coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

پروژه لون گوگل ، اینترنت را به پورتوریکو می‌آورد

پروژه لون گوگل اینترنت را به پورتوریکو می‌آورد
گوگل چند سالی است که در حال توسعه پروژه لون (Project Loon) و آن را در چند بازار نوظهور از جمله هند، آزمایش کرده است.

در حال حاضر گوگل تاییدیه‌های لازم از سوی کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) را به دست آورده تا با استفاده از پروژه لون ، اینترنت را به پورتوریکو بیاورد. این یک اتفاق بزرگ برای مردم پورتوریکو خواهد بود؛ چراکه اکثریت این جزیره (چیزی بیشتر از 90 درصد مردم این منطقه) در حال حاضر دسترسی به برق ندارند و دو سوم از این جزیره نمی‌توانند با یکدیگر تماس برقرار کنند.

با وجود این که بیش از سه هفته است که طوفان ماریا، این جزیره را در نوردیده، اما هنوز بسیاری از مردم در بخش‌های زیادی از این منطقه نتوانسته‌اند تا از خسارات فراوانی که این طوفان از خود به جای گذاشته، رهایی پیدا کنند.

پروژه لون گوگل در واقع بالون‌هایی بدون سرنشین هستند که می‌توانند اینترنت را به مناطق بسیار دورافتاده جهان بیاورند. این بالون‌ها در ارتفاع تقریبی 20 هزار متری (20 کیلومتری) از سطح دریا مستقر شده و قادرند تا از ارتباطات بی سیم پشتیبانی کنند. بالون‌های پروژه لون گوگل به مدت شش ماه در آسمان پورتوریکو به پرواز در خواهند آمد تا فقدان اینترنت و مشکلات موجود در برقراری تماس‌ها به بهترین شکل حل شود.

پورتوریکو از طوفان ایرما و ماریا خسارت فراوانی را متحمل شد. این جزیره در حال حاضر از زیر ساختی بسیار قدیمی برخوردار بوده و تقریبا اکثر تاسیسات مهم و زیرساخت‌های حیاتی آن از بین رفته است. پروژه لون گوگل می‌تواند تا حدودی از درد و رنج مردم این سرزمین کم کرده و امکان برقراری ارتباط این افراد با خانواده‌های خود در خارج از این منطقه را فراهم کند. پروژه لون گوگل مصداق بارزی از به خدمت گرفتن تکنولوژی برای آسایش بیشتر مردم است.

.

منبع: androidheadlines

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر