5

Panasonic Lumix GH5

Panasonic DC-GH5 بر روی تمام فوت و فن‌های این برند هم در عکاسی و هم در فیلمبرداری تمرکز کرده است. بدنه این دوربین متناسب و مقاوم در برابر آب و هوا است و نمایاب الکترونیکی (viewfinder) فوق العاده‌ای دارد. سنسور آن 20.3 میلیون پیکسل ساخته Four Thirds است و تا ISO 3200 تصاویری با کیفیت ثبت می‌کند و دارای تثبیت کننده داخلی و فوکوس خودکار عالی نیز هست. فیلمبرداری آن چیزی بین کیفیت تصویر، ویژگی‌ها و قیمت آن است که نتیجه آن ثبت ویدیو 4K، در 60 فریم بر ثانیه، 4:2:2 و عمق رنگ  10 بیت و ذخیره سازی بر روی کارت حافظه، بدون محدودیت زمانی است. ویژگی‌های زیاد آن مانند حالت عکس 6K با سرعت بالا، حرکت آهسته (slow motion)، انتقال فوکوس خودکار، Vlog و واحد XLR برای ضبط صدا، سبب شده GH5 دوربینی برای تولیدات ویدیویی خلاقانه باشد. قیمت این دوربین 1,999.99 دلار است.

بهترین لنز حرفه‌ای کامپکت:

Sony FE 70-200mm F2.8 GM OSS

Sony FE 70-200mm F2.8 GM OSS

Sony FE 70-200mm F2.8 GM OSS لنزی عالی است که اکثر زوایای محبوب برای عکاسی ورزشی و اکشن را داراست. شفافیت آن به شدت زیاد است و به همان اندازه هم در لبه‌ها، تقریبا فاقد انحراف است. شفافیت آن در تمام محدوده زوم، حتی با مبدل تله، حفظ می‌شود. از ویژگی‌های آن می‌توان به سیستم فوکوس شناور اشاره کرد که برای اولین بار در یک لنز زوم به کار گرفته شده است و فاصله حداقلی فوکوس را به تنها 0.96 متر می‌رساند. تیغه‌های 11 تایی aperture (روزنه) نیز در ایجاد بوکه های زیبا کمک می‌کند. سرعت فوکوس خودکار نیز بطور ویژه با Sony α9 بسیار سریع است. در نهایت باید گفت که FE 70-200mm F2.8 GM OSS برای استفاده‌های سنگین و در هر شرایط آب و هوایی ساخته شده. قیمت این لنز 2,599.99 دلار است.

بهترین لنز حرفه‌ای DSLR:

Canon EF 16-35mm F2.8L III USM

Canon EF 16-35mm F2.8L III USM

عکاسان حرفه‌ای زیادی منتظر Canon EF 16-35mm F2.8L III USM بودند. این لنز نسبت به نسخه قبلی‌اش بهتر ساخته شده و شفافیت قابل توجهی را به عکس می‌بخشد؛ حتی در گشایش کامل ضریب F2.8. در 16 میلیمتر نیز عملکرد بهتری نسبت به بسیاری از لنزهای زاویه بسیار عریض (ultra-wide-angle) دارد. انحنا (Distortion) در این لنز پائین است، و پوشش ضد بازتابی آن به طور موثری میزان تاری را کاهش می‌دهد. Canon EF 16-35mm F2.8L III USM برای استفاده روزمره عکاسان حرفه‌ای ساخته شده و کیفیت تصویر آن حتی برای افراد پرتوقع نیز راضی کننده است. قیمت این لنز با تخفیف موجود 1,999.00 دلار است.

.

منبع: nofilmschool

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر