;
coinex

اطلاعات مهمی درباره‌ی آیفون 8 فاش شد

اطلاعات تازه ی فاش شده از آیفون 8

روز گذشته مجموعه‌ای از اطلاعات و مشخصات آیفون 8 که قرار بود سورپرایز اپل باشد، همگی در قالب یک خبر فاش شد. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

در حالی که تنها دو روز با مراسم رونمایی اپل از آیفون 8 در سه‌شنبه هفته جاری فاصله داریم، اما فاش کنندگان دست بردار نیستند و با قدرت به فاش کردن اطلاعات و مشخصات این محصول ادامه می‌دهند و این بار هم بخش زیادی از سورپرایزهایی که اپل برای آن روز تدارک دیده بود را فاش کرده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینید اپل این بار چه محصولی برای کاربران خود تدارک دیده است.

پیش از هر چیز باید بگوییم که هواداران اپل خوشحال باشند. چرا؟ به این دلیل که تصاویر پرتره با پس‌زمینه‌ تار در آیفون 8 به لطف بهره‌گیری از فناوری موسوم به Portrait Lighting یا روشنایی پرتره، چشم‌نوازتر از همیشه خواهند بود.

گفته شده که در فناوری روشنایی پرتره با استفاده از قابلیت‌های عمق سنجی هردو لنز دستگاه، کاربران می‌توانند افکت‌های نوری متفاوتی را ایجاد کنند. این تکنولوژی با بهره‌گیری از یادگیری هوشمند نتایجی فراتر از افزودن ساده‌ بوکه در تصاویر خواهد داشت. بر اساس شایعات افکت‌های مختلف این فناوری شامل: نور کانتور، نور طبیعی، نور صحنه، نور صحنه یک رنگ و نور استودیویی خواهد بود.

البته این احتمال نیز وجود دارد که این قابلیت هم‌زمان با عرضه‌ی آیفون 8 ارائه نشود و سپس در قالب یک به‌روزرسانی برای این محصول در دسترس قرار گیرد. اتفاقی که مشابه آن سال گذشته در مورد اضافه شدن حالت عکاسی پرتره به iOS 10 نیز رخ داد و در نسخه اولیه آیفون 7 حضور نداشت و پس از مدتی این ویژگی در نسخه 10.1 به سیستم‌عامل اپل افزوده شد.

Face ID جانشین Touch ID

بر اساس این شایعات امید چندانی نیست که آیفون 8 نیز به سنسور اثر انگشت در قالب Touch ID اپل مجهز باشد، اما خبر خوب اینجاست که ظاهرا اپل کاملا از فناوری تشخیص چهره Face ID خود اطمینان دارد و به همین دلیل تصمیم به حذف سنسور اثر انگشت از پرچم‌دار جدید خود گرفته است.

گفته شده که اگر تمامی زوایای صورت کاربران توسط Face ID ثبت شوند، شناسایی آن‌ها به راحتی و با دقت بالایی انجام خواهد گرفت؛ بدین منظور باید آیفون 8 را در فاصله‌ی 25 تا 50 سانتی‌متری صورت خود نگه داشته و سپس سر خود را به سمت پایین، بالا، چپ و راست متمایل کنید تا تمامی زوایای صورت شما در سیستم ذخیره شود.

پرچم‌داران سال جاری سامسونگ اعم از گلکسی اس 8، اس 8 پلاس و نوت 8، همگی به فناوری تشخیص چهره مجهز شده‌اند اما عملکرد این ویژگی به سهولت و امنیت فناوری تشخیص اثر انگشت نیست. امیدواریم پرچم‌دار اپل عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

برای انیموجی (Animoji) آماده باشید

شکلک های انیمیشنی جدید آیفون 8
انیموجی (Animoji)

ایموجی های اپل به لطف امکان تازه‌ای با نام انیموجی کمی شخصی‌تر خواهند شد. نام انیموجی از ترکیب دو کلمه ایموجی‌های انیمیشنی حاصل شده است.

بر اساس گزارش‌ها، انیموجی‌ها با استفاده از سنسور تشخیص چهره سه بعدی اپل حالت چهره کاربر مانند لبخند زدن و یا بالا بردن ابرو را به شکلک‌های ایموجی خواهد افزود و این شکلک‌ها به صورت انیمیشنی این حالات را منتقل خواهند کرد. مطمئنا روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی اپل شاهد استفاده‌ مدیران اجرایی این شرکت از این قابلیت برای خنداندن حاضرین خواهید بود.

شکلک‌های انیموجی می‌توانند حالت‌های مختلفی شامل: بالا بردن هرکدام از ابروها، حرکت دادن گونه‌ها و چانه، بازتر و لوچ کردن چشم‌ها، حرکات فک و لب و در نهایت اخم کردن و لبخند زدن را تشخیص و نمایش دهند.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر