;
coinex

هواوی به جایگاه دومین شرکت تولیدکننده‌ی تلفن همراه در جهان رسید

رشد هواوی به جایگاه دوم برترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در جهان

آخرین اطلاعات از تحقیقات شرکت Counterpoint نشان می‌دهد که هواوی موفق شده با کنار زدن اپل به جایگاه دوم در میان بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی موبایل در جهان دست پیدا کند.

فروش بسیار خوب این شرکت در ماه‌های ژوئن و جولای به این تولیدکننده‌ی چینی اجازه داد تا با اختلاف کمی جایگزین اپل در جایگاه دوم شود؛ اما فراموش نکنید که شرکت اپل طی چند روز آینده مراسم رونمایی از جدیدترین پرچم‌دار خود را برگزار خواهد کرد و با عرضه‌ی این محصول به بازار ممکن است هواوی مجددا به جایگاه سوم بازگردد.

پیتر ریچاردسون، مدیر موسسه تحقیقاتی Counterpoint معتقد است:

این دستاورد می‌تواند نقطه‌ی عطفی برای هواوی باشد، بزرگ‌ترین برند چینی گوشی‌های هوشمند که اکنون حضور موفق جهانی را تجربه می‌کند. چنین اتفاقی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان در طی سه تا چهار سال با ایجاد زیرساخت‌های درست و توسعه فروشندگان جهانی به چنین موفقیتی دست پیدا کرد.

این مقیاس جهانی هواوی که اکنون به آن رسیده نتیجه سرمایه‌گذاری درست در بخش‌های تحقیق و توسعه و تولید، به موازات توسعه‌ی بازاریابی و کانال‌های فروش این شرکت بوده است.

هرچند که تکیه بیش از اندازه بر بازار داخلی چین می‌تواند در آینده موجب اختلال در روند رشد این شرکت شود.

درحالی که با توجه به نزدیک شدن به رویداد سالانه آیفون، این دستاورد شرکت هواوی ممکن است به‌زودی از دست برود اما در این صورت نیز به هیچ عنوان شایستگی‌های این شرکت در روند رشد زیر سوال نخواهد رفت. البته حضور ضعیف هواوی در بازارهای جنوب آسیا، هند و شمال آفریقا نیز ممکن است موجب محدودیت این شرکت در آینده نه چندان دور برای حفظ جایگاه دومی خود باشد.

شرکت هواوی بیش از اندازه به بازار داخلی چین تکیه دارد، جایی که به راحتی در مقام اول قرار دارد و پس از آن بازارهای عمده‌ی این شرکت به ترتیب اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه را شامل می‌شود.

جالب اینجاست که با وجود موفقیت هواوی در رسیدن به جایگاه دوم برترین تولیدکنندگان تلفن همراه در جهان، هیچ‌کدام از محصولات این شرکت در میان ده گوشی هوشمند پرفروش جهان جایگاهی ندارند.

ده گوشی برتر پرفروش در بازار جهانی

این موضوع احتمالا به دلیل تنوع بالای محصولات تولیدی این شرکت است که در حال حاضر هیچ‌کدام یک قهرمان واقعی نیستند.

درست است که سیاست تولید متنوع هواوی امکان رقابت در جبهه‌های مختلف را برای این شرکت فراهم آورده، اما این روش کمک چندانی به افزایش شهرت برند این شرکت نخواهد کرد؛ چیزی که هواوی برای حفظ این جایگاه نیاز مبرمی به آن دارد.

ظاهرا این شرکت تصمیم دارد تا با معرفی میت 10 در روز 16 اکتبر این جریان را تغییر دهد. هواوی میت 10 با پردازنده 10 نانومتری کایرن 970 تولید شده که به هوش مصنوعی پردازشی نیز مجهز است.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر