;
coinex

سیستم‌عامل Sailfish X برای اکسپریا ایکس ارائه شد، اما این سیستم‌عامل رایگان نیست!

سیستم‌عامل Sailfish X برای اکسپریا ایکس ارائه شد، اما این سیستم‌عامل رایگان نیست!سیستم‌عامل Sailfish (سیل‌فیش) در صنعت موبایل چندان موفق نبوده است و پس از چند همکاری ناموفق با شرکت‌هایی همچون Intex، Fairphone و TRI حالا این شرکت فنلاندی روش دیگری را پیش گرفته است.

ظاهرا شرکت سونی به شرکت Jolla که تولیدکننده و توسعه دهنده سیستم‌عامل Sailfish است اجازه داده این سیستم‌عامل را برای گوشی هوشمند اکسپریا ایکس آماده‌سازی کند و امروز شاهد ارائه‌ی سیستم‌عامل جدید Sailfish X برای اکسپریا ایکس سونی هستیم و در این بین اما یک نکته قابل توجه وجود دارد و آن این است که سیستم‌عامل Sailfish X به صورت رایگان برای نصب روی اکسپریا ایکس ارائه نشده و شما باید برای نصب آن هزینه پرداخت کنید. مبلغ مورد نیاز برای نصب سیستم‌عامل Sailfish X روی اکسپریا ایکس دقیقا 49.99 یورو تعیین شده و از 11 اکتبر امکان خرید و نصب این سیستم‌عامل فراهم می‌شود. هر چند که فروش این محصول در اروپا از 27 سپتامبر آغاز می‌شود اما به نظر می‌رسد Jolla قصد دارد یک نسخه مخصوص بازار کانادا و ایالات‌متحده امریکا را نیز عرضه کند.

متاسفانه تقریبا مانند هر عرضه‌ی اولیه‌، این بار نیز اولین نسخه از سیستم‌عامل Sailfish X بدون اشکال نخواهد بود و ممکن است در برخی زمینه‌ها از جمله اتصالات بی‌سیم بلوتوثی، وای فای و حسگرهای جدید همانند فشارسنج، قدم شمار، حسگر اثرانگشت و یا رادیو مشکلاتی را تجربه کنید.

هر چند یک ابزار نصب برای خریداران این سیستم‌عامل ارائه خواهد شد اما در ابتدا برای نصب Sailfish X روی اکسپریا ایکس حتما نیاز به یک کامپیوتر با سیستم‌عامل لینوکس خواهید داشت و همچنین فراموش نکنید که این سیستم‌عامل فقط روی موبایل‌های بدون قفل اپراتور (اکثر موبایل‌های موجود در بازار کشور ما) امکان پذیر خواهد بود.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر