;
coinex

ویژگی‌های دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 که آن را از دیگر محصولات متمایز می‌کند

نکات دوربنی گلکسی نوت 8دوربین‌های دوگانه را باید مد جدید دنیای موبایل دانست؛ سال گذشته نیز تولیدکنندگان انواع مختلفی از ترکیب لنزها را در محصولات خود بکار گرفتند؛ از جمله لنزهای عریض، تله، تک رنگ و رنگی. بنابراین از اینکه بالاخره سامسونگ نیز در محصول جدید خود گلکسی نوت 8 به سراغ این دوربین‌ها رفته چندان عجیب نیست. همچنین از بکار گرفتن یک لنز عادی در کنار یک لنز تله نیز در این محصول چندان شگفت زده نشدیم زیرا پیش از این در آیفون 7 پلاس نیز همین ترکیب را شاهد بوده‌ایم؛ اما عجله نکنید سامسونگ سورپرایزهای فراوانی برای کاربران این دوربین‌ها تدارک دیده است.

پیش از هر چیز اینکه هردو لنز گلکسی نوت 8 به تثبیت‌کننده اپتیکال تصاویر مجهز هستند، در حالی که تنها یکی از لنزهای آیفون 7 پلاس از این قابلیت بهره می‌برد. به زبان ساده هرچه فاصله کانونی لنزها بیشتر باشد لرزش دست در تصاویر بیشتر احساس خواهد شد. بر این اساس دوربین نوت 8 به شما امکان می‌دهد در طول روز تصاویر سریع‌تر و با ISO پایین‌تری را ثبت کنید. اما مشکل اینجاست که در نور شب اوضاع برای گلکسی نوت 8 به این خوبی نیست زیرا لنز تله دیافراگم کوچک‌تری برای جذب نور دارد.

در چنین شرایطی برای دستیابی به عکس‌هایی با لرزش کمتر دست، سرعت شاتر افزایش میابد اما وقتی نور کم باشد ISO نیز افزایش خواهد یافت و این یعنی نویز بیشتر در تصاویر. هرچند که دیافراگم لنز تله گلکسی نوت 8 به میزان f/2.4 است اما باز هم این رقم از دیافراگم لنز مشابه در آیفون 7 پلاس که f/2.8 است باز هم بهتر است.

ویژگی ساده اما جذاب و کاربردی دیگر دوربین گلکسی نوت 8 این است که به طور مثال اگر بخواهید از سوژه‌ای در آن طرف نرده عکس بگیرید یا باید دوربین‌های زاویه باز استفاده کنید و یا بر روی سوژه خود زوم کنید. سامسونگ برای حل این معضل به سراغ یک راهکار ساده و خوب رقفته و در چنین مواقعی یک عکس با لنز تله و یک عکس با لنز اصلی دستگاه ثبت می‌کند و دو عکس با فاصله‌ای کانونی متفاوت به شما ارائه می‌دهد. ما فکر می‌کنیم این راه ساده کمک شایانی به حل مشکل شاتر درگوشی‌های هوشمند مشابه خود خواهد کرد.

.

منیع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر