;
coinex

بیش از 180 هزار اپلیکیشن آیفون با iOS 11 تطابق نخواهند داشت

iOS 11 از برنامه های 32 بیتی پشتیبانی نخواهد کردوقتی تنها چند هفته دیگر iOS 11 از راه برسد یکی از پیش‌بینی‌های قدیمی در مورد این سیستم‌عامل نیز به حقیقت خواهد پیوست و اپل دیگر از اپلیکیشن‌های 32 بیتی پشتیبانی نخواهد کرد. پس از اینکه اپل در سال 2013 چیپست 64 بیتی خود را همراه با آیفون 5s معرفی کرد، به توسعه دهندگان نرم‌افزاری اخطار داد بود که بهتر است همگی اپلیکیشن‌های خود را بروز کنند.

اما در ژانویه سال جاری میلادی این شایعه شروع به پخش شدن کرد که اپلیکیشن‌های 32 بیتی به هیچ عنوان در iOS 11 کار نخواهند کرد. ماه ژوئن نیز برخی اپلیکیشن‌های 32 بیتی از اپ استور حذف شدند هرچند که همچنان امکان دانلود آن‌ها با لینک مستقیم وجود داشت.

اکنون با گذشت سه سال از عمر آیفون 5s و در نظر داشتن این نکته که محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های این سیستم‌عامل تماما 64 بیتی هستند؛ به نظر می‌رسد اپل تصمیم گرفته ماه سپتامبر سال جاری به پشتیبانی خود از نزدیک به 200000 اپلیکیشن 32 بیتی موجود در اپ استور، پایان بخشد.

بر اساس گفته‌های الیور یه، یکی از موسسان شرکت Sensor Tower، هم اکنون بیش از 187000 اپلیکیشن 32 بیتی در اپ استور موجود است؛ این یعنی چیزی نزدیک به 8 درصد از تمامی اپلیکیشن‌های موجود برای آیفون.

هرچند که ممکن نیست تمامی اپلیکیشن‌های 32 بیتی موجود را لیست کرد اما برخی از محبوب‌ترین این برنامه‌ها عبارت‌اند از:

YouTube capture: اپلیکیشن ضبط ویدئو که ماه گذشته بیش از 200 هزار دانلود از اپ استور داشته است

iSpadez: یک بازی کارتی محبوب

Neo Nectaris: یک بازی استراتژیک جنگی

Infinity Blade: یک بازی نقش‌آفرینی مبارزه‌ای

جالب اینجاست که بیشترین اپلیکیشن‌های 32 بیتی اپ استور بازی هستند، در واقع 38619 بازی 32 بیتی، و سپس برنامه‌های آموزشی، سرگرمی و سبک زندگی به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اگر برخی از برنامه‌های مورد علاقه شما نیز جزو اپلیکیشن‌های 32 بیتی هستند نگران نباشید زیرا قرار نیست به محض اینکه iOS 11 در دسترس قرار گرفت این برنامه‌ها ناپدید شوند. گفته شده که در وهله‌ی اول تغییری در اپ استور ایجاد نمی‌شود و این برنامه‌ها همچنان به صورت فعال برای کاربرانی که سیستم‌عامل گوشی خود را به‌روزرسانی نکرده‌اند قابل استفاده خواهند بود؛ اما نهایتا به مرور زمان اپل تمامی این اپلیکیشن‌ها را از اپ استور حذف خواهد کرد.

خوشبختانه به راحتی می‌توانید با مراجعه با منوی تنظیمات گوشی آیفون خود از بخش General و با انتخاب گزینه‌ی About و سپس انتخاب گزینه‌ی Applications، لیست برنامه‌های 32 بیتی گوشی خود را مشاهده کنید تا خیالتان بابت اپلیکیشن‌هایی که دوستشان دارید آسوده شود.

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر