;
coinex

مقایسه آیفون ایکس با پرچمداران اندرویدی بازار

مقایسه آیفون ایکس با پرچمداران اندرویدی بازار
مقایسه آیفون ایکس با پرچمداران اندرویدی بازار می‌تواند مقایسه جذابی باشد. قرار گرفتن گوشی جدید iOS در برابر بزرگان اندروید رقابت جذابی را به نمایش خواهد گذاشت. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

اپل به مناسبت دهمین سالگرد آیفون، گوشی منحصر به فردی را با نام آیفون ایکس (iPhone X) معرفی کرد. این دستگاه اولین گوشی اپل است که با نمایشگری تمام صفحه خودنمایی کرده و طرفداران کوپرتینو از این جهت بسیار هیجان زده‌اند. در این مقاله به بررسی مشخصات پرچمدار ویژه اپل خواهیم پرداخت و مقایسه آیفون ایکس با پرچمداران اندرویدی بازار را بررسی خواهیم کرد.

اجازه دهید اول با بررسی صفحه نمایش آن آغاز کنیم. در سال جاری با توجه به ساخت نمایشگرهایی با طول بلندتر و همچنین طراحی بدون حاشیه در پرچمداران اندرویدی، اپل نیز روند جدیدی را در ساخت صفحه نمایش آیفون ایکس خود در پیش گرفت.

آیفون ایکس یا همان آیفون 10

آیفون ایکس یا همان آیفون 10 با نمایشگر سوپر رتینا اولد با رزولوشن 1125 در 2436 پیکسل خودنمایی کرد. این دستگاه با چنین اندازه و رزولوشنی باعث شد از تراکم پیکسلی 458 پیکسل بر هر اینچ برخوردار شود و از این جنبه نه تنها اولین در بین محصولات آیفون است، بلکه وجود نمایشگر اولد نیز باعث شده تا این گوشی به شکل بهتری از محتوای واقعیت مجازی پشتیبانی کند.

البته این مشخصات تنها ویژگی آیفون ایکس و نمایشگر آن نخواهد بود. پشتیبانی از HDR 10، ویژگی Dolby Vision و به کارگیری فناوری True Tone که باعث می‌شود صفحه نمایش خود را با شرایط نوری مختلف هماهنگ کند، از این دستگاه یک گوشی تمام عیار ساخته است.


بیشتر بخوانید:

منظور از صفحه نمایش True Tone اپل چیست و چه کاربردی دارد؟


در مقایسه با گلکسی نوت 8، ال جی وی 30، اچ تی سی یو 11 و گوگل پیکسل ایکس ال که از رزولوشن کواد اچ دی پشتیبانی می‌کنند، آیفون ایکس شاید نقطه ضعف‌هایی داشته باشد. به جز اچ تی سی یو 11، همه این گوشی‌های پرچمدار اندرویدی از نمایشگر اولد برخوردارند و به همین دلیل محتوای واقعیت مجازی در این دستگاه‌ها کیفیت بهتری خواهد داشت.

گلکسی نوت 8 و ال جی وی 30 از نمایشگر تمام صفحه برخوردارند، در حالی که اچ تی سی یو 11 و گوگل پیکسل ایکس ال با نسبت تصویر معمول 16:9 خودنمایی می‌کنند. گلکسی نوت 8 و ال جی وی 30 دارای قابلیت اچ دی آر هستند، اما از استاندادهای مختلفی پشتیبانی می‌کنند.

آیفون ایکس گلکسی نوت 8 ال جی وی 30 اچ تی سی یو 11 گوگل پیکسل ایکس ال
صفحه نمایش 5.8 اینچی سوپر رتینا اولد با رزولوشن 1125 در 2463 پیکسل و تراکم پیکسلی 458ppi 6.3 اینچی آمولد با کیفیت کواد اچ دی پلاس رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل و نسبت تصویر 18.5:9 6 اینچی پولد نمایشگر فول ویژن با رزولوشن 1440 در 2880 پیکسل و نسبت تصویر 18:9 5.5 اینچی ال سی دی کواد اچ دی با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل و نسبت تصویر 16:9 5.5 اینچی آمولد با کیفیت کواد اچ دی رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل و نسبت تصویر 16:9
تراشه اپل ای 11 بایونیک اسنپدراگون 835 یا اگزینوس 8895 اسنپدراگون 835 اسنپدراگون 835 اسنپدراگون 821
پردازنده مرکزی شش هسته‌ای هشت هسته‌ای هشت هسته‌ای هشت هسته‌ای چهار هسته‌ای
پردازنده گرافیکی Apple GPU با سه هسته گرافیکی Adreno 540  و یا Mali-G71 MP20 Adreno 540 Adreno 540 Adreno 530
حافظه رم 3 گیگابایت 6 گیگابایت 4 گیگابایت 4 / 6 گیگابایت 4 گیگابایت
حافظه داخلی 64/ 256 گیگابایت 64/ 128 /256 گیگابایت 64 گیگابایت مدل وی 30 پلاس 128 گیگابایت 64 / 128 گیگابایت 32 / 128 گیگابایت
میکرو اس دی ندارد دارد دارد دارد ندارد

 

از لحاظ پردازشی نیز آیفون ایکس دارای قدرت بالایی است. اپل ای 11 بایونیک دارای دو هسته با عملکرد بالا و چهار هسته با بهره‌وری بالاست و پردازنده گرافیکی آن توسط اپل طراحی شده است. به عبارت دیگر ای 11 بایونیک یک پردازنده شش هسته‌ای قدرتمند است که توسط غول کوپرتینو طراحی شده است. اپل تایید کرد که سه سال برای ساخت این چیپست وقت گذاشته است.


بیشتر بخوانید:

اپل ای ۱۱ بایونیک ؛ چیپستی که اپل سه سال بر روی آن وقت گذاشت!

بنچمارک آیفون ۸ امتیازات حیرت‌انگیزی را نشان می‌دهد؛ قدرتمندتر از هر گوشی اندرویدی!


این پردازنده چندی پیش در بنچمارک گیک‌بنچ محک خورد و نتایج منتشر شده آن بسیار حیرت انگیز بود. ارقام به ثبت رسیده چیزی تقریبا دو برابر قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی را نشان می‌دهد.

در مقایسه با این دستگاه، گلکسی نوت 8 سامسونگ، ال جی وی 30 و اچ تی سی یو 11 قرار دارند که همگی به پردازنده اسنپدراگون 835 مجهز شده‌اند و این در حالیست که گوشی پیکسل ایکس ال از اسنپدراگون 821 قدرت می‌گیرد.

در بخش حافظه رم نیز آیفون ایکس با 3 گیگابایت رم خودنمایی خواهد کرد. این دستگاه در دو نسخه 64 گیگابایتی و 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد. در این بخش، ال جی وی 30 و پیکسل ایکس ال گوگل با 4 گیگابایت رم قرار دارند و گلکسی نوت 8 با 6 گیگابایت حافظه رم قدرتنمایی می کند. پرچمدار سامسونگ در سه نسخه 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود. اچ تی سی یو 11 نیز دارای دو نسخه است. مدلی از آن به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و نسخه سطح بالاتر آن با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد.

آیفون ایکس

 

گلکسی نوت 8 ال جی وی 30 اچ تی سی یو 11 گوگل پیکسل ایکس ال
دوربین اصلی 12 مگاپیکسل با روزنه f/1.8 + 12 مگاپیکسل با روزنه f/2.4 12 مگاپیکسل با رزونه f/1.7 + 12 مگاپییکسل با رزونه f/2.4 16 مگاپیکسل با روزنه f/1.6 + 13 مگاپیکسل با روزنه f/1.9 دوربین تک سنسور 12 مگاپیکسل با روزنه f/1.7 دوربین تک سنسور 12.3 مگاپیکسل با رزونه ۤf/2.0
دوربین سلفی 7 مگاپیکسل با روزنه f/2.2 8 مگاپیکسل با رزونه f/1.7 5 مگاپیکسل با روزنه f/2.2 16 مگاپیکسل با روزنه f/2.0 8 مگاپیکسل با روزنه f/2.4
باتری 2716 میلی‌آمپر ساعت 3300 میلی‌آمپر ساعت 3300 میلی‌آمپر ساعت 3000 میلی‌آمپر ساعت 3450 میلی‌آمپر ساعت
کد حفاظتی IP IP67 IP68 IP68 IP67 ندارد
اسکنر اثر انگشت ندارد دارد دارد دارد دارد
جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد دارد دارد ندارد دارد

 

مقایسه آیفون ایکس با پرچمداران اندرویدی بازار در بخش دوربین نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد، ابتدا از دوربین سلفی جلو آغاز می‌کنیم.

آیفون ایکس در پنل جلویی به یک دوربین 7 مگاپیکسلی TrueDepth مجهز بوده و در پنل پشتی آن یک دوربین دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی قرار گرفته است. لرزشگیر اپتیکال ویژگی خاص هر دو سنسور دوربین دوگانه است. هر دو دوربین جلو و عقب نه تنها توانایی عکاسی در حالت پرتره را دارند، بلکه ویژگی جدیدی به آنها نیز اضافه شده که می‌توان نور پس زمینه را به شکل جالب تغییر داد.

پرتره لایتنینگ یا روشنایی پرتره حالت مخصوصی است که اپل در آیفون‌های جدید خود از آن استفاده کرده است. این ویژگی در آیفون 8 پلاس نیز دیده می‌شود. چندی پیش تیزری تبلیغاتی، جذابیت‌های این ویژگی را در یک ویدیو به تصویر کشید. در لینک زیر می‌توانید این ویدیو را ببینید، دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود.


بیشتر بخوانید:

ویژگی Portrait Lighting دوربین آیفون ۸ پلاس در یک ویدیوی تبلیغاتی به نمایش درآمد [تماشا کنید]


به دوربین عقب آیفون ایکس بازگردیم. سنسور دوم لنزهای تله فوتو دارد و به شما اجازه بزرگنمایی اپتیکال تا دوبرابر را می‌دهد. دوربین دوم گلکسی نوت 8 نیز به لنزهای تله فوتو مجهز است، اما این دوربین در ال جی وی 30 به سنسور زاویه باز مجهز شده است. دوربین اصلی در اچ تی سی یو 11 و گوگل پیکسل ایکس ال تک سنسور است، اما کیفیت تصاویر گرفته شده در آن بسیار عالی است.

دوربین عقب آیفون ایکس

دوربین این دستگاه‌ها بسیار خوب است و برای خوب بودن، هر کدام دلایل خاص خود را دارند. گلکسی نوت 8 تصاویر واضح و اشباع شده‌ای را به ثبت می‌رساند، ال جی وی 30 بهترین فیلمبرداری را داشته و با دوربین اچ تی سی یو 11 می‌توان عکس‌های رنگی دقیقی گرفت و البته گوگل پیکسل ایکس ال نیز بهترین تثبیت کننده ویدیو در بین گوشی‌های هوشمند است. به طور کل در بخش دوربین تفاوت چندانی بین انها وجود ندارد، فقط باید ببینید که شما چه چیزی را از این دوربین ‌ها انتظار دارید.

به دوربین سلفی بازگردیم. یکی از مهمترین ویژگی‌های آیفون ایکس اپل در همین دوربین سلفی نهفته است. اپل با استفاده از این دوربین ویژگی فیس آی دی را معرفی کرده است، ویژگی منحصر به فردی که می‌تواند با تشخیص چهره کاربر قفل این دستگاه را باز کند.

 


بیشتر بخوانید:

اپل نحوه عملکرد فیس آی دی ، جایگزین تاچ آی دی را به طور کامل شرح داد!


شاید در این مورد تنها دستگاهی که بتواند تا حدودی با این گوشی مقابله کند، گلکسی نوت 8 باشد که دارای نرم افزار تشخیص چهره و اسکنر عنبیه چشم است؛ بنابراین برای ویژگی تشخیص چهره این تنها آیفون ایکس اپل و گلکسی نوت 8 سامسونگ هستند که مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

آیفون ایکس اپل ویژگی‌های بارز دیگری نیز دارد، شارژ سریع، شارژ بی سیم و کد حفاظتی IP67 برخی از این ویژگی‌هاست، بقیه گوشی‌های اندرویدی که دراین مقایسه قرار دارند نیز دارای شارژ سریع هستند، اما در این بین فقط ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 به ویژگی شارژ وایرلس مجهز شده‌اند، البته گوشی پیکسل ایکس ال گوگل، نه شارژ بی سیم دارد و نه به کد حفاظتی IP مجهز است.

اپل در آیفون ایکس خود ویژگی جالب دیگری را نیز معرفی کرده که انیموجی (Animoji) نامیده می‌شود. انیموجی در واقع همان ایموجی های متحرکی هستند که با استفاده از حرکات صورت شما، شکل‌های مختلفی را به نمایش می‌گذارند

اپل در آیفون ایکس خود ویژگی جالب دیگری را نیز معرفی کرده که انیموجی (Animoji) نامیده می‌شود. انیموجی در واقع همان ایموجی های متحرکی هستند که با استفاده از حرکات صورت شما، شکل‌های مختلفی را به نمایش می‌گذارند. انیموجی پتانسیل آن را دارد که به شدت در بین کاربران محبوب شود، فقط باید اندکی صبر کرد تا آیفون X به طور رسمی وارد بازار شود.


بیشتر بخوانید:

قابلیت انیموجی در آیفون ایکس؛ ایموجی های متحرک بر مبنای حرکات صورت!


در آیفون ایکس ایکس اپل ویژگی‌ها و مشخصات دیگری نیز دیده می‌شود. سیستم عامل iOS 11، سیری، اپل پی و بلوتوث 5 از این جمله‌اند.

در مقایسه، سامسونگ گلکسی نوت 8 نیز لیست بلند بالایی از ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود دارد. هوش مصنوعی بیکسبی، سامسونگ پی، قلم اس پن و لایو مسیج از جذابیت‌های پرچمدار گلکسی نوت 8 است. ال جی وی 30 یک گوشی هوشمند با صدایی رویایی است، در حالی که اچ تی سی یو 11 با ویژگی منحصر به فرد اج سنس همراه است، ویژگی جذابی که به شما این امکان را می‌دهد تا با فشار دادن کناره‌های گوشی، برخی از برنامه‌های این دستگاه را به سرعت فعال کنید.

و در نهایت باید گفت که آیفون ایکس تنها گوشی در این جمع است که فاقد سنسور اثر انگشت است. اپل برای اولین بار از زمان آیفون 5 در سال 2012 این ویژگی را کنار گذاشته و به جای آن از فیس آی دی استفاده کرده است. بقیه گوشی‌های پرچمدار اندرویدی دیگر که در این مقایسه آورده شده‌اند، همگی به سنسور اثر انگشت مجهزند، پس اگر وجود این سنسور را یک برتری حساب می‌کنید، در این مرحله آیفون ایکس اپل هیچ شانسی نخواهد داشت.

در هر صورت آیفون ایکس به زودی وارد بازار خواهد شد و در آن زمان مطمئنا، بهتر می توان درباره عملکرد و توانایی‌های ان قضاوت کرد.

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر