;
coinex

تدوین مدل بومی ارزیابی کسب و کار فناورانه

تدوین مدل بومی ارزیابی کسب و کار فناورانه

مهندس مصطفی بغدادی، رئیس دپارتمان ارزیابی جایزه ملی مدیریت و فناوری، در مراسم پنجمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، یکی از چالش‌های اصلی برگزاری این پنج دوره را مهارت لازم برای ارزیابی بنگاههای اقتصادی اعلام نمود.

بغدادی در ادامه از ایجاد شبکه مدیریت ایران خبر داد و اعلام کرد به منظور ارزیابی بنگاه‌های اقتصادی کشور، مدل ارزیابی کسب و کار فناورانه بومی و ایرانی ارائه شده است.

رئیس دپارتمان ارزیابی جایزه ملی مدیریت و فناوری ادامه داد برای برای رفع این چالش به سراغ ارزیابان جوایز ملی رفته است و با همکاری این افراد الگویی را برای ارزیابی فناورانه بنگاه‌های اقتصادی تعریف کرده است. بغدادی همچنین، ایجاد شبکه مدیریت ایران را یکی از نتایج هم افزایی میان دبیرخانه جایزه و جایزه ملی بهره‌وری اعلام نمود و ادامه داد که در کمیته ارزیابی موضوع روش‌های بازنگری در دستور کار قرار گرفته است و پس از سال‌ها مطالعه، بالاخره مدل‌های بومی ارزیابی کسب و کار فناورانه تدوین شد.

وی همچنین به نحوه ارزیابی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی اشاره نمود و اظهار داشت داد در این دوره جایزه، 63 سازمان مورد ارزیابی قرار گرفتند. از این تعداد، 33 بنگاه متعلق به بخش خصوصی بوده، 28 بنگاه نیز از صنایع دفاعی کشور و دو بنگاه دیگر از حوزه انرژی اتمی بودند.

به گفته وی از این 63 سازمان، 51 شرکت از نوع بنگاه‌های تولیدی و خدماتی بودند، با مدل اصلی جایزه مورد ارزیابی قرار گرفتند و 10 شرکت دیگر نیز در دسته شرکت‌های فناوری محور قرار گرفتند.

رییس دپارتمان ارزیابی جایزه در ادامه صحبت‌هایش در مورد ارزیابی کسب و کار فناورانه خاطرنشان کرد که در نهایت نتایج ارزیابی‌های این دوره به تصویب هیات داوران خواهد رسید.

براساس گفته‌های بغدادی و همچنین براساس رای هیات داوران، هیچ کدام از بنگاه‌های حاضر، شرایط و امتیاز لازم برای دریافت تندیس‌های سطوح رقابت‌پذیری جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری را نداشته‌اند. به گفته وی در این دوره از جایزه، یکی از شرکت‌ها توانسته است سطح شایستگی سه ستاره را به دست آورد. در ادامه چهار شرکت دیگر توانستند شایستگی دو ستاره و پنج شرکت دیگر شایستگی تک ستاره را به دست آورند.

علاوه بر موارد ذکر شده از سوی رییس دپارتمان ارزیابی جایزه، 10 شرکت موفق شدند تا سطح توانمندی سه ستاره را کسب کنند. همچنین 12 شرکت دیگر سطح توانمندی دو ستاره و 18 شرکت سطح توانمندی تک ستاره را به دست آوردند. در این میان 13 شرکت نیز توانستند شرایط اولیه لازم برای دریافت لوح تعهد را به دست آورند.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر