;
coinex

آیفون ایکس اپل به روی صحنه رفت؛ جذاب‌ترین گوشی تاریخ اپل دلبری می‌کند

آیفون ایکس اپل به روی صحنه رفت؛ جذاب‌ترین گوشی تاریخ اپل دلبری می‌کند
آیفون ایکس اپل قدرتمندترین، زیباترین و خاص‌ترین آیفون این کمپانی است که دیروز در مراسم رونمایی اپل به طور رسمی معرفی شد.

از زمانی که استیو جابز اولین آیفون را به دنیای تکنولوژی معرفی کرد، ده سال می‌گذرد و دیروز در مراسم دهمین سالگرد تولد آیفون، محصولی معرفی شد که بسیار چشم نواز است. در نهایت این دستگاه با نام آیفون ایکس خودنمایی کرد. در این مطلب می‌خواهیم به تمامی ویژگی‌های آن نگاهی بیندازیم، پس در ادامه با تکراتو همراه باشید.

یکی از جنبه‌های متفاوت بودن آیفون ایکس نسبت به مدل‌های دیگر آیفون، طراحی این دستگاه است. حاشیه‌ها اساسا در این گوشی حذف شده است و نمایشگر بزرگ آن به خوبی جلوه می‌کند. پنل پشت شیشه‌ای نیز به زیبایی هر چه بیشتر آن کمک کرده است.

آیفون X در رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای در دسترس خواهد بود و به مانند مدل‌های سال گذشته در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. وجود گواهینامه IP67 این موضوع را تایید می‌کند. این دستگاه نه تنها نسبت به مدل‌های قبلی آیفون بهبود یافته، بلکه حتی پلی شده است از آیفون‌های فعلی به آیفون‌های آینده این کمپانی؛ ویژگی‌هایی چون شارژ بی سیم، تشخیص چهره و نمایشگر سوپر رتینا خیره کننده آن این موضوع را ثابت می‌کند.

طراحی آیفون ایکس اپل با یک نمایشگر بزرگ

طراحی آیفون ایکس اپل با یک نمایشگر بزرگ

پنل اولد به جای ال سی دی در این دستگاه نه تنها باعث شده که صفحه نمایش سوپر رتینا رنگارنگ‌تر از قبل باشد، بلکه کنتراست بیشتری دارد و رزولوشن 1125 در 2436 پیکسل آن بالاتر از رزولوشن هر آیفونی است که تاکنون توسط اپل معرفی شده است.

جالب اینجاست که طراحی آیفون ایکس نیز در بین دیگر مدل‌های اپل خاص و منحصر به فرد است. آیفون ایکس بسیار باریکی دارد و این موضوع باعث شده تا اپل بتواند در این اسمارت فون یک نمایشگر بزرگ 5.8 اینچی را در بدنه‌ای جای دهد که حتی از آیفون 8 با صفحه نمایش 5.5 اینچی نیز جمع و جورتر باشد.

دوربین سلفی آیفون ایکس

 

برخی از دوست‌داران این برند، طراحی قسمت بالایی آیفون ایکس را نمی‌پسندند، اما برش ایجاد شده چندان هم بد نیست. با این کار اپل فضایی در اختیار دارد که می‌تواند سنسورهای بیشتری را در آن جای دهد، در عین حالی که شکل و شمایل خاصی نیز به آن بخشیده است.

ویژگی‌ها و مشخصات آیفون ایکس اپل

ویژگی‌ها و مشخصات آیفون ایکس اپل

قدرت آیفون ایکس از یک تراشه جدید اپل ای 11 بایونیک (A11 Bionic) تامین می‌شود. پردازنده‌ای شش هسته‌ای که دو هسته از آن برای پردازش های سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد و چهار هسته برای بهبود راندمان انرژی به کار می‌رود. کارایی واقعی اپل A11 را نیز باید در دنیای واقعی داد، در حال حاضر بر روی کاغذ که همه چیز عالی و ایده‌آل است.

یکی از جذاب‌ترین ویژگیهایی که در لیست مشخصات آیفون ایکس دیده می‌شود، شارژ بی سیم است. این ویژگی برای اولین بار است که در آیفون‌های جدید اپل دیده می‌شود. جالب نیست که برای شارژ شدن دیگر به هیچ سیم اضافه‌ای نیاز ندارید؟

اپل در این دستگاه نیز جک هدفون را لازم ندیده و آن را حذف کرده است. البته این تنها حذف شده موجود در این مدل نخواهد بود. به خاطر طراحی بدون حاشیه، هیچ دکمه اصلی بر روی پنل جلویی آیفون ایکس دیده نمی‌شود. در زیر صفحه نمایش آن نیز هیچ سنسور تاچ آی دی قرار نگرفته است، پس این دستگاه قرار است تا چگونه امنیت اطلاعات کاربر را حفظ کرده و از حریم خصوصی او محافظت کند؟

اپل آیفون ایکس شامل ویژگی تشخیص چهره سه بعدی است که فیس آی دی (Face ID) نامیده می‌شود

در پاسخ باید گفت که هیچ جای نگرانی نخواهد بود. اپل آیفون ایکس شامل ویژگی تشخیص چهره سه بعدی است که فیس آی دی (Face ID) نامیده می‌شود. تنها کافیست تا چهره خود را مقابل این اسمارت فون بگیرید و آنگاه آیفون ایکس چهره شما را از بین میلیاردها چهره دیگر تشخیص داده و قفل گوشی شما را باز کند.

هنگامی که می‌خواهید به هوم بروید به جای ضربه زدن بر روی دکمه تنها کافی است که از پایین صفحه نمایش به سمت بالا سوایپ کنید. سیستم فیس آی دی آیفون ایکس برخلاف فناوری‌های مشابهی که در دیگر گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود، در چندین نقطه از سنسورهای فرو سرخ استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تنها با یک تصویر دو بعدی ساده از صورت شما، سیستم گمراه نمی‌شود.

این سیستم بسیار هوشمند است. به گفته اپل شانس اینکه سیستم در تشخیص چهره فرد اشتباه کند، یک در میلیون است.

دوربین دوگانه ای بهتر از قبل

ماژول دوربین آیفون ایکس نیز درست به مانند آیفون 8 پلاس، یک سیستم دوربین دوگانه است

ماژول دوربین آیفون ایکس نیز درست به مانند آیفون 8 پلاس، یک سیستم دوربین دوگانه است که با چینش عمودی دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است. هر دو سنسور با تثبیت کننده تصویر نوری (لرزشگیر اپتیکال) همراه شده‌ و به کاربر اجازه می‌دهد که یک بزرگنمایی اپتیکال 2X واقعی را تجربه کند. حالت تصویر روشنایی پرتره نیز در آن بسیار جذاب است و به شما کمک می‌کند تا با ایجاد عمق، سوژه اصلی را از پس زمینه جدا کرده و تنظیمات نور بین پیش زمینه و نقاط میانی را تنظیم کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

انیموجی در آیفون ایکس اپل

انیموجی در آیفون ایکس اپل

گویا ایموجی‌ها دیگر به اندازه گذشته برای کاربران جذاب نیستند. اپل سعی کرده است تا ایموجی‌های گذشته را با حرکت‌های چهره شما هماهنگ کند و نتیجه ان چیز جدیدی شده است که غول کوپرتینو آن را انیموجی می‌خواند. این ویژگی باعث می‌شود تا پیام‌های شما زنده شود.

تاریخ عرضه و قیمت آیفون ایکس اپل

تاریخ عرضه و قیمت آیفون ایکس اپل

قیمت آیفون ایکس از 999 دلار در مدل پایه آغاز شده و در دو نسخه 64 گیگابایت و 256 گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود. پیش فروش این دستگاه از بیست و هفتم اکتبر (5 آبان ماه) آغاز شده و در سوم نوامبر (12 آبان ماه) اولین محموله از آن وارد بازار خواهد شد.

.

منبع: gizmodo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر