;
coinex

3 تکنولوژی جدید که می توانند سال 2018 را متحول کنند

تکنولوژی جدید

برای به وجود آمدن هر تکنولوژی جدید، سال‌ها زمان لازم است. سال 2018 اما به نظر سال به بار رسیدن این فناوری‌ها و تغییرات بنیادین در زندگی انسانها خواهد بود.

تنها چند ماه به پایان سال میلادی 2017 باقی مانده است. با توجه به این نکته زمان مناسبی برای بررسی دستاوردهای غول های عرضه کننده تکنولوژی جدید به دنیا رسیده است. اپل، الفابت (شرکت مادر گوگل)، تسلا، آمازون و دیگر شرکت‌های پیشرو در تکنولوژی در سال جاری به دستاوردهایی رسیده اند که با ارائه آنها به بازار در سال آینده انتظار تحولات جدی می رود. در این مقاله به فناوری های نوین در زمینه‌های، واقعیت افزوده، بلندگوی هوشمند و اتومبیل خودران خواهیم پرداخت. باید دید این شرکت‎‎ها تا چه حد در تغییر دورنمای تکنولوژی سال 2018 موفق ظاهر خواهند شد.

بلندگوی هوشمند با قابلیت دریافت فرمان صوتی به خانه های شما می آید.

دستیار صوتی و بلندگوی هوشمند دیگر تکنولوژی جدید محسوب نمی شوند. آمازون اولین بلندگوی هوشمند خود را در سال 2014 به همراه دستیار مجازی الکسا به بازار ارائه کرد. رقابت همزمان آمازون، اپل و گوگل در زمینه بلندگوی هوشمند مجهز به دریافت فرمان صوتی شخصی سازی شده، نوید تبدیل این تکنولوژی جدید به یکی از پرچمداران تغییر در سال آینده را می‌دهد.

آمازون در حال حاضر هفت دستگاه که از الکسا قدرت گرفته‌اند را روانه بازار کرده، آنها تقریبا در هر زمینه ای به شما کمک می کنند، از انتخاب لباس گرفته تا برقراری تماس تصویری، حتی با این ابزارها امکان پیدا کردن تاکسی را دارید. آخرین دستگاه‌های ارائه شده توسط آمازون بین 50 تا 230 دلار قیمت دارند. با کمک الکسا، آمازون توانسته هم اکنون بیش از 70 درصد بازار بلندگوهای هوشمند را تصاحب کند.

اپل نیز با ارائه بلندگوی هوشمند خود با قابلیت دریافت فرمان صوتی در ماه دسامبر سال میلادی جاری، به حلقه رقابتی این محصول وارد می شود. باید دید هوم پد قدرتمند اپل در این میانه چه سرنوشتی خواهد داشت. در حال حاضر بازار بلندگوی هوشمند 4 میلیارد دلار ارزش دارد. انتظار می رود تا سال 2020 این رقم به 7 میلیارد دلار برسد. با توجه به عرضه محصولات متنوع در سال جاری، احتمالا در سال 2018 این محصول به طور جدی جای خود را در خانه‌های ما باز کند. رقابت سه کمپانی گوگل، آمازون و اپل در سال آینده بر سر فروش این محصول بسیار دیدنی است.

تکنولوژی جدید اتومبیل خودران در سال آینده پیشرفت‌ بیشتری می کند.

در سال جاری تکنولوژی اتومبیل خودران پیشرفت‌های قابل توجه‌ای داشت. رونمایی از قابلیت‌های جدید و همکاری بین شرکت‌ها از جمله این پیشرفت‌ها بودند. به نظر می‌رسد به دلایلی در سال آینده نیز شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این تکنولوژی باشیم.

ابتدا تسلا با نمایش اتومبیل خودران جدید خود در سال جاری خبر از اتفاقات تازه‌ای در دنیای تکنولوژی داد. این اتومبیل خودران مسیر لوس انجلس تا نیویورک را بدون کمک انسانی طی نمود. هم اکنون تسلا در حال ساخت سخت افزارهای اتومبیل جدید خود که قادر است کاملا اتوماتیک حرکت کند، بوده و آرام آرام نسبت به توسعه نرم افزارهای مربوطه جهت ترکیب آن با سخت افزارهای اتومبیل خودران جدیدش می کوشد.

خودروهای بدون راننده
تکنولوژی اتومبیل خودران در آینده نزدیک شاهد حهش‌های فوق العاده ای خواهد بود.

انتظار می رود نسل جدید کامیون های نیمه خودران تسلا نیز در ماه نوامبر رونمایی شود. کامیون الکتریکی تسلا احتمالا با سیستم نیمه خودران این شرکت مجهز خواهد شد. با توجه به این نکته کامیون الکتریکی تسلا قادر خواهد بود به صورت اتوماتیک ترمز کند، در بزرگراه لاین حرکت خود را عوض کند و فرمان آن نیز به صورت اتوماتیک بچرخد. این می تواند اولین گام به سمت کامیون های نیمه خودران باشد، با توجه به رونمایی این محصول در پایان سال 2017، انتظار داریم در سال اینده اخبار بیشتری در رابطه با تکنولوژی جدید کامیون های نیمه خودران بشنویم.

تسلا تنها تولید کننده خودروهای خودران نیست. جنرال موتور در ماه گذشته گفت، توانسته تعداد 130 اتومبیل خودران را در خط تولید عادی خود تولید کند. جنرال موتور نیز مانند تسلا، پس از اتمام نرم افزار اتومبیل خودران، آنرا وارد بازار می کند اما در واقع هر دو خودرو ساز هم اکنون سخت افزارهای مربوط به تولید اتومبیل خودران را در اختیار دارند. این بدان معنی است که در سال آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتری در زمینه اتومبیل‌های نیمه خودران باشیم که نوید رسیدن به تکنولوژی اتومبیل‌کاملا خودران را در آینده می دهد.

بازار اتومبیل خودران تا سال 2035، 77 میلیارد دلار ارزش خواهد داشت. با توجه به سرعت نوآوری در تسلا، جنرال موتور و دیگر شرکت‌های فعال در این زمینه، می توانید مطمئن باشید در سال آینده شاهد اتومبیل‌های بیشتری که دارای تکنولوژی نیمه خودران هستند در جاده ها باشیم.

واقعیت افزوده جریان ساز خواهد شد.

با توجه به تلاش‌های اخیر گوگل و اپل، تکنولوژی جدید واقعیت افزوده در سال آینده در بین مصرف کنندگان رشدی فوق العاده خواهد داشت و این تکنولوژی مورد اقبال عموم قرار خواهد گرفت.

اپل سیستم عامل، آی او اس خود را اخیرا بروز رسانی کرد. مهمترین ویژگی جدید آن، اجرای نرم افزارهای واقعیت افزوده است. به عنوان مثال، شما قصد دارید، بدانید عرض تلویزیون شما چقدر است و آیا اندازه آن مناسب دیوار خانه شما است یا خیر؟ اکنون نرم افزارهایی در اپ استور اپل وجود دارد، که به شما امکان می دهد به وسیله آنها توسط تلفن هوشمند خود برای اندازه گیری های مختلف اقدام کنید. با حرکت دادن تلفن هوشمندتان به سادگی استفاده از یک متر نواری، طول و عرض اشیا مختلف را اندازه گیری می کنید.

ممکن است به نظر اکثر افراد واقعیت افزوده ایده بزرگی نباشد اما ترکیب اطلاعات دیجیتال با دنیای واقعی در آینده تبدیل به کسب و کار بزرگی خواهد شد. مارکتس اند مارکتس ارزش تکنولوژی جدید واقعیت مجازی را در سال 2023، 61 میلیارد دلار تخمین زده است.

واواقعیت افزوده یا واقعیت مجازی
طبق تخمین‌های صورت گرفته تکنولوژی واقعیت افزوده تا چند سال آینده 61 میلیارد دلار ارزش خواهد داشت.

در سال آینده نیز در مورد واقعیت افزوده اپل خبرهای تازه ای میشنویم. شایعات خبر از تلاش اپل برای ساخت عینک واقعیت افزوده خود تا سال 2020 می دهد.

تنها اپل نیست که واقعیت افزوده را بسیار جدی گرفته است. تلفن هوشمند پیکسل 2 گوگل، نیز نوید استفاده روز افزون واقعیت افزوده را در سال 2018 می دهد. گوگل می گوید دوربین تلفن هوشمند جدیدش کاملا مناسب واقعیت افزوده است. همانند اپل، گوگل نیز به تازگی کیت مخصوص سازندگان واقعیت افزوده را ارائه کرده است. آی آر گوگل، می توانند سازندگان نرم افزارهای واقعیت افزوده را برای ارائه هر چه بیشتر این محصولات در سال آینده تشویق کند.

در سال 2018 می تواند تغییرات بزرگی اتفاق بیوفتد اما قواعد همیشگی سرمایه گذاری ثابت می ماند.

تغییرات بازار قابل پیشبینی دقیقی نیست اما تغییرات بزرگی که در سال 2018 می توانیم شاهد آن باشیم، می تواند سال 2018 را تبدیل به زمان اوج گیری تکنولوژی‌های جدید بکند. در صورتی که قصد سرمایه گذاری در این شرکت‌ها را دارید، قواعد اصولی سرمایه گذاری را فراموش نکنید. به خاطر داشته باشید، هرچند در این حوزه‌ها شاهد پیشرفت روز افزون هستیم، نمی توان انتظار داشت این کمپانی‌ها در سال 2018 به سود دهی فوق العاده ای برسند. به عنوان مثال، انتظار می رود آمازون به طور بالقوه تا سال 2020، 10 میلیارد دلار از فروش دستگاه‌های اکو طبق بررسی آر بی سی  به دست آورد اما هنوز اکو تنها قسمت کوچکی از درآمد زایی آمازون را به خود اختصاص داده است. احتمالا در سال 2018 ما شاهد رشد روزافزون این تکنولوژی‌ها باشیم اما لزوما این کمپانی‌ها در سال 2018 سودهای فوق العاده ای را از این تکنولوژی‌ها‌کسب نمی کنند.

منبع: madison

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر