;
coinex

 آیا طراحی گلکسی اس 9 سامسونگ از آیفون ایکس اپل کپی شده است؟

 آیا طراحی گلکسی اس 9 سامسونگ از آیفون ایکس اپل کپی شده است؟
طراحی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9) در تصویری که از پتنت این کمپانی به ثبت رسیده خودی نشان داد. این طرح که در اداره ثبت اختراعات کره دیده شد، ظاهر دستگاهی را به نمایش می‌گذارد که گفته می‌شود به طراحی گلکسی اس 9 سامسونگ تعلق دارد.

طرح این پتنت نشان می‌دهد که سامسونگ گلکسی اس 9 یک گوشی هوشمند بدون حاشیه است. در بالاترین نقطه از پنل جلویی محل برش خورده‌ای دیده می‌شود که از سه طرف نمایشگر به آن ختم می‌شود. این محلی است که اساسا سنسورهای جلو را در خود جای خواهد داد.

اگر این پتنت در واقع به طراحی گلکسی اس 9 سامسونگ متعلق باشد، از لحاظ زیبایی شناسی و شکل و شمایل ظاهری آن می‌توان گفت که این دستگاه تا حد زیادی به آیفون ایکس (و یا شاید آیفون ادیشن) اپل شباهت دارد، آیفون جدیدی که به مناسبت دهمین سالگرد تولید آیفون در روز 12 سپتامبر (21 شهریورماه) رخ نشان خواهد داد.

آیا طراحی گلکسی اس 9 سامسونگ کپی است؟

آیفون ایکس اپل با نمایشگر تمام صفحه‌ای خودنمایی خواهد کرد که پنل اولد آن توسط سامسونگ ساخته شده است و شاید این دلیلی برای کپی برداری این شرکت کره‌ای از طراحی محصول جدید غول کوپرتینو باشد.

این پتنت جدید به جز محل برش خورده سنسورها و نمایشگر لبه به لبه آن دستگاهی را نشان می‌دهد که با حداقل برآمدگی برای سنسور دوربین همراه بوده و گوشه‌هایی که از لحاظ ظاهری بیشتر به گلکسی نوت 8 شباهت دارد تا گلکسی اس 8، در گلکسی اس 8 گوشه‌ها کمی گردتر طراحی شده‌اند و حال اینکه در طراحی گلکسی اس 9 سامسونگ از گردی گوشه‌ها کمی کاسته شده و بیشتر زاویه‌های تیزتری را به نمایش می‌گذارد.

طراحی گلکسی اس 9 سامسونگ

پیش از این، برخی از منابع داخلی این شرکت گفته بودند که نمایشگر گلکسی اس 9 یک صفحه نمایش 5.8 اینچی خواهد بود و گلکسی اس 9 پلاس با نمایشگر 6.2 اینچی خودنمایی می‌کند. هر دو گوشی نیز با نمایشگر بی کران کواد اچ دی پلاس معرفی خواهند شد. این همان نمایشگری است که سامسونگ برای اولین بار آن را با معرفی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به نمایش گذاشت.

پتنت به نمایش درآمده از طراحی گلکسی اس 9 سامسونگ فاقد اسکنر اثر انگشت در پنل پشتی است. این می‌تواند به معنای آن باشد که سامسونگ قصد دارد تا در گوشی‌های گلکسی S9 خود از سنسور تعبیه شده در زیر صفحه نمایش بهره بگیرد. این تکنولوژی منحصر به فردی است که برندهای بزرگ این حوزه به شدت دنبال اجرایی کردن آن در پرچمداران جدید خود هستند.

ثبت یک پتنت به معنای تولید واقعی آن محصول نخواهد بود. تضمینی وجود ندارد که یک پتنت به دنیای واقعی راه پیدا کند، اما سامسونگ یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری در این کره خاکی است. محصولات این شرکت هر ساله با رشد چشمگیری همراه می‌شوند و نوآوری‌های منحصر به فردی در محصولات این کمپانی کره‌ای به کار می‌رود، به همین دلیل می‌توان به این پتنت تا حدودی امیدوار بود. طراحی گلکسی اس 9 سامسونگ می‌تواند به این شکل باشد.

بر اساس گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده، سامسونگ قصد دارد تا گوشی‌های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس خود را زودتر از موعد مقرر معرفی کند. این مدل‌ها ممکن است که در اوایل ژانویه 2018 معرفی شده و در ماه فوریه راهی بازارهای جهانی شوند.

مدل‌های آمریکایی پرچمدار بعدی سامسونگ به احتمال بسیار زیاد به اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز خواهند بود و این در حالیست که نسخه‌های بین المللی آن با تراشه‌ای از سری اگزینوس سامسونگ که احتمالا اگزینوس 9810 باشد، خودنمایی می‌کنند.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر